توسعه تعاملات و فعالیت‌های پژوهشی در حوزه شناختی

توسعه تعاملات و فعالیت‌های پژوهشی در حوزه شناختی


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 33946
رییس پژوهشکده علوم شناختی اعلام کرد: به منظور توسعه و ارتقای فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی، همکاری میان این مرکز آموزشی با دانشگاه‌های معتبر بین المللی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی تقویت و گسترش می‌یابد.


رییس پژوهشکده علوم شناختی اعلام کرد: به منظور توسعه و ارتقای فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی، همکاری میان این مرکز آموزشی با دانشگاه‌های معتبر بین المللی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی تقویت و گسترش می‌یابد.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، علیرضا مرادی" با اشاره به کمک ها و مساعدت های ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی در اجرای برنامه ها و طرح های پژوهشکده علوم شناختی اظهار کرد:  کمک به امر آموزش، انتقال یافته های پژوهشی، افزایش فعالیت های مشترک تحقیقاتی و نیز برقراری ارتباط و همکاری مستمر با مراکز علمی بین المللی در زمینه های علوم شناختی ، یکی از اهداف  پژوهشکده علوم شناختی است.
مرادی ادامه داد: درهمین راستا تلاش می شود تا رساله‏های دوره دکتری دانشجویان پژوهشکده علوم شناختی با همکاری مراکز علمی تحقیقاتی بین المللی تدوین و ارایه شود، که این امر زمینه ساز برقراری ارتباط مثبت و موثر با دانشگاه های معتبر خارجی و نیز انجام کارهای مشترک تحقیقاتی برای ارتقای فعالیت های پژوهشی در زمینه علوم شناختی در داخل کشور است.

رییس پژوهشکده علوم شناختی همچنین بیان کرد: چاپ مقالات و پایان نامه های دانشجویان دوره های ارشد و رساله‏های دکتری این مرکز علمی در نشریات و مجلات معتبر خارجی، تلاشی برای اثبات توان مندی های علمی و رشد روز افزون دانش در میان  نخبگان و دانش پژوهان ایرانی در نزد محافل علمی بین المللی است.

به گفته وی، پژوهشکده علوم شناختی در حال حاضر با مراکز دانشگاهی معتبر برخی از کشورها از جمله هلند، انگلیس، استرالیا وآلمان همکاری علمی دارد و می کوشد با توسعه و تعمیق مناسبات و همکاری ها ، دامنه فعالیت های تحقیقاتی و علمی با این مراکز و سایر دانشگاه های ممتاز  بین المللی را هرچه بیشتر را گسترش دهد.

مرادی با اشاره به اینکه در حال حاضر دانشجویان در این پژوهشکده در مقطع دکتری در رشته های علوم اعصاب شناختی، مدل سازی شناختی، زبان شناسی شناختی ، رایانه و هوش مصنوعی، فلسفه ذهن، روان شناسی شناختی و شناخت اجتماعی و در مقطع کارشناسی ارشد در رشته های توانبخشی شناختی، ذهن، مغز و تربیت، و روان شناسی شناختی مشغول تحصیل هستند.

وی اضافه کرد: تاکنون بیش از یکصد دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری از پژوهشکده فارغ التحصیل شدند و هم اینک نیز حدود دویست دانشجو نیز در پژوهشکده علوم شناختی در حال تحصیل هستند.

رییس پژوهشکده علوم شناختی در بخشی دیگر از این گفت و گو ، اجرای طرح آزمون حافظه برای کل افراد جامعه در سطح کشور را از جمله فعالیت های تحقیقاتی پژوهشکده برشمرد و گفت: در نظر است با انجام این طرح ، مشکلات در امر شناخت حافظه بررسی و یافته های علمی حاصل از آن برای کاربردهای علمی در امر علوم شناختی و آموزش و پرورش شناختی و نیز تشخصیص و درمان بیماری ها و نیز بازتوانی شناختی در اختیار متخصصان و محققان علمی قرار گیرد.
وی همچنین اضافه کرد: طرح آزمون حافظه در نزد سالمندان با توجه به افزایش سن سالمندی در ایران از اهمیت ویژه ای برخورد است و این مرکز آموزشی و علمی در سال گذشته تلاش کرد ابزارهای تشخیص مشکلات و اختلالات حافظه در نزد سالمندان را براساس یافته های تحقیقی ارایه و راهکارهای مقابله با پیآمدهای سالمندی نظیر مشکلات حافظه را تسهیل نماید.

مرادی در این گفت و گو خاطرنشان کرد: برگزاری همایش های علمی با حضور اساتید داخلی  و خارجی در راستای بازتوانی شناختی و ترویج و ارتقای علوم شناختی از دیگر سیاست های علمی پژوهشکده علوم شناختی در سال جاری است و به همین منظور سمینار علوم شناختی اواخر خردادماه امسال در دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران برگزار می شود و چندین کارگاه آموزشی نیز در زمینه های علوم شناختی نیز دایر خواهد شد.

وی همچنین افزود: برای ترویج و ارتقای علوم شناختی ، تبادل آخرین اطلاعات و یافته های علمی و آشنایی بیشتر متخصصان ، هشتمین کنفرانس بین المللی علوم شناختی در بهار سال آینده با حضور محققان ، صاحبنظران و دست اندرکاران داخلی و بین المللی در ایران آغاز بکار می کند.
انتهای پیام/25

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم