ایران به بازیگر بین‌المللی در عرصه تولید محصولات نيروگاهی تبدیل شد
با تلاش یک شرکت دانش‌بنیان داخلی؛

ایران به بازیگر بین‌المللی در عرصه تولید محصولات نيروگاهی تبدیل شد


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 41850
در پاسخ به نياز روزافزون انرژی الكتريكی در ايران و عدم توليد توربين و تجهيزات جانبی آن در كشور، یک شركت دانش بنیان داخلی با حضور جمعی از جوانان و نخبگان کشور، پا گرفت.

در پاسخ به نياز روزافزون انرژی الكتريكی در ايران و عدم توليد توربين و تجهيزات جانبی آن در كشور، یک شركت دانش بنیان داخلی با حضور جمعی از جوانان و نخبگان کشور، پا گرفت.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یک شرکت دانش بنیان ایرانی، در تابستان سال 78 تاسيس شد و توليد توربين‌های بزرگ گازی خود را از اواخر سال 80 آغاز کرد. از آن زمان تاكنون و به منظور پوشش نياز رو به رشد داخلی و خارجی به اين محصولات، تأسيسات و ظرفيت كارخانه افزايش يافت و به 40 واحد در سال رسيد.

در حال حاضر این شركت، با توليد و تحويل بيش از 300 واحد توربين‌های گاز و بخار نيروگاهی به بازار ايران و منطقه خاورميانه، به يك بازيگر بين‌المللی در صنعت توربين تبدیل شده است. به گفته مجید بهمنی مدیر عامل شرکت مهندسی و ساخت توربين مپنا (توگا)، این شركت به عنوان بخشی از گروه مپنا فعالیت می کند و به منظور افزايش ارزش ارايه شده به مشتريان، نقش يك تأمين‌کننده‏ مطمئن و برتر محصولات و خدمات مربوط به توربين و ساير تجهيزات دوار را در گروه ايفا کرده است.

وی افزود: اين شركت تلاش می کند تا محصولات و خدمات خود را در محدوده وسيعی از طیف مشتريان داخل و خارج كشور، ارايه كند، به طوری كه با كارايی و هزينه مناسب، همراه با پشتيبانی فنی برتر، به عنوان يك تأمين‌كننده قابل اعتماد در صنايع نيروگاهی، نفت و گاز شناخته شود.

به گفته این فعال دانش بنیانی، شركت با برخورداری از سیستم‌های سازمانی پیشرفته یكی از پیشگامان به‌كارگیری این سیستم‌ها در ایران است. این شركت از زمان تاسیس خود تاكنون، از طریق به‌كارگیری سیستم‌ها و استانداردهای نوین همواره تلاش خود را بر این موضوع معطوف کرده است تا با حفظ و ارتقای جایگاه خود در بازار داخل و خارج در راستای بالندگی صنعت كشور گام بردارد.

وی در خصوص خدمات ارائه شده توسط شرکت، تصریح کرد: توگا محصولات و خدمات خود را براي طيف وسيعی از مشتريان داخل و خارج از کشور ارائه كرده است. این شرکت با تمركز بر ارتقاء عملكرد و كاهش هزينه در كنار پشتيبانی فنی و تعهد به نتايج، به عنوان يك تأمين‏‌كننده مطمئن محصول و خدمات در حوزه نيروگاه‌های حرارتی و صنايع نفت، گاز و پتروشيمی عمل می‌كند.

بهمنی در ادامه عنوان کرد: امروز شرکت ما به عنوان سازنده اصلی قطعات (OEM) است و تلاش می کنیم در آینده ای نزدیک به یک مجموعه پيشرو در ارائه خدمات تبدیل شویم.

 وی ادامه داد: «وجود دانش فنی طراحی و ساخت قطعات توربين»، «تامین فناوری ساخت و ماشين‌آلات پيشرفته توليد»، «وجود سالن‌‏ها و تجهيزات پيشرفته آزمايشگاهی»، «تست و اندازه‌‏گيری»، «پايش مستمر محصولات در چرخه عمر بهره‌‏برداری آنها»، «ارزش‌‏آفرينی برای مشتريان» و «وجود زنجيره تامين مطمئن تجهيزات جانبی توربين» از جمله رموز موفقیت شرکت در این عرصه است.

بهمنی در خصوص محصولات تولیدی شرکت، گفت: توربین گاز، توربین بخار، کمپرسور گریز از مرکز، دینامومتر هیدرولیکی و گیربکس توربین بادی از جمله محصولات تولیدی شرکت ما است. 

پایان پیام/23

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم