بازار محصولات تحول‌آفرین دانش‌بنیان توسعه می‌یابد

بازار محصولات تحول‌آفرین دانش‌بنیان توسعه می‌یابد


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 47251
یکی از برنامه ها و اهداف معاونت توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، توسعه بازار محصولات تحول آفرین است. این کار به توسعه اشتغال پایدار در کشور کمک می کند.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، معاونت توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری یکی از اهداف خود را تسهیل اشتغال پایدار برای نیروی انسانی متخصص و تحصیل‌کرده قرار داده است. هدفی که تنها با رویکردهای نوآورانه اجرایی می شود.


بر همین مبنا معاونت توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری «سازمان برنامه و بودجه کشور»، «وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی» و «صندوق توسعه ملی» اقدام به اجرایی کردن چند برنامه ملی کرده است. این برنامه ها شامل «ارتقای مقیاس تولید و اشتغال شرکت‌های دانش‌بنیان توانمند»، «تهیه پلتفرم بازارسازی برای تجهیزات ساخت داخل (بازار هوشمند محصولات دانش بنیان)» و «توسعه تولید 6 محصول تحول آفرین دانش‌بنیان» می شود.


همچنین «حمایت از توسعه صنایع خلاق»، «حضور شرکت‌های خصوصی و بخش‌های بزرگ اقتصادی درعرصه‌ی نوآوری باهدف استفاده بهینه از ظرفیت‌های آن‌ها درجهت توسعه زیست‌بوم اقتصاددانش‌بنیان» و « اجرای برنامه‌های به هم رسانی عرضه و تقاضای نیروی انسانی تحصیلکرده از طریق حمایت از ارتقای سطح مهارتی و اشتغال پذیری نیروی انسانی» و «ایجاد و توسعه مراکز ارائه خدمات تخصصی اشتغال در دانشگاه‌ها» از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده است.
پایان پیام/23

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم