به‌کارگیری نانوفناوری در نمایشگر خودرو

به‌کارگیری نانوفناوری در نمایشگر خودرو


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 33824
دو شرکت بزرگ برای ساخت یک نمونه اولیه نمایشگر تصویر سه‌بعدی با قابلت پوشش‎دهی زوایای مختلف دید به صورت یکپارچه و به کمک نانوفناوری، همکاری کردند.


 
دو شرکت بزرگ برای ساخت یک نمونه اولیه نمایشگر تصویر سه‌بعدی با قابلت پوشش‎دهی زوایای مختلف دید به صورت یکپارچه و به کمک نانوفناوری، همکاری کردند.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، از طریق یکی دیگر از همکاری‌های شرکت هوندا  (Honda Xcelerator)  با شرکت لیا (LEIA)، هوندا یک مفهوم صفحه نمایش راننده جدید را توسعه داده است که از فناوری نانو برای ارائه تصاویر سه‌بعدی استفاده می‌کند که تغییر یکپارچه را برای هشدارها و سیستم‌های کمکی راننده بین زوایای دید مختلف فراهم می‌کند.
رویکرد نانوتکنولوژی لیا (LEIA) عمق را به طوری که طبیعی احساس می‌شود ارائه می‌دهد. ارائه تصویر سه‌بعدی مشکل است و اگر اشتباه طراحی شده باشد، می‌تواند منحرف شود.
هوندا Xcelerator یک برنامه نوآورانه باز است که برای تسهیل همکاری میان نوآوران فناوری اولیه و هوندا طراحی شده است. هوندا این برنامه را برای ایجاد نوآوری در یک محیط باز و حمایتی ایجاد کرد.
اما رویکرد شرکت لیا (LEIA) با بهره‌گیری از  نانوفناوری، عمق را به نحوی که به نظر طبیعی است، ارائه می دهد. در نتیجه، وقتی راننده هنگام نگاه کردن به صفحه نمایش حرکت می کند، محتوای آن به طور مداوم تغییر می کند و چشم‌انداز دقیقا به صورت طبیعی ظاهر می‌شود و تصاویر سه بعدی چند بعدی را می‎دهد.
صفحه نمایش سه‌بعدی شرکت "لیا"  (LEIA)  یک شکل طبیعی و راحت از تصویر سه‌بعدی را ایجاد می‌کند که ساده تر به نظر می‌رسد در درضمن برای استفاده در خودرو بسیار مهم است. همچنین برای طراحان و توسعه دهندگان یک ابزار جدید برای ایجاد یک تجربه کاربری جذاب‌تر فراهم می‌کند.
دیوید فتال، موسس و مدیر عامل شرکت لیا (LEIA) ، گفت: LEIA از فناوری نانو برای کنترل انتشار نور از نمایشگرها استفاده می‎کند. این یک تکنیک جدید است که چندین محتوای تصویر سه‌بعدی -هولوگرافی- با سطح بی‌سابقه‌ای از کیفیت و راحتی بصری را برای چند بیننده در یک زمان تولید می‌کند.
وی افزود: علاوه بر این، صفحه نمایش به طور کامل به حالت مشاهده دوبعدی قابل تغییر است، بنابراین در استفاده از آن‎ها تقریبا هیچ عیبی وجود ندارد.
هوندا تعدادی از برنامه‌های کاربردی را برای این فناوری - ناوبری تا اطلاعات ترافیکی -  می‎بیند که می‎تواند برای ارائه یک تجربه بصری، راحت و ایمن در داخل کابین برای مشتریان استفاده شود.
در همین راستا ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به‌منظور هرچه بیشتر فناوری‌های نانویی در ایران فعالیت دارد.
پایان پیام/29

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم