بیش از 15 هزار دستگاه آزمایشگاهی مسیر تحقیقات را هموار کرد

بیش از 15 هزار دستگاه آزمایشگاهی مسیر تحقیقات را هموار کرد


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 69618
به اشتراک‌گذاری تجهیزات و دستگاه‌های آزمایشگاهی یکی از روش‌های موثر در توسعه این خدمات است. در دسترس بودن‌ تجهیزات آزمایشگاهی یک ضرورت ملی برای توسعه پژوه‌های علمی است. در همین راستا شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی 15هزار و 935 دستگاه را به اشتراک گذاشته است.

رضا اسدی‌فرد مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به این‌که یکی از مهم‌ترین دلائل شکل‌گیری این مجموعه ایجاد شبکه‌ای از تجهیزات و دستگاه‌های آزمایشگاهی در کشور است، گفت: با تلاش شبکه در حال حاضر بیش از 15هزار دستگاه کاربردی در اختیار اعضا قرار گرفته است.

به گفته وی، این تجهیزات و دستگاه‌های کاربردی نقشی تاثیرگذار در توسعه خدمات آزمایشگاهی و پژوهش‌های علمی که پایه توسعه علمی در کشور هستند، دارند. به همین دلیل در دسترس بودن آنها مهم است.

مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همچنین بیان کرد: در حال حاضر ۷۰۲ مجموعه آزمایشگاهی و ۱۵ هزار و 935 دستگاه در شبکه آزمایشگاهی وجود دارد.

شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پلتفرم به اشتراک‌گذاری دستگاه‌ها و ارایه خدمات آزمایشگاهی و حمایت از توسعه کمی و بهبود کیفی این خدمات در کشور است. باشگاه مشتریان شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی نیز برای تسهیل در دریافت خدمات ایجاد شده است و تخفیف‌های متنوعی را به اعضای هیات علمی، دانشجویان، شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع کشور ارایه می‌دهد.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/23

اخبار مرتبط:

پیوستن ۴۰ مجموعه جدید به شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی

یارانه حمایتی خرید تجهیزات آزمایشگاهی «ایران‌ساخت» برای اعضای شبکه آزمایشگاهی بیشتر می‌شود

توسعه شبکه آزمایشگاهی تشخیص کروناویروس جدید در کشور

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم