سی و چهارمین دوره آموزشی حوزه معاونت دیپلماسی اقتصادی برگزار شد
در پارک فناوری پردیس معاونت علمی؛

سی و چهارمین دوره آموزشی حوزه معاونت دیپلماسی اقتصادی برگزار شد


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 41480
با حضور رایزنان درجه‌یک وزارت امور خارجه و مدیران ارشد معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سی و چهارمین دوره آموزشی حوزه معاونت دیپلماسی اقتصادی در پارک فناوری پردیس معاونت علمی برگزار شد.




با حضور رایزنان درجه‌یک وزارت امور خارجه و مدیران ارشد معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سی و چهارمین دوره آموزشی حوزه معاونت دیپلماسی اقتصادی در پارک فناوری پردیس معاونت علمی برگزار شد.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مهدی صفاری نیا رئیس پارک فناوری پردیس معاونت علمی، ضمن تشکر از وزارت امور خارجه برای آشنایی هر چه بیشتر با ظرفیت‌های این پارک و برگزاری چندین‌باره این‌گونه دوره‌ها در این مجموعه، گفت: رشد فناوری در کشور با میزان پتنت ثبت‌شده قابل‌اندازه‌گیری بوده و در این خصوص پارک فناوری پردیس معاونت علمی تلاش‌های ویژه‌ای داشته است.

وی با اشاره به پیشی گرفتن حوزه‌های فناوری نانو و فناوری زیستی از حوزه هسته‌ای و فعالیت شرکت‌های پیشرو در این زمینه در پارک فناوری پردیس معاونت علمی اضافه کرد: تاکنون 13 هزار محصول دانش‌بنیان در سراسر کشور ارزیابی فنی شده‌اند که قریب به هزار محصول ازاین‌دست، در این مجموعه تولید می‌شوند.

امین رضا خالقیان، مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل پارك فناوري پرديس نیز در خصوص ارائه بیش از 40 خدمت و تسهیلات ویژه‌ای که در پارک فناوری پردیس معاونت علمی به شرکت‌های دانش‌بنیان تخصیص می‌یابد توضیحاتی ارائه داد و گفت: حضور 7 شرکت سرمایه‌گذار خارجی و بازگشت 19 تن از نخبگان ایرانی غیر مقیم که با شروع کسب‌وکار خود در این پارک همراه شده است، از دستاوردهای این مجموعه به شمار می‌آید.

سید احمدرضا علایی طباطبایی، مدیرکل اداره تبادل فناوري معاونت علمی و فناوری هم از اقتصاد دانش‌بنیان، مبتنی بر خلاقیت و نوآوری به‌عنوان رکن اصلی اقتصاد مقاومتی نام برد و اضافه کرد: توسعه اقتصادی دانش‌بنیان بدون برقراری تعاملات بین‌المللی در عرصه‌های علمی و فناوری، سرمایه‌گذاری مشترک و دسترسی به بازارهای بین‌المللی امکان‌پذیر نیست و ضرورت دارد برای نیل به این هدف، برنامه‌های اجرایی با دستگاه دیپلماسی تدوین شود.

او ضمن اشاره به برخی فعالیت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص تبادل فناوری‌های گوناگون به سراسر دنیا، به ظرفیت‌های مناسب موجود در جهان اسلام پرداخته و در این راستا از سند جامع روابط علمي بين‌المللي جمهوری اسلامی ایران که در اواخر سال گذشته در هیئت دولت به تصویب رسیده یادکرد و گفت: برای رسیدن به اهداف سند مذکور، تقویت و بهره‌برداری از ظرفیت‌های سفارت‌خانه‌ها، رایزن‌های فرهنگی و سایر نهادهای فعال در دستگاه دیپلماسی کشور ضروری است.

در ادامه روح الله استیری، مدیرکل دفتر توسعه کسب‌وکار بین‌الملل معاونت علمی و فناوری، ایجاد زیرساخت توسعه صادرات محصولات و خدمات دانش‌بنیان را به‌عنوان مأموریت اصلی دفتر مذکور برشمرد و افزود: از سال 1393 کریدور توسعه صادرات، به‌عنوان کارگزار معاونت علمی و فناوری در راستای ضرورت توانمندسازی و بهبود صادراتی محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان، فعالیت خود را آغاز کرده است.

در پایان این دوره و برای آشنایی بیشتر رایزنان وزارت امور خارجه با عملکرد شرکت‌های پارک فناوری پردیس معاونت علمی، از شرکت آریا طب فیروز سازنده دستگاه‌های همودیالیز و شرکت دایو پارس سازنده ایمپلنت‌های دندان بازدید به عمل آمد.

یادآور می‌شود، تاکنون در راستای دوره‌های آموزشی حوزه معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، شش دوره‌ دیپلماسی علم و فناوری توسط معاونت امور بین‌الملل و تبادل فناوری برگزارشده و بیش از 400 نفر از دیپلمات‌های آن وزارتخانه در این دوره‌ها حضور یافته‌اند.

پایان پیام/29

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم