
ارائه تازهترین تجربیات و دستاوردهای فناورانه در استیج اینوتکس 2025
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاعرسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان ریاستجمهوری، یکی از برنامههای جانبی نمایشگاه بینالمللی اینوتکس 2025، رویداد «استیج اینوتکس» است که زمینه را برای گرد هم آمدن برترین فعالان حوزه کسب و کار از جمله کارآفرینان، فعالان شرکتهای دانشبنیان، شرکتهای فناور و استارتاپها فراهم میکند.
رضا غیابی دبیر محتوایی اینوتکس، ویژگی شاخص استیج اینوتکس 2025 در مقایسه با دورههای گذشته را تمرکز ویژه بر روایتگری دانست و گفت: هدف اصلی این تغییر، انتقال تجربیات واقعی و ملموس از چالشها و فرصتهای دنیای کسبوکار و زیستبوم استارتاپی است که به شرکتکنندگان این امکان را میدهد تا از تجربیات کسانی که در مسیرهای دشوار و نوآورانه قرار گرفتهاند، بهرهمند شوند. این رویکرد بستری مناسب برای انتقال دانش، درسآموختهها و چالشهای مسیرهای نوآورانه فراهم میسازد و شرکتکنندگان را با واقعیتهای این حوزه آشنا میکند.
حسن قلیچ خانی، دبیر اجرایی استیج اینوتکس نیز در خصوص محورهای اصلیای که قرار است در این رویداد مورد بحث و بررسی قرار گیرد، گفت: در این دوره از استیج، پنج محور اصلی مورد توجه قرار گرفته و تلاش شده تا چالشها و مسائل کلیدی دنیای کسبوکار، استارتاپها و دیجیتالسازی را به طور جامع پوشش دهد. این محورها نه تنها به بررسی وضعیت فعلی، بلکه به تجزیه و تحلیل آینده این حوزهها نیز میپردازد.
وی، درباره محورهای اصلی این رویداد گفت: یکی از مهمترین موضوعات استیج امسال، «از مهاجرت تا بازگشت؛ چالشها و فرصتهای مهاجرت معکوس» است که به بررسی روندهای اخیر مهاجرت به ایران و چالشها و فرصتهایی که افراد با بازگشت به کشور با آن روبهرو میشوند، خواهد پرداخت. متخصصان و کارآفرینان در این بخش از رویداد، به تحلیل مسائلی چون نحوه بازگشت نیروهای متخصص و تاثیرات آن بر اقتصاد و صنعت ایران می پردازند. این گفتوگوها با توجه به شرایط روز اقتصادی و اجتماعی ایران، برای شرکتکنندگان بسیار مفید خواهد بود.
قلیجخانی توضیح داد: موضوع دیگری که در استیج امسال به آن پرداخته خواهد شد، "از بنیانگذاری تا خداحافظی" است. در این بخش، به بررسی چرخه حیات استارتاپها و دلایل شکست یا موفقیت آنها پرداخته می شود. مدیران و بنیانگذاران استارتاپها در این بخش تجربیات خود را از ایجاد ایده تا چالشهای مدیریتی، جذب سرمایه و در نهایت، مسیر پایان استارتاپها با مخاطبان به اشتراک میگذارند. این بخش میتواند برای کسانی که در مسیر کارآفرینی قرار دارند، بسیار آموزنده باشد.
وی افزود: در کنار این موضوعات، «نوآوری از دل هنر؛ چگونه فرهنگ و فناوری برندها را به قله میرساند یا از آن دور میکند؟» به بررسی تاثیر فرهنگ و هنر در شکلگیری برندها و ارتباط آن با نوآوریهای دیجیتال می پردازد. در این بخش، متخصصان صنایع مختلف از جمله برندینگ، هنر و فناوری، تجربیات و استراتژیهای خود را در زمینه استفاده از هنر و نوآوری در دنیای برندها به اشتراک میگذارند. این بخش میتواند به شرکتکنندگان کمک کند تا ارتباط بین فرهنگ و نوآوری را درک کرده و از آن در توسعه برند خود استفاده کنند.
دبیر اجرایی استیج اینوتکس گفت: در نهایت دو موضوع دیگر که در استیج اینوتکس 1404 مطرح خواهد شد، «فینتک و ابزارهای نوین مالی؛ ساختار جدید پایداری اقتصادی در عصر دیجیتال» و «تحول دیجیتال در ایران؛ از استراتژی تا اجرا نقش دولتها و بخش خصوصی در شکلگیری زیست بوم دیجیتال» خواهد بود. این بخشها به بررسی نوآوریهای مالی، تکنولوژیهای دیجیتال و چالشهای اجرای استراتژیهای دیجیتال در ایران خواهند پرداخت. علاوه بر این، «نقش دولتها و بخش خصوصی در شکلگیری زیست بوم دیجیتال» نیز از دیگر مباحث مهمی است که در این رویداد مورد توجه قرار خواهد گرفت.
استیج اینوتکس 2025، فرصت و زمینه را برای تحول و نوآوری در دنیای کسبوکار، صنعت و جامعه فراهم میکند. در این رویداد، با استفاده از مشاوره و راهنمایی افراد متخصص و تمرکز بر روایتگری واقعی و ملموس، بستری فراهم میآورد که در آن ایدهها به هم متصل شده و گفتگوهای نوآورانهای برای خلق فرصتهای جدید آغاز شود.
گفتنی است چهاردهمین دوره از نمایشگاه بینالمللی نوآوری و فناوری، «اینوتکس ۲۰۲۵»، از ۹ لغایت ۱۲ اردیبهشت در منطقه بینالمللی نوآوری ایران، پارک فناوری پردیس برگزار میشود. این نمایشگاه با بیش از ۱۰۰ هزار بازدیدکننده، ۴۵۰ غرفهدار و ۲۴ رویداد جانبی، بزرگترین گردهمایی در زیستبوم نوآوری و فناوری کشور به شمار آمده و به دنبال تحقق اهداف شبکهسازی، همکاری و سرمایهگذاری در این زیستبوم است.
پایان پیام/
#24
Send to friends