استارتاپ های موفق در اقتصاد دیجیتال کدام‌اند؟
نگاهی بر غول‌های بزرگ تجارت دیجیتال؛

استارتاپ های موفق در اقتصاد دیجیتال کدام‌اند؟


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 41834
طبق آمارهای به دست آمده پنج استارتاپ موفق در حوزه تجارت الکترونیک و دیجیتال معرفی شدند .

 

طبق آمارهای به دست آمده پنج استارتاپ موفق در حوزه تجارت الکترونیک و دیجیتال معرفی شدند .

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست  جمهوری؛ در سال‌های اخیر، شرکت‌های فعال در حوزه‌های فناورانه و ازجمله شرکتهای پیشرو در اقتصاد مبتنی بر دیجیتال، چنان شتابی گرفته‌اند که اگر در یک دهه پیش کسی از پیشرو بودن 5 شرکت فعال در اقتصاد دیجیتال در سال 2017 ازنظر میزان ارزش شرکت سخنی به میان می‌آورد، پذیرش آن برای هر شنونده‌ای سخت و دشوار بود.

 

اما چیزی که امروزه شاهد آن هستیم و پنج شرکتی که بیشترین میزان ارزش در سال 2017 را کسب کرده بودند، همگی شرکت‌های فعال در حوزه دیجیتال هستند و جالب اینکه به‌غیراز مايکروسافت، هیچ‌یک از این شرکت‌ها در بین ده شرکت باارزش سال 2009 حضور نداشته‌اند. گوگل، آمازون، فیسبوک و اپل چهار غول بزرگ اقتصاد دیجیتال در عصر حاضر هستند.

 

شکل زير میزان درآمد، درآمد خالص، سرمایه بازار و نیروی انسانی این چهار شرکت را نمایش می‌دهد.

 

                                                                                           

 

 

 

 

 

 

 

 

 

گوگل نخستین پلتفرم موفق در اقتصاد دیجیتال

 

طیف گسترده محصولات گوگل به‌عنوان اولین پلتفرم موفق در اقتصاد دیجیتال، تقریباً تمامی جنبههای تجربه دیجیتال‌سازی را نمایش می‌دهد.

 

آمازون به‌مراتب بیش از یک غول تجارت الکترونیک است

 

حدود 32 درصد از مشتریان تجارت الکترونیک در آمریکا، از عمده مشتریان آمازون هستند که این تعداد روند صعودی را طی سال‌های 2013 تا 2017 طی کرده است. در کل می‌توان گفت که آمازون به‌مراتب بیش از یک غول تجارت الکترونیک است.

 

فیسبوک یک تجارت بزرگ در حوزه  اقتصاد دیجیتال

 

فیسبوک نیز به‌عنوان سومین پلتفرم مورد استقبال در سطح جهانی، بیش از 300 میلیون گیگابایت اطلاعات کاربران را در خود ذخیره می‌کند؛ این اطلاعات معادل 126 کتاب دیجیتال در مورد هر کاربر فعال است. گفتنی است که تعداد کاربران فعال ماهانه فیسبوک در حال افزایش بوده و روند صعودی را طی سال‌های 2009 تا 2016 طی کرده است.

 

آیفون سهم بزرگی از ارزش بازار جهانی است

 

در آخر آیفون به‌عنوان چهارمین پلتفرم بزرگ دنیا، به‌طور چشمگیری در حال کسب سهم بزرگی از ارزش بازار جهانی است. همچنین پیش‌بینی‌شده است تعداد نرم‌افزارهای فعال در Apple Store تا سال 2020 به بیش از 5 میلیون خواهد رسید. بر اساس شكل زير سبد محصولات چهار شرکت‌ برتر گوگل، آمازون، فیسبوک و اپل، مجموعه گسترده و متنوعی از ارائه خدمات و پلتفرم‌های دیجیتالی بوده که به‌سرعت توانسته‌اند کاربران بسیاری را به سمت خود جذب و حفظ کند.

 

 

تنوع سبد محصولات چهار شرکت برتر حوزه دیجیتال

 
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نتیجه‌گیری

 

با توجه به آنچه بیان شد، امروزه جهان در حال حرکت به سمت دیجیتال‌سازی و تغییر روند سهم بازار از اقتصاد سنتی به اقتصاد دیجیتال است و نکته قابل‌توجه اینکه پلتفرمهایی مانند گوگل، موجب ظهور کسبوکارهای دیجیتال جدید و همچنین دیجیتال‌سازی کسبوکارهای سنتی شوند.

 

اهمیت اقتصاد دیجیتال و حرکت به سمت دیجیتال‌سازی بر هیچ شرکتی پنهان نبوده و بسیاری از کسب‌وکارها بر پایه این فناوری در حال شکل‌گیری است.

 

فناوری دیجیتال با تمام ویژگی‌های خود در حال تغییر مدل‌های کسب‌وکار بوده و چنانچه شرکت‌ها درصدد تغییر مبتنی بر فناوری دیجیتال نباشند، می‌توان گفت حداقل حدود 40 درصد از این کسب‌وکارها طی ده سال آینده از بین خواهند رفت.

پایان پیام/26

 

 

 

 

 

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم