آشنایی بازرگانان و تاجران خارجی با دستاوردهای فناورانه و صنعتی
با برگزاری ایران اکسپو 2025

آشنایی بازرگانان و تاجران خارجی با دستاوردهای فناورانه و صنعتی


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 101543
هفتمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران IRAN EXPO 2025 با حمایت و مشارکت دستگاه‌های مرتبط، 8 تا 12 اردیبهشت ماه سال 1404 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، هفتمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران، در هفتمین دوره خود شاهد حضور فعالان بازارهای داخلی و بین‌المللی از جمله تاجرین حوزه فناوری و نوآوری است.

این رویداد به عنوان بستری برای تعامل شرکت‌های ایران با بازارهای بین‌المللی است که با حمایت سازمان توسعه تجارت جمهوری اسلامی ایران میزبان فعالان اقتصادی ایرانی و بین‌المللی در موضوعات مختلف خواهد بود. تاکنون شش دوره از این نمایشگاه برگزار شده است و محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران از 8 تا 12 اردیبهشت 1403 بستری برای تعامل، شبکه‌سازی و هم‌افزایی تجار، فعالان اقتصادی، سرمایه‌گذاران داخلی و غیر ایرانی است.

در این نمایشگاه با پذیرش گسترده شرکت‌ها و بازرگانان از کشورهای مختلف دنیا امکان آشنایی، مذاکره و برقراری تعاملات تجاری آن‌ها با بزرگترین برندهای صنعتی ایران در حوزه‌های صنعتی مختلف فراهم می‌شود. بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، در هفتمین دوره از نمایشگاه، شرکت‌ها و صنایع توانمند کشور، به مدت پنج روز محصولات و دستاوردهای خود را در معرض نمایش قرار می‌دهند. رویکرد نمایشگاه ایران اکسپو 2025، شبکه‌سازی و تسهیل در تعاملات تجاری با کشورهای خارجی است و هم‌زمان شدن برگزاری این رویداد با اینوتکس 2025 در پارک فناوری پردیس، زمینه را برای آشنایی بازرگانان، سرمایه‌گذاران و تاجرین خارجی از 120 کشور جهان، با دستاوردها و توانمندی‌های فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم می‌کند.

از مهم‌ترین اهداف این نمایشگاه می‌توان به تسهیل تبادلات تجاری، معرفی توانمندی‌های صادراتی ایران به جهان و ایجاد فرصت‌های جدید برای تجار و بازرگانان، توسعه صادرات غیرنفتی، ارتقای جایگاه ایران در بازارهای جهانی و جذب سرمایه‌گذاری خارجی، ایجاد یک بستر مناسب برای مذاکرات تجاری، عقد قراردادهای همکاری و گسترش شبکه‌های تجاری بین‌المللی،  ایجاد ویترینی از توانمندی‌های اقتصادی و صنعتی ایران با هدف معرفی محصولات و خدمات ایرانی به بازارهای جهانی و  تقویت جایگاه ایران در زنجیره ارزش جهانی و ارتقای بهره‌وری در بخش تولید اشاره کرد.

 

#24

بیشتر بخوانیم