برگزاری فستیوال‌ها راه‌حلی برای توسعه تجاری‌سازی طرح‌های نوآورانه است
معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی؛

برگزاری فستیوال‌ها راه‌حلی برای توسعه تجاری‌سازی طرح‌های نوآورانه است


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 21678
رویدادهای عرضه نوآوری و فستیوال‌ها راه‌حل توسعه معاملات و تجاری‌سازی طرح‌های نوآورانه در بازار دارایی فكری است.

 

رویدادهای عرضه نوآوری و فستیوال‌ها راه‌حل توسعه معاملات و تجاری‌سازی طرح‌های نوآورانه در بازار دارایی فكری است.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری ،علیرضا دلیری معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار کرد : فستیوال‌های عرضه نوآوری در حوزه‌های تخصصی و ارائه نوآوری‌های هر حوزه به سرمایه‌گذاران و صنعتگران همان حوزه تخصصی از جمله راه‌حل‌هایی است كه برای توسعه معاملات در بازار دارایی فكری در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: بازار دارایی فكری در سال 93 و با هدف كمك به تجاری‌سازی دارایی‌های فكری ثبت‌شده راه اندازی شد و گواهینامه‌های ثبت اختراع (طرح‌های نوآورانه)، طرح‌های صنعتی و علائم تجاری و رشد رقابت‌پذیری بنگاه‌های صنعتی با توسعه پورتفوی نوآوری خود از منابع نوآوری خارج از بنگاه بودند .

دلیری افزود: بعد از شروع به كار بازار و با گذشت زمان و افزایش تعداد اختراعات قابل عرضه در تابلوی عرضه بازار دارایی فكری كه تا كنون به بیش از 170 اختراع رسیده‌ است، ظرفیت خوبی برای عرضه و بهرهبرداری از این نوآوری‌ها فراهم آمده بود که سبب شد معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با استفاده از ظرفیت اجرایی مركز فن‌بازار ملی ایران درصدد كمك به توسعه تعاملات بازار از طریق بازاریابی اختراعات برآید.

معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی  بیان کرد : بدین‌ترتیب مركز فن‌بازار ملی ایران با حمایت معاونت علمی و با استفاده از ظرفیت كارگزاران خصوصی تبادل فناوری، برگزاری رویدادهای تخصصی عرضه نوآوری با عنوان فستیوال‌های نوآوری را در دستور كار خود قرار داد. 

وی همچنین گفت : در این فستیوال‌ها كه هر بار در یك حوزه تخصصی و كاربردی برگزار می‌شود، طرح‌های نوآورانه در آن حوزه فراخوان شده و بعد از ارزیابی، طرح‌های منتخب به صورت ارائه حضوری و باقی طرح‌ها به صورت ارائه در كتابچه نوآوری برای مخاطبین ارائه می‌شود. مخاطبین در این رویدادها سرمایه‌گذاران، صنعتگران و تولیدكنندگان آن حوزه تخصصی می‌باشند كه علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری روی طرح‌های نوآورانه هستند .

دلیری درباره بررسی وضعیت این فستیوال ها اظهار کرد :  با برگزاری فستیوال‌های تخصصی در حوزه نوآوری‌های صنعت لوازم خانگی، تجهیزات پزشكی و صنعت مواد غذایی، 6 مورد معامله به ارزش حدود 55 میلیارد ریال در بازار صورت پذیرفت و 3 مورد معامله دیگر نیز در حال نهایی شدن است. همچنین مذاكرات بسیاری نیز بین مخترعین و سرمایهگذاران در حال انجام است . 

وی افزود: فستیوال نوآوری‌های صنعت پلاستیك و پلیمر نیز دهه اول اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد و با توجه به سوابق فستیوال‌ها امید است این فستیوال نیز نتایج خوبی در حوزه تجاری‌سازی اختراعات این حوزه به دنبال داشته باشد.

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم