دومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی آغاز به کار کرد
به همت معاونت علمی وفناوري؛

دومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی آغاز به کار کرد


زمان مطالعه : 4 دقیقه
کد خبر : 25235
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزاری دومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی را قدمی در راه تبدیل این علم به خدمات بالینی دانست.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزاری دومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی را قدمی در راه تبدیل این علم به خدمات بالینی دانست.
به گزارش روابط عمومي معاونت علمي  دومین جشنواره ملی و کنگره بین المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، امیرعلی حمیدیه، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در مراسم افتتاحیه این رویداد گفت: نخستین دانشگاه علوم پزشکی در ایران تاسیس شد و من افتخار می‌کنم که در ادامه راه اندیشمندانی چون زکریای رازی و ابن سینا قدم برمیدارم.
وی با ابراز خرسندی از اینکه در کشوری زندگی می‌کنیم که رهبر مان دستاوردهای علمی دانشمندان ایرانی در حوزه سلول بنیادی را افتخار ملت می‌دانند گفت: همچنین رییس جمهور ایران این عرصه را مورد تشویق قرار می‌دهد. دانشمندان حوزه سلول‌های بنیادی کشور را به تولید دانش بنیان محصولات سلولی ترغیب میکند. به نحوی که این محصولات به برند قابل اعتماد جهانی تبدیل شوند.

حمیدیه دومین دوره از جشنواره ملی و کنگره بین المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی را در ادامه دورهٔ نخست و در راستای به اشتراک گذاشتن تجارب علمی میان دانشمندان مختلف دانست و افزود: بر اساس این چشم انداز پیش بینی می‌شود که بتوانیم علوم سلول‌های بنیادی را به خدمات بالینی ترجمه کنیم.
وی ادامه داد: سال گذشته این جشنواره بیش از هزار شرکت کننده داشت و امسال تمرکز فعالیت‌ها بر همکاری‌های بین المللی گذاشته شده است. به این معنا که بتوان علوم پایه را به خدمات بالینی قابل استفاده برای بیماران تبدیل کنیم.
 
رشد چند برابری استقبال از دومین رویداد
در ادامه این مراسم ناصر اقدمی دبیر علمی کنگره دومین جشنواره سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در راستای برگزاری دومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی گفت: بیش از ۶۰۰ خلاصه مقاله به این رویداد ارسال شده بود که از این میان۱۰۰ مقاله به سخنرانان مدعو اختصاص یافت. این ۱۰۰ مقاله شامل ۲۶ سخنران خارجی، ۳۲ سخنران ایرانی غیر مقیم و ۱۰ ایرانی مقیم کشور است.۳۶۰ پوس‌تر در این رویداد پذیرفته شده و باقی خلاصه مقالات پذیرفته نشدند.
اقدمی با اشاره به این نکته که ۱۰ سخنران ایرانی مدعو به این رویداد دعوت شده‌اند، بیان کرد: دیگر سخنرانان خارجی از دیگر کشور‌ها مانند آمریکا، انگلیس، پرتقال، ایتالیا، فرانسه، استرالیا، سویس، هلند، اتریش، آلمان، قبرس، سونان، ترکیه، مالزی، ایرلند، اسپانیا، چین، کره و کانادا هستند.
وی با اشاره به پنل‌های تخصصی در این رویداد گفت: ۲۶ مدعو در راستای موضوعاتی چون قوانین، اخلاق و تجاری سازی که در پنل تخصصی بحث آزاد پرسش و پاسخ می‌شود حضور خواهند داشت.
دبیر علمی کنگره دومین جشنواره سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی افزود: در این جشنواره بیش از ۱۰۰ نفر به عنوان هیئت رییسه دعوت شده‌اند.
اقدمی خاطر نشان کرد: سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی رشته علمی نوینی محسوب می‌شود و از جایگاه مهمی در آینده پزشکی برخوردار است. این حوزه زمینه‌ای امیدوار کننده برای کمک به بیماران صعب العلاج و لاعلاج خواهد بود.
وی همچنین به بخش‌های مختلف این رویداد اشاره کرد و گفت: دومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی شامل بخش‌های مختلفی خواهد بود. در بخش علمی، محتوای جشنواره امسال شامل ۸ محور اصلی سلول‌های بنیادی خونساز، سلول درمانی، سلول ایمنی درمانی، مهندسی بافت، بانک سلولی، ژن درمانی، قانون و مقررات و اخلاق و تجاری سازی است.
 
روند صعودی سلول بنیادی در ایران
 
سیدمحمد کاظمینی رییس بخش پیوند دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در این مراسم با اشاره به توسعه علوم سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی به خصوص در پیوند اعضا گفت: فرآورده های سلول های بنیادین به تدریج جایگاه خود را در عرصه پزشکی و درمان باز کردند.
وی بااشاره به رشد ایران در عرصه پیوند به کمک سلول های بنیادی گفت: کشور ما در این زمینه وضعیت مطلومی دارد. سال گذشته ۳۵۰۰ عضو پیوند شده که بیشترین میزان آن به کبد و کلیه اختصاص داشت. این امر موجب شد تا برای سازماندهی و گسترش این حوزه بر اساس معیارهای علمی اخلاقی و عدالت ورزی، مرکز مدیریت پیوند در وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تشکیل شود.
دومين  جشنواره ملی و کنگره بین المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی به همت معاونت علمي از تاريخ 22تا 24 تیرماه جاری ودر سالن اجلاس سران برگزارمی شود .

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم