برترین فن‌بازارهای کشور در سال 96 معرفی شد

برترین فن‌بازارهای کشور در سال 96 معرفی شد


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 36298
در دهمین نشست سراسری فن‌بازارهای منطقه‌ای کشور، مرکز فن بازار ملی معاونت علمی برترین فن بازارهای کشور را در سال 96 به ترتیب خراسان رضوی، اصفهان و کرمانشاه معرفی کرد.


در دهمین نشست سراسری فن‌بازارهای منطقه‌ای کشور، مرکز فن بازار ملی معاونت علمی برترین فن بازارهای کشور را در سال 96 به ترتیب خراسان رضوی، اصفهان و کرمانشاه معرفی کرد.
 
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اکبر قنبرپور، رییس مرکز فن بازار ملی معاونت علمی گفت: دفاتر فن‌بازار ملی معاونت علمی طی سال‌های گذشته در بسیاری از استان‌های کشور ایجاد شده و تحت عنوان فن‌بازارهای منطقه‌ای فعالیت‌های متعددی را در سه محور، توسعه بازار محصولات فناورانه، انتقال و ارتقای فناوری و نیز سرمایه‌گذاری در حوزه نوآوری در دستور کار دارند.
قنبرپور بیان کرد: همه‌ساله نشست‌هایی با حضور همه بازیگران این شبکه اعم از نهادهای همکار، دستگاه‌های متولی، مدیران و تیم‌های کارگزاری،‌ نشست فن‌بازارها برگزار می‌شود تا ضمن بحث و بررسی آخرین وضعیت فعالیت‌های شبکه فن‌بازار و تبادل تجربیات شرکت‌های کارگزاری، فرصت‌های جدید برای ورود فن‌بازارها نیز شناسایی‌شده و برای توسعه برنامه‌ها و بهبود نقاط اثر فن‌بازار، برنامه‌ریزی لازم صورت پذیرد.
رییس مرکز فن بازار ملی معاونت علمی ادامه داد: با توجه به راه‌اندازی نخستین فن‌بازار تخصصی کشور در حوزه صنعت گاز که با همکاری این مرکز و شرکت ملی گاز ایران انجام گرفته است، کارگزاران این فن‌بازار تخصصی در نشست دهم معرفی شدند و زمینه تعامل و همکاری همه اعضای شبکه فن‌بازار در صنعت گاز نیز مورد بررسی قرار گرفت.
وی توضیح داد: در حال حاضر با رایزنی و تعاملات صورت گرفته با بخش‌هایی از وزارت جهاد کشاورزی، به دنبال ایجاد فن‌بازار تخصصی صنعت کشاورزی هستیم. امیدواریم با نهایی شدن مدل فعالیت و ساختار نظری فن‌بازار تخصصی صنعت کشاورزی، در سال جاری شاهد راه‌اندازی این مجموعه و آغاز به کار فن‌بازار در این عرصه مهم و استراتژیک نیز باشیم.
قنبرپور بیان کرد: سعی ما بر این بوده است که در نشست‌های سراسری که همه اعضای خانواده بزرگ فن‌بازار در آن گرد هم می‌آیند، موضوعات تخصصی و کارگاه‌های آموزشی نیز در برنامه قرار داشته باشد. ازاین‌رو در نشست دهم، پنلی با موضوع «تبیین نقش بروکرها در توسعه بازار فناوری، الزامات و رویکردها» نیز برگزار شد.
وی افزود: یکی از زیرساخت‌های فروش آنلاین که در قالب مکان‌بازار در حوزه فروش خرد و عمده محصولات در بازارهای داخلی و خارجی فعالیت می‌کند، برای ایجاد همکاری و هم‌افزایی با شبکه فن بازار ملی معرفی شد.
رییس مرکز فن بازار ملی معاونت علمی گفت: مطابق روال نشست‌های گذشته، آخرین بخش این رویداد به معرفی و تقدیر از برترین فن‌بازارهای کشور در سال 96 اختصاص داشت. بر اساس نتایج حاصل از نظام ارزیابی و رتبه‌بندی دفاتر فن‌بازار، فن‌بازارهای منطقه‌ای استان‌های خراسان رضوی، اصفهان و کرمانشاه به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم عملکرد در سال 96 را کسب کردند که موردتقدیر قرار گرفتند.
مرکز فن‌بازار ملی معاونت علمی بر اساس ابلاغیه شورای عالی انقلاب فرهنگی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وظیفه ساماندهی و توسعه فن‌بازارهای منطقه‌ای و تخصصی در حوزه‌های اولویت‌دار کشور را بر عهده دارد.
پایان پیام/29

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم