گردهمایی متخصصان و محققان حوزه توانبخشی شناختی
با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی محقق شد؛

گردهمایی متخصصان و محققان حوزه توانبخشی شناختی


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 38877
اساتید و متخصصان رشته های حوزه علوم شناختی و اعصاب شناختی در نشستی راهکارهای علمی در امر توانبخشی شناختی در اختلالات روانپزشکی را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادند.


اساتید و متخصصان رشته های حوزه علوم شناختی و اعصاب شناختی در نشستی راهکارهای علمی در امر توانبخشی شناختی در اختلالات روانپزشکی را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادند.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این گردهمایی تخصصی به ابتکار ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی در جریان پنجمین کنگره روانپزشکان ایران در مرکز همایش های بیمارستان میلاد برگزار شد.


محمد تقی جغتایی مشاور عالی ستاد توسعه علوم شناختی معاونت علمی در امور آموزش و مشاور توانبخشی وزیر بهداشت در این نشست تخصصی با اشاره به اهمیت توانبخشی شناختی در اختلالات روانپزشکی، لزوم هفکری محققان و متخصصان در ارایه راهکارهای توانبخشی و بازتوانی شناختی را مورد تاکید قرار دارد.

وی توجه به خدمات توانبخشی و بازتوانی شناختی در اختلالات روانپزشکی برای بازگشت افراد ناتوان و کم توان به جامعه را ضروری دانست و با اشاره به کسب موفقیت ها و پیشرفت ها در درمان برخی از بیماری ها، گفت: نیاز به خدمات توانبخشی و بازتوانی شناختی درحال و آینده افزایش خواهد یافت.

جغتایی با بیان اینکه مشکلات شناختی ممکن است بزرگترین مانع برای بازگشت به زندگی عادی باشد. گفت: مشکلات شناختی بر توانایی و ظایف فرد ، رفتارهای اجتماعی و تعامل وی با دیگران تاثیر می گذارد و فرد را در معرض خطر عدم موفقیت در فعالیت های روزانه و عادی قرار می دهد و بدون  اقدام برای درمان مشکلات شناختی، اثرات درازمدت می تواند مخرب باشد.
در ادامه این نشست هم اندیشی علمی، شماری از اساتید همکار ستاد توسعه علوم شناختی از جمله "مهدی تهرانی دوست "و "محمد قدیری " درباره توانبخشی شناختی در "اوتیسم "و "اسکیزوفرنی" و  "صراف "و "مریم نوروزیان "  درخصوص  اهمیت توانبخشی شناختی در "اختلال دوقطبی" و "دمانس " گزارشی از نتایج حاصل از طرح های مطالعاتی تحت حمایت این ستاد در زمینه توانبخشی عصبی شناختی بیماری های روانپزشکی را ارائه دادند.
گفتنی است همایش انجمن روانپزشکان ایران به طور سالانه در تهران برگزار می شود و اساتید و متخصصان روانپزشکی برای اشتراک آخرین یافته های حوزه خود از سراسر کشور گرد هم می آیند.

انتهای پیام/25

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم