ارائه خدمات شناختی به سالمندان گسترش می‌یابد؛ کسب‌وکارهای نوپا به میدان آمدند

ارائه خدمات شناختی به سالمندان گسترش می‌یابد؛ کسب‌وکارهای نوپا به میدان آمدند


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 72380
مراسم اختتامیه دوره پیش شتابدهی چالش «توسعه فناوری محصولات و خدمات شناختی سالمندان» برگزار شد.

در این مراسم تیم های برتر این رویداد علمی انتخاب و معرفی شدند و تیم ها به صورت حضوری وآنلاین به ارائه طرح های خود پرداختند و در پایان پنج تیم در زمینه بازی های دیجیتال / رومیزی ، واقعیت مجازی و بسته های ارتقا و توانبخشی برگزیده شدند. این تیم ها که حمایت های مادی و معنوی ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری و شتاب دهنده شناختی برای توسعه محصول خود بهره مند می شوند.

 

در جریان این رویداد 20 تیم در زمینه‌ تولید، توسعه و بومی سازی؛ بازی های دیجیتال، مداد – کاغذی و فیزیکی؛ اپلیکیش و ابزارها و بسته های ارتقاء و توانبخشی شناختی به مرحله‌ پیش شتابدهی راه یافته بودند  که خدمات منتورینگ در زمینه های علوم شناختی و کسب و کار و فنی به صورت آنلاین با همکاری اساتید و متخصصان این حوزه ها به تیم ها ارائه شد.

افزایش سرمایه شناختی جامعه و پیشگیری از کاهش عملکرد شناختی در بزرگسالان با استفاده از مداخلات و خدمات شناختی یکی از هدف هایی است که در ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی دنبال می شود. در همین راستا نیز از رویدادهای نوآورانه حمایت می کند تا توسعه محصولات فناورانه سرعت گیرد.

«توسعه فناوری، محصولات و خدمات شناختی سالمندان» نیز یکی از این رویدادها است که  ازسوی شتاب دهنده شناختی و مرکز نوآوری دانشکده فنی دانشگاه تهران (کارولوکس) و با حمایت ستاد از مرداد ماه امسال اغاز شده بود.

در مراسم اختتامیه دوره پیش شتابدهی این چالش، تیم های بازی چلچلی، روایت سلحشوران و تیم به کارگیری فناوری واقعیت مجازی در توانبخشی شناختی سالمندان در جایگاه اول تا سوم و تیم های کتاب کار شناختی سالمندان و بازی جدی  رایانه ای برای تمرین شناختی در بیماران با اختلال شناختی خفیف  بطور مشترک به عنوان تیم چهارم و تیم  های استفاده از فناوری واقعیت محازی در تشخیص و ارتقای کارکردهای شناختی کهنسالان  و نرم افزار واقعیت مجازی بهیاد، تقویت حافظه سالمندان با رویکرد سرگرمی بطور مشترک  عنوان پنجمی این چالش را به خود اختصاص دادند و  سه تیم نیز شایسته تقدیر شدند.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
20 تیم به شتابدهی رسیدند؛ توسعه فناوری و خدمات شناختی سالمندان
20 تیم به شتابدهی رسیدند؛ توسعه فناوری و خدمات شناختی سالمندان
99/07/21 - 10:26
یاری به سالمندان با ابزار فناوری؛ مسیر گسترش همکاری‌های مشترک هموار شد
یاری به سالمندان با ابزار فناوری؛ مسیر گسترش همکاری‌های مشترک هموار شد
99/06/03 - 12:57
 توسعه تعاملات و فعالیت‌های پژوهشی در حوزه شناختی
توسعه تعاملات و فعالیت‌های پژوهشی در حوزه شناختی
97/02/15 - 14:12
بیشتر بخوانیم