محصولات ایرانی با هدف بی‌نیازی کشور طراحی و تولید می‌شود
یک شرکت فناور حاضر در نمایشگاه استمراری دستاوردهای شرکت‌های دانش بنیان :

محصولات ایرانی با هدف بی‌نیازی کشور طراحی و تولید می‌شود


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 35676
یکی از شرکت‌های دانش بنیان حاضر، در اولین هفته برگزاری نمایشگاه دستاوردهای شرکت‌های دانش بنیان معاونت علمی، معتقد است، تولیدکنندگان محصولات دانش بنیان در کشور، سعی در طراحی و تولید محصولات ایرانی با هدف بی‌نیازی کشور از محصولات خارجی دارند


یکی از شرکت‌های دانش بنیان حاضر، در اولین هفته برگزاری نمایشگاه دستاوردهای شرکت‌های دانش بنیان معاونت علمی، معتقد است، تولیدکنندگان محصولات دانش بنیان در کشور، سعی در طراحی و تولید محصولات ایرانی با هدف بی‌نیازی کشور از محصولات خارجی دارند و این امر تنها با نهادینه‌سازی فرهنگ تولید و مصرف باکیفیت کالاهای ایرانی،  تحقق می‌یابد.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ فرید نجات بخش مدیر عامل شرکت دانش بنیان بهپار صنعت سپاهان، یکی از حاضران "نمایشگاه استمراری دستاوردهای شرکت‌های دانش بنیان" در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است، این شرکت تولید کننده دستگاه شتاب‌دهنده خطی با قابلیت کوچک و نابود کردن تومورهای سرطانی است و مدعی آن است که این شتاب‌دهنده، نه صرفاً از طریق مهندسی معکوس بلکه با همت تیم تحقیقاتی شرکت و همچنین کار با دستگاه‌های دیگر ساخته‌شده و دارای یکسری آپشن های جدید است.
نجات بخش بابیان این که ما پنجمین کشور دنیا و نخستین شرکت در ایران هستیم، که به فناوری شتاب‌دهنده خطی دست‌یافته‌ایم، گفت: این دستگاه با ویژگی پرتو درمانی در جهت کوچک و نابود کردن تومورهای سرطانی استفاده می‌شود.
وی در ادامه بابیان  اینکه قیمت این دستگاه نسبت به مشابه خارجی آن ۵۰ درصد کمتر و حدود ۳٫۵ تا ۴٫۵ میلیارد تومان است، کشورهای انگلستان، چین، آلمان و آمریکا را از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان دستگاه شتاب‌دهنده خطی برشمرد.
این فعال حوزه فناور در ادامه با اشاره به دیگر محصولات دانش بنیان تولیدشده در این شرکت بیان کرد: بومی‌سازی محصولات و تجهیزات پزشکی از زمینه‌های فعالیت شرکت‌های دانش بنیانی است که سعی در طراحی و تولید محصولات ایرانی با هدف بی‌نیازی کشور از محصولات خارجی دارند و در جهت حرکت به‌سوی اقتصاد دانش بنیان و تحقق اقتصاد مقاومتی گام برمی‌دارند.
مدیر عامل شرکت دانش بنیان بهپار صنعت سپاهان حوزه فعالیت این شرکت را تولیدات وسایل، ملزومات و تجهیزات سرمایه‌ای پزشکی خواند و گفت: در واقع پایه فعالیت این شرکت در زمینه طراحی و ساخت محصولات هتلینگ بیمارستانی از جمله برانکارد،تخت‌های بستری الکتریکی، تخت‌های جراحی و چراغ‌های اتاق جراحی بوده است.
نجات بخش با اشاره به تولید طراحی و ساخت دستگاه بازرسی کالا، دیگر محصول تولیدشده این شرکت گفت: دستگاه تولیدشده، دستگاهی با قابلیت اسکن و تصویربرداری کالاها و محتویات کانتینر، است که اخیراً موفق به طراحی  و تولید آن شدیم و قابل استفاده در مبادی ورودی و خروجی کشور از جمله گمرک و فرودگاه‌ها است.
وی در خصوص مشخصه این دستگاه اظهار کرد: این دستگاه به دو صورت متحرک  و ثابت و به صورت یک دروازه طراحی‌شده است به طوری که در نوع متحرک ،اسکنر آن به یک کامیون وصل شده و همچون یک گیت عمل می‌کند که با عبور کامیون حامل بار از زیر دستگاه و تابش اشعه محتویات بار آن اسکن و قابل‌شناسایی است.

این فعال حوزه فناور با اشاره به اینکه حوزه فعالیت این شرکت بین‌رشته‌ای است ادامه داد: قسمتی  از تجهیزات پزشکی تولیدشده این شرکت در حوزه‌های دیگر نیز کاربرد دارد، به عنوان مثال با فعالیت‌های صورت گرفته در این شرکت دستگاه کانتینری کالا ساخته‌شده است که به منظور اسکن کامیون‌های که وارد گمرک می‌شوند مورد استفاده قرار می‌گیرد.
نجات بخش ادامه داد: اولین دستگاه تولیدشده در این بخش سال گذشته در پاسگاه گلوگاه نائین نصب‌شده است و در حال حاضر مشغول بهره‌برداری است. همچنین در کنار این تجهیزات پیشرفته، این شرکت در حدود 18سال است، که در حوزه تجهیزات سرمایه‌ای پزشکی همانند تخت‌های بستری الکتریکی، چراغ‌های led اتاق عمل، تخت‌های اتاق عمل همچنین قطعاتی که به دلیل تحریم‌ها برای ورود آن‌ها مشکل وجود دارد مشغول به کار است.
بر اساس این گزارش؛ نمایشگاه استمراری دستاوردهای شرکت‌های دانش بنیان، باهدف فرهنگ‌سازی، ترویج و حمایت از دستاوردهای دانش بنیانی، در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، به صورت استمراری برگزار می‌شود. 
پایان پیام/32

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم