آب‌شیرین‌کن‌های غشایی و حرارتی با اتکا به نیروی بومی تولید شد

آب‌شیرین‌کن‌های غشایی و حرارتی با اتکا به نیروی بومی تولید شد


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 50990
از سال 79 شروع کردند. در باشگاه دانش‌پژوهان جوان متولد شدند. جمعی از نخبگان و المپیادی‌های کشور دست به دست هم دادند تا نیروی سرآمد کشور را ساماندهی کنند. این مجموعه از سال 81 پس از ثبت رسمی با ورود به حوزه آب و با ساخت و طراحی آب‌شیرین‌کن‌های غشایی، حرارتی و هیبرید جای خود را در صنعت آب و فاضلاب کشور باز کرد.

 

موسسه‌ بنيان دانش‌پژوهان در این مسیر با همراهی 40 نفر از نخبگان و فعالان این حوزه توانست به دانش فنی «طراحی و مهندسی آب‌شیرین‌کن‌های غشایی (RO, UF, NF)، حرارتی (MED) و هیبریدی»، «ترسیم نقشه‌ راه تکنولوژی»، «تولید بومی نانوافزودنی کاهش مصرف سوخت» و تعدادی از فناوری‌های مدیریتی و تولیدی دست باید.

این شرکت با اخذ مجوز دانش بنیان نوع 1 از کارگروه ارزیابی و تشخیص شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان و نظارت بر اجرای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری توانست با تولید محصولات متعدد در این حوزه‌ها از خروج ارز از کشور جلوگیری کند.

بنا به گفته فرزان نیک پور مدیر عامل این مجموعه دانش‌بنیان، این شرکت با بیش از 18 سال سابقه در زمینه طراحی، تامین و ساخت، اجرا، راه اندازی و بهره برداری از سیستم های آب شیرین کن و تصفیه آب، با استفاده از نیروی نخبه و متخصص و با اتکا به دانش بومی، پروژه های متعدد و موفقی را در این حوزه به انجام رسانیده است.

وی با اشاره به محصولات دیگر شرکت، می‌گوید: با توجه به معضلات و کاهش روز افزون منابع آب، بازیافت و تصفیه پساب از مباحث جدی و مورد نیاز جوامع و به طور اخص کشور ایران است، لذا این مجموعه با بهره گیری از تیم متخصص و مجرب در زمینه طراحی، ساخت، اجرا و بهره برداری از سیستم های تصفیه پساب های صنعتی و شهری در بخش های مختلف با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا در این زمینه به فعالیت مشغول است.

بخش دیگری از فعالیت های این مجموعه به حوزه سیستم های حذف بوی نامطبوع از فاضلاب، تعمیرات اساسی و افزایش راندمان آب شیرین کن ها و غیره مربوط می شود.

طراحی مهندسی و مشارکت در اجرای پروژه احداث دو واحد آبشیرین کن حرارتی از نوع MED-TVC جمعا به ظرفیت 8000 مترمکعب در روز در جزیره قشم – نیروگاه قشم پاسارگاد از سال 1397 تا کنون و طراحی مهندسی و مشارکت در اجرای پروژه احداث یک واحد آبشیرین کن حرارتی از نوع MED-TVC به ظرفیت 6000 مترمکعب در روز در شهر بندرعباس – پالایشگاه نفت بندرعباس از سال 1397 تا کنون از جمله پروژه های این مجموعه دانش‌بنیانی است.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/23

 

 

 

 

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم