برترین صنایع دستی دریایی شناخته شد
در جریان برگزاری رویداد ایده پردازی دریایی با موضوع صنایع دریایی؛

برترین صنایع دستی دریایی شناخته شد


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 38657
در جریان برگزاری رویداد ایده پردازی با موضوع صنایع دریایی 23 ایده دریافت شد، که از این میان آن‌ها ، ایده "تراش صدف مروارید ساز، ایده "ساخت تابلوهای صدفی" و ایده "کیوسک فروش محصولات صنایع‌دستی" و"تابلو تزئینی سیمرغ" به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.



در جریان برگزاری رویداد ایده پردازی با موضوع صنایع دریایی 23 ایده دریافت شد،  که از این میان آن‌ها ، ایده "تراش صدف مروارید ساز، ایده "ساخت تابلوهای صدفی" و ایده "کیوسک فروش محصولات صنایع‌دستی" و"تابلو تزئینی سیمرغ" به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ رویداد ایده پردازی با موضوع "صنایع‌دستی دریایی" توسط مرکز رشد دانشگاه هرمزگان و با حمایت ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، که در این رویداد ایده‌های "تراش صدف مروارید ساز، ایده "ساخت تابلوهای صدفی" و ایده "کیوسک فروش محصولات صنایع‌دستی" و"تابلو تزئینی سیمرغ"توانستند  به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را کسب کنند.

صنایع‌دستی به‌عنوان نماد و تبلور فرهنگ غني اين سرزمين از ديرباز شهرتي جهاني داشته است. خمیرمایه اصلي آثاري که به دست هنرمندان خلاق و سخت‌کوش ايراني پديد آمده از عمق تاريخ کهن اين مرزوبوم نشأت‌گرفته است.


 در دنیای امروز صنایع فرهنگی و کسب‌وکارهای خانگی هم ازنظر ایجاد اشتغال پایدار و هم از حیث گردش اقتصادی و مباحث مربوط به گفتمان سازی و تبلیغات فرهنگی، موردتوجه بسیاری از کشورها است، استمرار این فعالیت‌ها و حرکت به‌سوی توسعه پایدار کسب‌وکار در این حوزه‌ها، به مطالعات تخصصی و پژوهش نیاز مبرم دارد.
ازاین‌رو رویداد ایده پردازی با موضوع "صنایع‌دستی دریایی" توسط مرکز رشد دانشگاه هرمزگان و با حمایت ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد.


هدف از برگزاری این رویداد رشد و توسعه صنایع‌دستی با سرمایه‌گذاری‌های کوچک است، که می‌تواند گام مؤثری در جهت ایجاد فرصت‌های ‏شغلی باشد تا این صنعت جایگاه واقعی خود را از جهات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ‏اشتغال‌زایی را پیدا و موجبات رشد و توسعه و اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری بر اجرای آن تاکید دارد محقق گردد.
قابل‌ذکر است که نمایشگاه آثار صنایع‌دستی دریایی در حاشیه این رویداد به مدت 3 روز دایر است.
پایان پیام/32

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم