فصلنامه پاییزی زیست‌بوم خلاق منتشر شد

فصلنامه پاییزی زیست‌بوم خلاق منتشر شد


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 38543
با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری سومین شماره فصلنامه زیست‌بوم خلاق (پاییز 1397) منتشر شد.


با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری سومین شماره فصلنامه زیست‌بوم خلاق (پاییز 1397) منتشر شد.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، برنامه توسعه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی فصلنامه پاییزی «زیست‌بوم خلاق» را منتشر کرد.
در بخشی از یادداشت ابتدایی این فصلنامه، به قلم مهندس سجادی نیری، دبیر کارگروه برنامه توسعه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق آمده است:
«صنایع خلاق، صنعتی درون‌زا و برون‌گرا و متکی بر فرهنگ بومی ماست که می‌تواند با هزینه‌های بسیار نازل در قیاس با صنایع دیگر، اشتغال ایجاد کند و محصولات دانش‌بنیانی با ارزش‌افزوده بالا به دنیا عرضه نماید. همچنین صنعت فرهنگی و صنایع خلاق، یک مواجهه فعال و نه انفعالی در برابر هجمه‌های فرهنگی است.»


در ادامه این فصلنامه پس از معرفی کامل کارگروه برنامه توسعه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق و نیز معرفی برخی از خدمات قابل‌ارائه این برنامه، مصاحبه‌هایی با تعدادی از شرکت‌های خلاق پذیرفته‌شده در این برنامه درج گردیده است و محصولات و خدمات خلاق آنها معرفی‌شده است.
مقالات و یادداشت‌های چون «نقش دستگاه‌های دولتی در توسعه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق»، «نقش آموزش در دانشگاه و دانشجویان جهت توسعه این زیست‌بوم» و نیز اخباری در خصوص صنایع خلاق و فرهنگی در فصلی که گذشت و در فصل پاییز موردتوجه قرار گرفته‌اند.


برنامه توسعه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق معاونت علمی اهدافی چون توسعه زیست‌بوم نوآوری و کارآفرینی در کشور و ارتقا سهم شرکت‌های خلاق در اقتصاد و نیز توسعه کیفی مشاغل با حمایت از شرکت‌های خلاق و اشتغال‌زایی برای نیروهای جوان و تحصیل‌کرده را دنبال می‌کند.


از دیگر اهداف این برنامه می‌توان به ایجاد و تقویت برندهای شرکت‌های خلاق در حوزه محصولات فرهنگی کشور و خدمات مبتنی بر فناوری و نوآوری؛ حل معضلات اجتماعی و مشکلات کشور نظیر رفع مشکلات کم‌آبی و خشک‌سالی و پسماند، کنترل آلاینده‌های زیستی و غیره با رویکردهای خلاق و نوآورانه؛ تقویت همکاری‌های بین‌المللی در حوزه صنایع خلاق و فرهنگی و کسب‌وکارهای نوآورانه اشاره کرد.
پایان پیام/29

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم