فرصتی برای «نوآوری از پساب تا آب» فراهم شد

فرصتی برای «نوآوری از پساب تا آب» فراهم شد


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 40517
فن بازار ملی معاونت علمی فستیوال نوآوری‌های «از پساب تا آب» را به‌منظور رفع چالش‌های زیست‌محیطی پساب و راهکاری برای شیرین سازی آب برگزار می‌کند.



فن بازار ملی معاونت علمی فستیوال نوآوری‌های «از پساب تا آب» را به‌منظور رفع چالش‌های زیست‌محیطی پساب و راهکاری برای شیرین سازی آب برگزار می‌کند.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مرکز فن بازار ملی معاونت علمی با همکاری شرکت فرابورس ایران فستیوال نوآوری‌های حوزه پساب تحت عنوان از «پساب تا آب» را برگزار می‌کند. محورهای اصلی این فستیوال  راهکارهای تصفیه و شیرین‌سازی آب؛ فناوری‌های نوین در راستای استفاده مجدد از پساب؛ رفع چالش‌های زیست‌محیطی پساب است.

این فستیوال تخصصی به منظور تجاری‌سازی نوآوری‌ها در حوزه آب و پساب از طریق معامله و جذب سرمایه‌گذار در بازار نوآوری فکری و با حضور سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان داخلی و خارجی صنایع مختلف مربوط به حوزه آب و پساب برگزار می‌شود.

در این فستیوال، طرح‌ها و اختراعات حائز شرایط پس از طی کردن فرآیند ارزیابی و انتخاب در روز برگزاری فستیوال به مخاطبان و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی معرفی شده و زمینه تعامل بین طرفین با برگزاری جلسات رو در رو (B2B) فراهم می‌شود.

در صورت حصول توافقات و انجام معامله از طریق بازار دارایی فکری، حمایت‌های مادی و معنوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری وجود خواهد داشت. در این فستیوال، مرکز پژوهش و فناوری علم و توسعه دانشگاه علم و صنعت ایران به‌عنوان بازوی علومی حضور خواهد داشت تا مشاوره‌های لازم را جهت عملیاتی شدن فناوری‌ها ارائه دهد.

مزایای فستیوال نوآوری از پساب تا آب برای نوآوران/صاحبان نوآوری و فناوری  وجود مرکز پژوهش و فناوری علم و توسعه دانشگاه علم و صنعت ایران به‌عنوان مشاور علمی بر روی طرح‌ها و اختراعات؛ امکان تجاری‌سازی نوآوری از طریق سرمایه‌گذاری مشترک، اعطای لیسانس و یا فروش مالکیت نوآوری؛ امکان رشد و توسعه تولید و بازار از طریق ایجاد همکاری مشترک و استفاده از توانمندی سرمایه‌گذاران/صنعتگران است.

از دیگر دستاوردهای این رویداد برای شرکت‌کنندگان می‌توان به  استفاده از توانمندی مدیریتی و تولیدی در همکاری‌های مشترک برای توسعه و ارتقای نوآوری و محصول؛ وجود تسهیلات برای تکمیل مستندات جهت ارائه به سرمایه‌گذاران؛ همکاری استراتژیک در زمینه توسعه بازاریابی و استفاده از ظرفیت و تجربه سرمایه‌گذاران/صنعتگران در بازارگردانی اشاره کرد.

مزایای فستیوال نوآوری از پساب تا آب برای سرمایه‌گذاران/صنعتگران استفاده از نوآوری‌های بازار برای رفع مشکلات موجود در صنعت؛ امکان انتخاب از میان نوآوری‌های مختلف برای کاهش ریسک هزینه تحقیق و توسعه ؛ وجود بازوی علمی جهت صحه گذاری بر عملیاتی بودن راهکارهای پیشنهادی؛ کاهش دغدغه‌های صنایع در حوزه پساب‌های صنعتی و کاهش اثرات زیست محیطی آن؛ رصد فرصت‌های سرمایه گذاری در فناوری‌های موجود در حوزه استراتژیک آب خواهد بود.

مخترعان و نوآوران حقیقي و حقوقي كه تمايل به حضور در اين فستیوال را دارند، می‌توانند فرم ثبت نام را تکمیل و تا تاریخ 7 دی ماه 1397 به آدرس پست الكترونیک festival@techmart.ir ارسال کنند. متقاضیان مي‌توانند براي كسب اطلاعات بیشتر در مورد فستیوال به آدرس سایت  www.techfestival.ir مراجعه کرده و يا با شماره‌های  88398563 و 88395843 (شبکه خدمات نوآوری بومرنگ) تماس حاصل کنند.

پایان پیام/29

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم