بازگشت دانشجویان بین المللی به دانشگاه‌ها به تاخیر افتاد و اقتصاد کشورهای مهاجرپذیر با چالش مواجه شد

بازگشت دانشجویان بین المللی به دانشگاه‌ها به تاخیر افتاد و اقتصاد کشورهای مهاجرپذیر با چالش مواجه شد


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 75628
کشورهای مهاجرپذیر به دنبال پیاده کردن طرح جدیدی برای بازگشت دانشجویان بین المللی هستند، چراکه وضعیت بودجه بخش آموزش این کشورها دچار بحران شده است.

بر اساس گزارشی از خبرگزاری ای‌بی‌سی ، در حال حاضر در برخی از کشورها همچون استرالیا، برنامه‌ها و راهبردهایی برای بازگشت دانشجویان بین المللی طراحی و تأیید شده است و دولت‌ها در حال پیاده‌سازی این سازوکارها هستند.

دانشجویان بین المللی از زمان بسته شدن مرزها در سال گذشته قادر به سفر به استرالیا نبوده اند و این اختلال منجر به کاهش قابل توجه ثبت نام و بودجه بخش آموزشی در این کشور شده است.

دانشجویان بین المللی ، به همراه مزایای اقتصادی آشکار برای دولت و کل بخش آموزش و تربیت هستند به طوری که هر 3 دانشجوی بین‌المللی منجر به ایجاد یک شغل می شوند. در سال 2019 ، تقریباً 20هزار شغل تحت حمایت آموزش بین المللی قرار گرفتند.

 

ضرورت تمهیدات ویژه برای ترمیم بخش آموزش

آموزش بین المللی بخش قابل توجهی از اقتصاد استرالیای جنوبی است که بیش از 2 میلیارد دلار در سال 2019 کمک کرده است ، بخشی از آن با ارائه دهندگان آموزش ما مانند مدارس و دانشگاه ها صرف شده و همچنین بخش خرده فروشی ، مهمان نوازی و گردشگری را تقویت می کند.

داده های اداره آمار استرالیا تایید کرده است که بخش آموزش بین المللی استرالیای جنوبی در سال 2019  بیش از 2.2 میلیارد دلار استرالیا ارزش گذاری شده است.

زیرساخت‌های قرنطینه ای که برای دانشجویان بین‌المللی تعیین شده است از جمله محل اقامت، امکانات پرواز و همچنین فضای تفریح همگی در راستای بازگرداندن شرایط آموزشی استرالیا به وضعیت پیشین است.

 

این طرح فقط برای دانشجویان بین المللی است که در استرالیا تحصیل می کنند ولی هر ایالت برنامه‌های راهبردی خود را برای بازگرداندن دانشجویان پیش گرفته است. طرح بازگرداندن دانشجویان بین المللی به استرالیای جنوبی با نگرانی مردم محلی روبرو شده است.

در حالی که این صنعت به طور اجتناب ناپذیری تحت تأثیر Covid-19 قرار گرفته است ، استرالیای جنوبی در سراسر جهان به عنوان یک رهبر در آموزش بین المللی دست نخورده باقی مانده است.

آسیب‌های جدی فراروی دانشجویان بین‌المللی

 

ارقام تجمعی اخیر دولت در سال منتهی به مارس 2021 نشان داده است که مهاجرت دانشجویان بین المللی 31درصد کاهش یافته است ، در حالی که تعداد ثبت نام کنندگان 17درصد کاهش یافته است. به طور کلی ، استرالیا در سال جاری 207هزار و 773 ثبت نام کمتر بین المللی در همه بخش ها تجربه شد.

 

تأخیرهای ناشی از عدم بازگشت دانشجویان به استرالیا نیز تأثیر بسزایی در سلامت روان آنها داشته است. بر اساس گزارش اخیر شورای دانشجویان بین المللی استرالیا ، 93درصد از دانشجویان بین المللی که در خارج از کشور گرفتار شده‌اند ، مشکلات بهداشتی قابل توجهی را تجربه کرده اند. از هر 10 دانش آموز ، 9 نفر با توجه به وضعیت خود دچار استرس شده اند ، بیش از دو سوم دچار افسردگی و اضطراب هستند.

حدود 91درصد از پاسخ دهندگان گفتند که آنها خواهان حمایت و منابع اضافی بهداشت روانی برای دانشجویان محاصره شده در قرنطینه هستند. یافته های دیگر این گزارش این بود که 64درصد از پاسخ دهندگان اظهار داشتند که از کیفیت و تجربه یادگیری آنلاین راضی نیستند.

 

مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/24

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
ثبت نام دانشجویان بین‌المللی با شیوع کرونا کم شد و راه را بر ادامه تحصیل بست
ثبت نام دانشجویان بین‌المللی با شیوع کرونا کم شد و راه را بر ادامه تحصیل بست
99/12/02 - 07:22
اثرات بحران کرونا بر حوزه دانشجویان بین‌المللی
اثرات بحران کرونا بر حوزه دانشجویان بین‌المللی
99/02/29 - 11:01
آیا مهاجرت نخبگان افزایش یافته است؟
آیا مهاجرت نخبگان افزایش یافته است؟
97/06/21 - 22:01
بیشتر بخوانیم