استعدادها از کودکی مدیریت می‌شود

استعدادها از کودکی مدیریت می‌شود


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 42478
«چهارمین همایش بین المللی مدیریت استعداد: رویکردهای اقتصادی» 8 و 9 اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود تا شاهد مدیریت استعدادها از دوران کودکی باشیم.

«چهارمین همایش بین المللی مدیریت استعداد: رویکردهای اقتصادی» 8 و 9 اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود تا شاهد مدیریت استعدادها از دوران کودکی باشیم.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نصرت الله ضرغام رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی در نشست خبری «چهارمین همایش بین المللی مدیریت استعداد: رویکردهای اقتصادی» با تاکید بر اینکه این رویداد استفاده از تمام ظرفیت های این حوزه را مد نظر دارد بیان کرد: چهارمین دوره همایش 8 اسفند ماه سال جاری به مدت دو روز برگزار می شود. هدف از برگزاری این رویداد نیز این است تا همه افرادی که به نوعی در تربیت کودکان نقش دارند آموزش های لازم در این حوزه دریافت کنند.
استعدادهای کودکان شناسایی می شود
ضرغام ادامه داد: پس والدین، مربی های مهدهای کودک، معلم های مدارس، اساتید دانشگاه، اقتصاددانان و سیاست گذاران و برنامه ریزان از مخاطبان این همایش هستند. البته توجه به آموزش و شناسایی استعداد در کودکان موضوعی پر اهمیت است چرا که همین افراد آینده سازان هر کشوری محسوب می شوند.
وی همچنین بیان کرد: بنابراین آموزش و ارتقای دانش بازیگران این حوزه باعث می شود در ایفای نقش خود دقیق تر عمل کنند. پس اگر والدین دانش لازم را داشته باشند فضایی فراهم می شود تا ظرفیت های ذهنی کودک را بهتر شناسایی کنند و در مسیر درست قرار گیرند.

استعدادها در مسیر شکوفایی قرار می گیرد
رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاون علمی با بیان اینکه اهمیت نقش کودکان در تعیین سرنوشت خود، جامعه و کشور اهمیت برگزاری این رویداد را نشان می دهد گفت: پس اگر استعداد این کودکان با برنامه ریزی درست کشف شود و در مسیر درست رشد کند در آینده این افراد به نوآورانی خلاق و مبتکر تبدیل می شوند که ثروت عظیمی از فعالیت آنها به کشورها می رسد.

در ادامه علی گرجی دبیر علمی این همایش نیز شناسایی استعدادها را تضمین کننده پیشرفت جامعه در دهه های آتی دانست و ابراز کرد: مدیریت استعداد از رشته های نوین و استراتژیک در کشورهای پیشرفته است. استعدادی که شناسایی می شود و در مسیر شکوفایی قرار می گیرد در آینده نزدیک رونق اقتصادی را برای جامعه همراه دارد. از سویی شناسایی این استعدادها تنها وظیفه دولت نیست بلکه بخش خصوصی نیز باید به این مسئله ورود داشته باشد.

اساتید بین المللی سخنرانی می کنند
گرجی به برنامه های همایش اشاره کرد و گفت: 4 استاد برجسته از کشورها مختلف در این رویداد سخنرانی می کنند که از کشورها مجارستان، اسلونی و آلمان هستند. همچنین مدیریت استعداد و فناوری، مدیریت استعداد و جامعه، مدیریت استعداد و روانشناسی و مدیریت استعداد و اقتصاد محورهایی است که همایش حول آن برگزار می شود. 8 مقاله نیز به صورت پوستر در همایش ارائه می شود و اساتید برجسته ایرانی نیز به کارگاه های آموزشی برای مخاطبان برگزار می کنند که هنر درمانی و نقش آن در استعداد یابی یکی از موضوعات این کارگاه ها است.
وی همچنین بیان کرد: 430 مقاله برای حضور در همایش ثبت نام کردند که خود نشان دهنده استقبال خوب از این رویداد است. در این همایش صاحبنظران و فعالان این حوزه گرد هم جمع می شوند تا شاهد شکوفایی بیشتر و توانمندسازی کودکان باشیم. البته پس از شناسایی این استعدادها موضوع مهم نگهداشت آن است.
«چهارمین همایش بین المللی مدیریت استعداد: رویکردهای اقتصادی» 8 و 9 اسفندماه سال جاری در سالن جابربن حیان دانشگاه تربیت مدرس برگزار می شود.
انتهای پیام/25

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم