تولید نرم‌افزار سیستم جامع خدمات مشترکین به همت جوانان ایرانی

تولید نرم‌افزار سیستم جامع خدمات مشترکین به همت جوانان ایرانی


زمان مطالعه : 5 دقیقه
کد خبر : 37288
شرکت اندیشه کامپیوتر حاصل تلاش و تفکر جوانان ایرانی است که با ربع قرن تجربه توانسته با بکار گیری به روز ترین تکنولوژی های تولید نرم افزار، محصولاتی تولید کند که در حد امکان نیازمندیهای بازار داخلی را به صورت اختصاصی پوشش دهد.


شرکت اندیشه کامپیوتر حاصل تلاش و تفکر جوانان ایرانی است که با ربع قرن تجربه توانسته با بکار گیری به روز ترین تکنولوژی های تولید نرم افزار، محصولاتی تولید کند که در حد امکان نیازمندیهای بازار داخلی را به صورت اختصاصی پوشش دهد.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، عمده فعالیتهای شرکت اندیشه کامپیوتر در زمينه طراحی، پياده سازی، نصب و راه اندازی و پشتيبانی سيستم های مشترکين برق در شرکتهای توزيع برق و برق های منطقه ای کشور است و درحال حاضر سيستم جامع و يکپارچه مشترکين برق، شامل سيستم های فروش انشعاب، فروش انرژی، خدمات پس از فروش، کنترل وجوه و قطع و وصل در این شرکت در حال استفاده است.
در شرکتهای توزیع نیروی برق فرآیند ها و مراحل بسیاری برای رساندن انرژی به دست مشترک وجود دارد این فرآیند ها شامل فروش حق اشتراک برق، خدمات پس از فروش و فروش و صدور صورتحساب انرژی و وصول مبالغ است که هر کدام از این مراحل دارای مراحل جزئی تری است که با توجه به دستورالعمل ها و استانداردهای موجود اقدام می شود.
منوچهر  ممتازی مدیر عامل این شرکت می گوید: نرم افزار سیستم جامع خدمات مشترکین وظیفه مکانیزه کردن تمامی مراحل را بر عهده دارد. بهره گیری از سیستم جامع خدمات مشترکین در شرکت توزیع مزایای مختلفی چون سرعت دهی در روند خدمت به مشترکین، ساماندهی گردش اطلاعات در شرکت توزیع، ایجاد بانک اطلاعاتی جامع مشترکین، امکان تهیه گزارشات آماری مختلف، امکان اطلاع رسانی آنلاین به مشترکین، صدور صورتحساب انرژی در زمانهای مقرر و ثبت وصولی های سیستم می شود.
وی تصریح می کند: با استفاده از این نرم افزار تمامی درخواستها و مراحل انجام کار در سیستم ثبت می شود و این درخواست ها در هر زمان قابل پیگیری و گزارشگیری توسط کاربران است.
نرم افزار انرژی‌یار نیز دارای چهار زیر سیستم اصلی و تعدادی زیر سیستم فرعی است که زیر سیستم های اصلی این نرم افزار شامل ثبت تقاضا، فروش انشعاب، خدمات پس از فروش، فروش انرژی و وصول می شود
و زیر سیستم های نیز فرعی شامل مواردی چون ارسال و دریافت پیامک (Sms)، ارسال و دریافت پست الکترونیکی(Email)، مدیریت گردش کار، زیر سیستم مدیریت کارتابل، مدیریت کاربران و سطوح دسترسی
گزارشات، گزارش ساز و مدیریت اطلاعات پایه می شود.

نرم‌افزار موبایل برق
شرکت اندیشه کامپیوتر به عنوان ارائه دهنده نرم افزار سیستم جامع خدمات مشترکین همواره سعی کرده است تا با تکنولوژیهای جدید نرم افزار همگام شود. در این راستا اقدام به تولید نرم افزار سامانه خدمات مشترکین همراه برای شرکتهای توزیع کرده است. مشترکین برق می توانند با نصب و استفاده از این سامانه موبایلی از تمامی خدماتی که بر اساس سند راه اندازی دولت الکترونیک در شرکتهای توزیع تعیین شده است استفاده کنند.
طرح سامانه مدیریت خدمات مشترکین همراه
شرکت اندیشه کامپیوتر اقدام به تولید و راه اندازی سامانه نرم افزاری کرده است تا مشترکین با ثبت نام در این سامانه بتوانند تمامی خدمات عمومی مورد نیاز را بدون مراجعه به شرکت توزیع برق و یا دفاتر خدمات مشترکین  و تنها از طریق گوشی تلفن همراه خود در هر زمانی و از هر نقطه ای، دریافت کنند.
ویژگیهای سامانه مدیریت قبوض
متخصصان این شرکت بر اساس تجربه در محاسبه و تولید و توزیع صورتحساب برق و خدمات مشترکین، سامانه را به گونه ای طراحی کرده اند که کاربر بتواند کلیه خدمات عمومی که در دفاتر خدمات مشترکین و وب سایت شرکتهای توزیع به کاربر ارائه می شود را از این سامانه دریافت کنند.
با فعال سازی این گزینه شرکت توزیع میتواند برای این دسته از مشترکین دیگر قبض چاپ نکند و بدیهی است که در این صورت صرفه جویی های زیادی در چاپ و توزیع صورت حساب صورت خواهد گرفت. با ارسال خودکار قبض بر روی سامانه مشترکین بلافاصله بعد از صدور قبض مشترک می تواند همزمان از طریق سامانه اقدام به پرداخت قبض کند و همچنین مشکلات گم شدن قبض و نرسیدن قبض به دست مشترک پیش نخواهد آمد.
نرم افزار نصب کنتور با تبلت
نرم افزار نصب کنتور با تبلت محصول دیگر این شرکت است. این سامانه برای حذف روال دستی ثبت اطلاعات کنتور راه اندازی شد که به جای فرمهای کاغذی مامور اطلاعات را از طریق تبلت وارد کرده و این اطلاعات به صورت خودکار وارد نرم افزار مشترکین می شود.
سامانه قرائت و چاپ صورتحساب برق در محل
بطور سنتی برای صدور قبض برق ابتدا ماموران قرائت کنتور به محل انشعاب مراجعه کرده اقدام به ثبت رقم کنتور مشترک می کنند سپس این اطلاعات به ستاد شرکت توزیع رفته در آنجا به صورت فایلهای قرائت در سیستم های صورتحاسب گیری بارگذاری شده و طی فرآیندی شرکت اقدام به صدور صورتحساب می کنند. سپس این صورت حساب توسط مامورین توزیع صورتحساب به دست مشترک رسانده می شود همانطور که در این پاراگراف کوتاه گفته شد این عملیات حداقل ۳ الی ۴ روز زمان نیاز دارد و همچنین هزینه های سرباری را برای شرکت ایجاد می کند.
این هزینه شامل یک بار مراجعه برای قرائت و یکبار مراجعه برای توزیع صورتحساب است اما اگر صورتحساب زودتر به دست مشترک برسد مشترک سریعتر اقدام به پرداخت قبض می کند. بر این اساس شرکت اندیشه کامپیوتر بر اساس تجربیاتی که در حوزه تولید نرم افزار صورتحسابگیری داشت برای اولین بار اقدام به انتقال محاسبات برق به سامانه اندروید و در پی آن تولید نرم افزار قرائت کنتور کرد.
که برای این کار، شرکت اقدام به تولید سخت افزار قرائت کنتورهای دیجیتال و تولید سامانه اندرویدی محاسبه قبض و چاپ صورتحساب کرد.
نرم افزار بازدید با تبلت
این سامانه به منظور ثبت اطلاعات بازدید انشعاب در تبلت یا موبایل با سیستم عامل اندروید ماموران بازدید شرکتهای توزیع نیروی برق تهیه شده است و به طور آنلاین اطلاعات ثبت شده را به سیستم های مشترکین ارسال می کند.
پایان پیام/23

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم