روشی جدید برای مهندسی بافت استخوانی به کمک سلول‌های بنیادی

روشی جدید برای مهندسی بافت استخوانی به کمک سلول‌های بنیادی


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 36501
محققان موفق شدند روشی جدید در مهندسی بافت استخوانی را ارائه کنند که می‌تواند با کمک سلول‌های بنیادی قطعات استخوانی را با هم ترکیب کرده و قطعات بزرگ‌تری درست کند.

 

 

محققان موفق شدند روشی جدید در مهندسی بافت استخوانی را ارائه کنند که می‌تواند با کمک سلول‌های بنیادی قطعات استخوانی را با هم ترکیب کرده  و قطعات بزرگ‌تری درست کند.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، گروهی از پژوهشگران موسسه تحقیقاتی سلول‌های بنیادی نیویورک روشی جدید برای مهندسی بافت استخوانی با کمک سلول‌های بنیادی ارائه کرده‌اند که به Segmental Additive Tissue Engineering نام‌گذاری شده است.

در این روش محققان می‌توانند قطعات استخوانی مهندسی شده با کمک سلول‌های بنیادی را با هم ترکیب کرده و قطعات بزرگ‌تری را درست کنند. سپس این گرفت های فردمحور را به بیمار پیوند کرده و آسیب‌های استخوانی آن‌ها را با کمک پزشکی بازساختی ترمیم کنند.

نقص‌های استخوانی ناشی از تروما و بیماری‌ها یک مشکل بزرگ بالینی در سراسر جهان است. گزینه‌های درمان فعلی محدود و اغلب با نتایج نامطلوب و عوارض شدید همراه است. 

مهندسی بافت استخوانی، یک راه‌حل جایگزین امیدوار کننده است، اما برای حل‌وفصل ساختار مؤثر گرفت های سگمنتال که نیاز به اندازه و هندسه مورد نیاز برای بیماران به‌صورت فردمحور باید حلقه‌های فنی متعددی مورد توجه قرار گیرد. 

محققان می‌گویند: مهم است که استراتژی‌های مهندسی بافت و روش‌های عملیاتی استاندارد را ایجاد کنیم که امکان افزایش اندازه پیوندهای بافت مهندسی‌شده استخوان را داده و با به حداقل رساندن تغییرات فرایند و تسهیل پیوند را فراهم سازد.

در همین راستا ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، به‌منظور رشد هرچه بیشتر سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در ایران فعالیت دارد.

پایان پیام/۲۹

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم