برترین‌های یازدهمین جشنواره برترین محصولات فناوری ایرانی معرفی می‌شود
در نهمین جشنواره فناوری نانو ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی،

برترین‌های یازدهمین جشنواره برترین محصولات فناوری ایرانی معرفی می‌شود


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 17975
ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، هم‌زمان با برگزاری نهمین جشنواره فناوری نانو، برترین‌های یازدهمین دوره جشنواره برترین‌های فناوری نانو ایرانی را معرفی می‌کند.

ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، هم‌زمان با برگزاری نهمین جشنواره فناوری نانو، برترین‌های یازدهمین دوره جشنواره برترین‌های فناوری نانو ایرانی را معرفی می‌کند.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، جشنواره برترین‌های فناوری نانو مربوط به ارزیابی و رتبه‌بندی فعالیت‌ها و دستاوردهای افراد و نهادهای فعال در حوزه فناوری نانو است که به‌صورت سالانه توسط ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی  برگزار می‌شود.

این جشنواره در بخش‌های محصولات و تجهیزات، متخصصان، مؤسسات پژوهشی، مراکز آزمایشگاهی و مراکز رشد برگزار می‌شود و از برترین‌های هر بخش تقدیر به عمل می‌آید.

ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی، افراد و نهادهای فعال فناوری نانو را همه‌ساله ارزیابی کرده و از برگزیدگان آن تقدیر به عمل می‌آورد. تاکنون 10 دوره از این جشنواره برگزار شده و نهادهای برتر فناوری نانو در سال‌های 1384 تا 1394 مشخص‌شده‌اند.

یازدهمین دوره جشنواره برترین محصولات فناوری نانو ایران از مرداد‌ماه سال جاری آغازشده و تاکنون نزدیک به ۵۰ شرکت نانویی در دو بخش تجهیزات و محصولات، مستندات موردنیاز را جهت بررسی ارسال کرده‌اند.

این برنامه باهدف ترغیب شرکت‌ها برای تولید محصولات جدید و ارائه نوآوری در محصولات پیشین برگزار می‌شود و امسال نیز شاهد حضور شرکت‌های تولیدکننده محصولات و تجهیزات مرتبط با فناوری نانو است.

مدارک و مستندات محصولات ارسالی از سوی شرکت‌ها در ۴ شاخص کلان سازمانی، بازار، تولید و فناوری ‌مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
 پس از اتمام فرآیند بررسی مدارک، در هفته دوم مهرماه از رتبه‌های اول تا سوم هم‌زمان با روزهای برگزاری جشنواره نانو از ۱۴ تا ۱۷ مهرماه با اهداء جوایز و لوح یادبود تقدیر به عمل خواهد آمد.

تاکنون ۱۰ دوره از این جشنواره برگزارشده است.  محصولاتی که جزء برگزیدگان دوره‌های پیش هستند به شرطی که نوآوری ویژه‌ای در محصول داشته باشند یا ارتقا قابل‌توجهی در نسل‌های جدید محصول ارائه کرده باشند می‌توانند مجدد در جشنواره شرکت کنند.
نهمین جشنواره فناوری نانو که میزبان یازدهمین دوره جشنواره فناوری نانو است، و توسط ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی برگزار می‌شود، علاوه بر تلاش در ترویج فناوری نانو در سطح عموم مردم، دانش آموزان، متخصصان و فناوران، لازم است جایگاه تک‌تک بازیگران عرصه این فناوری در کشور، از دانشگاه‌ها و مراکز علمی گرفته تا شرکت‌ها و سازمان‎های تجاری نیز معین شود.
 برگزاری جشنواره‌های فناوری نانو می‌تواند علاوه بر توجه به این دو مهم، اهدافی چون  شناخت پتانسیل‌های تحقیقاتی و صنعتی، تقویت همکاری بین صنعت و دانشگاه، نفوذ فناوری‌های توسعه‌یافته نانو در صنایع موجود، زمینه‌سازی برای حضور شرکت‌های نانو در بازارهای بین‌المللی، ارتقای دانش عمومی در حوزه فناوری نانو، تقدیر از برترین محصولات فناوری نانو   دنبال کند.
با توجه به برگزاری نمایشگاه فناوری نانو به‌صورت سالیانه، ستاد توسعه فناوری نانو در نظر دارد نهمین جشنواره فناوری نانو (Iran Nano ۲۰۱۶) را در تاریخ ۱۴- ۱۷ مهرماه ۱۳۹۵ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار کند.  هم‌زمان با این رویداد یازدهمین دوره جشنواره برترین‌های فناوری نانو نیز به همت این ستاد برگزار خواهد شد.

پایان پیام/29

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم