ارایه نیازهای نوآورانه برای نظام قانونگذاری در اینوتکس

ارایه نیازهای نوآورانه برای نظام قانونگذاری در اینوتکس


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 90864
برای نخستین بار نیازهای نوآورانه برای نظام قانونگذاری و کارکرد نظارتی مجلس در نمایشگاه اینوتکس ارائه می شود.

 این اولین رویدادی است که نیاز های نوآوران برای قوه مقننه  را  در راستای هوشمند سازی ، کارآمد‌سازی، مردمی سازی و شفاف سازی نظام قانونگذاری (مجلس_شورای_اسلامی) ارائه می کند.

رویداد ارائه نیازهای فناورانه (Reverse Pitch)  هر سال به عنوان‌ بخشی از نمایشگاه اینوتکس برگزار می‌شود ،هدف این  رویداد نوآورانه توسعه همکاری های تجاری و فناوری بین تولیدکنندگان، صنایع و سازمان‌های بزرگ؛ و شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و استارتاپ، و متخصصین دانشگاهی در حوزه های ارایه شده است .

در رویداد حاضر شرکت‌های دانش بنیان، استارتاپ‌ها و فناوران فعال در حوزه نیازهای نوآورانه برای نظام قانونگذاری و کارکرد نظارتی مجلس در کنار شبکه فن بازار ملی ، مرکز پژوهش‌های مجلس و مرکز نوآوری قوه مقننه حضور خواهند داشت و ضمن معرفی شرکت و سوابق خود امکان مذاکره مستقیم تجاری با این نهاد را خواهند یافت. 

مرکز نوآوری قوه مقننه در راستای رسالت خود جهت توسعه نوآوری‌های پارلمانی و نوآوری در بخش عمومی بر آن است تا با حضور در رویدادهای نیازمحور اینوتکس جهت رفع برخی نیازهای قوه مقننه از ظرفیت زیست بوم نوآوری و اندیشه‌ورزی استفاده کند.

در این راستا در نخستین روز از نمایشگاه اینوتکس از عموم افراد و شرکت‌های فعال و علاقه مند در حوزه حکمرانی ، حوزه نوآوری در بخش عمومی و نوآوری‌های پارلمانی دعوت شده تا در این رویداد با محوریت ۴ نیاز عنوان شده شامل《اثرسنجی و ارزشیابی مردمی قوانین،《هوشمندسازی ارتباطات مردمی،《ایجاد رابطه‌ای پایدار و اثربخش بین مرکز پژوهش‌های مجلس و زیست‌بوم نوآوری و اندیشه‌ورزی،《نظارت مردمی (نخبگان، ذینفعان و عموم) بر اجرای قوانین》شرکت کنند.

در این رویداد امکان پرسش و پاسخ و پس از آن جلسات B to G برای شرکت‌ها جهت انعقاد تفاهم نامه فراهم است .

در این رویداد مجلس شورای اسلامی با چهار نیاز و مسئله شامل《 اثرسنجی و ارزشیابی مردمی قوانین،《هوشمندسازی ارتباطات مردمی،《ایجاد رابطه‌ای پایدار و اثربخش بین مرکز پژوهش‌های مجلس و زیست‌بوم نوآوری و اندیشه‌ورزی،《نظارت مردمی (نخبگان، ذینفعان و عموم) بر اجرای قوانین حضور خواهد داشت.

 

علاقه مندان جهت حضور در رویداد ارائه نیازهای فناورانه برای نظام قانونگذاری که روز سه شنبه از ساعت ۱۱:۳۰ الی ۱۳ برگزار می شود می توانند از طریق این آدرس ثبت نام کنند.

 


معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
مجلس از ابزار‌های نوآورانه و ظرفیت نخبگانی در امر قانونگذاری کمک بگیرد
مجلس از ابزار‌های نوآورانه و ظرفیت نخبگانی در امر قانونگذاری کمک بگیرد
01/06/26 - 10:46
فعالان زیست‌بوم خلاق در حوزه قانون‌گذاری نقش‌آفرین می‌شوند
فعالان زیست‌بوم خلاق در حوزه قانون‌گذاری نقش‌آفرین می‌شوند
01/02/26 - 17:26
نیازهای فناورانه  فولاد توسط دانش‌بنیان‌ها رفع می‌شود
نیازهای فناورانه فولاد توسط دانش‌بنیان‌ها رفع می‌شود
98/03/13 - 09:55
بیشتر بخوانیم