3 بسته حمایتی شامل 68 خدمت برای توسعه زیست‌بوم صنایع خلاق و فرهنگی را بشناسیم

3 بسته حمایتی شامل 68 خدمت برای توسعه زیست‌بوم صنایع خلاق و فرهنگی را بشناسیم


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 77569
حمایت‌ها برای توسعه زیست‌بوم صنایع خلاق و فرهنگی هر روز در حال گسترش است. در حال حاضر 3 بسته تسهیلاتی شامل 68 خدمت به شرکت‌های خلاق ارائه می‌شود.

صنایع خلاق و فرهنگی برای کشور اهمیت فراوانی دارد. زیرا از یک طرف با توسعه آن هویت و فرهنگ سرزمینمان را گسترش داده‌ایم و از سویی برای کشور درآمدزایی و ایجاد اشتغال می‌کند. صنعتی که بازاری پررونق پیش رو دارد. پس ستاد توسعه فناوری‌های نرم و صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این سال ها برای توسعه بازار و فعالیت شرکت های خلاق حمایت های گوناگونی کرده است و تسهیلاتی به این شرکت ها ارائه می دهد تا محصول خود را توسعه دهند.

در زیر این خدمات آمده است.

 

1.خدمات توسعه بازار

تسهیلاتی برای شرکت های خلاق در نظر گرفته شده است که با استفاده از آن بازار محصولات خود را گسترش دهند. برای توسعه بازار 48 خدمت به این شرکت ها تعلق می گیرد. حضور در نمایشگاه ها، ارزیابی آمادگی صادراتی، مشاوره واردات و صادرات، اعزام و پذیرش هیات های تجاری، مشاوره فنی محصول، تبلیغات و اطلاع رسانی، مشاوره تامین مالی و طرح تجاری، توسعه بازار داخلی، توسعه بازار بین المللی، مشاوره گمرک و حمل و نقل بین الملل و خدمات دیجیتال مارکتینگ در سبد این خدمت قرار می گیرد. خدماتی که هموار کننده برای گسترش بازار محصولات خلاق و فرهنگی هستند و هر یک از آنها به روشی کمک می کنند تا بازار در داخل و خارج توسعه یابد.

به عنوان مثال آشنایی با روش های بازاریابی بین المللی و ایجاد زیرساخت های لازم در بخش صادرات از مهمترین نیازها برای ورود محصولات به بازار جهانی است. بر همین اساس موسسه خدمات فناوری تا بازار با حمایت نهادهای مختلف و با در اختیار داشتن شبکه ای از مشاوران و کارگزاران مجرب در این حوزه سعی کرده است تا بخشی از نیازهای شرکت های خلاق و دانش بنیان در این زمینه را رفع کند.

 

2.خدمات تسهیل فضای کسب و کار

در زمینه تسهیل فضای کسب و کار، 17 خدمت را به شرکت های خلاق و دانش بنیان ارائه می دهد. استقرار در منازل مسکونی، خدمات بیمه تکمیلی، تسهیلات نظام وظیفه، خدمات حقوقی، مالیات و خدمات مالی و اداری، مالکیت معنوی، دوره ها و سمینارهای آموزشی، تسهیل خدمات ارزی، طراحی صنعتی و ساخت قالب، مجوزها، تاییدیه ها و استانداردها برخی از این خدمات هستند. این خدمات در راستای گسترش زیست بوم صنایع خلاق و فرهنگی ارائه می شود تا با این حمایت ها شرکت ها فعالیت های خود را توسعه دهند.

 

3.خدمات پشتیبانی، تامین مالی و جذب سرمایه

برای افزایش سهم تولیدات ایران ساخت در بازار، افزایش ضریب نفوذ نوآوری و فناوری در تولید محصولات حوزه صنایع فرهنگی و ایجاد زیرساخت های مناسب برای فرایند سرمایه گذاری 3 خدمت به شرکت های خلاق در زمینه تامین مالی ارائه می شود. کمک به جذب سرمایه، ارائه تسهیلات و صدور ضمانتنامه آنها هستند.

 

مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

#

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
گسترش زیست بوم صنایع خلاق؛ 89 مرکز شرکت‌ها را معرفی می‌کند
گسترش زیست بوم صنایع خلاق؛ 89 مرکز شرکت‌ها را معرفی می‌کند
99/06/23 - 13:45
زیست‌بوم شرکت‌های خلاق همپا با زیست‌بوم دانش‌بنیان توسعه پیدا می‌کند
زیست‌بوم شرکت‌های خلاق همپا با زیست‌بوم دانش‌بنیان توسعه پیدا می‌کند
97/09/21 - 12:21
  برنامه توسعه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق چیست
برنامه توسعه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق چیست
97/01/27 - 07:33
بیشتر بخوانیم