تامین بومی نیازهای نرم‌افزاری بخش‌های مختلف بازار داخلی
یک شرکت دانش‌بنیان موفق شد؛

تامین بومی نیازهای نرم‌افزاری بخش‌های مختلف بازار داخلی


زمان مطالعه : 5 دقیقه
کد خبر : 35309
یک شرکت دانش بنیان داخلی به کمک تخصص جوانان و با بهره گیری از نیروی انسانی داخلی، توانست نیازهای نرم‌افزاری بخش‌های مختلف بازار از اصناف و کسب‌وکارهای کوچک، تا کسب‌وکارهای متوسط، بزرگ و بسیار بزرگ را پوشش دهد.

یک شرکت دانش بنیان داخلی به کمک تخصص جوانان و با بهره گیری از نیروی انسانی داخلی، توانست نیازهای نرم‌افزاری بخش‌های مختلف بازار از اصناف و کسب‌وکارهای کوچک، تا کسب‌وکارهای متوسط، بزرگ و بسیار بزرگ را پوشش دهد.

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یکی از شرکت های دانش بنیان داخلی با هدف سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌ها شکل گرفته است و با همین هدف در این سالها به دنبال استارت‌آپ‌هایی است که چرخه‌ی کسب‌وکار را کامل کنند. این شرکت نخستین شرکت نرم‌افزاری حاضر در بورس است که با گذشت بیش از به ۳۰ سال عرضه‌ی راهکارهای نرم‌افزاری به کسب‌وکارهای ایرانی، بیش از ۴۶۰۰۰ مشتری در کسب‌وکارهای بزرگ، متوسط و کوچک دارد.

شرکت «همکاران‌سیستم» که ۳۰ ساله شده است، فعالیت اصلی خود را بر ارائه راهکارهای نرم‌افزاری سازمانی (Enterprise Software Solutions) متمرکز کرده و در حال‌حاضر نرم‌افزارهای متعددی را متناسب با طیف گسترده‌ای از کسب و کارها شامل فروشگاه‌ها، شرکت‌ها در اندازه‌های متفاوت و سازمان‌های دولتی عرضه می‌کند. برای مثال شرکت‌هایی که فرآیندهای مالی ساده‌تری دارند و تعداد نفرات آنها تا ۵۰ نفر است مخاطب نرم‌افزار سپیدار همکاران سیستم هستند و شرکت‌های بزرگ با نیازمندی‌های متنوع در مدیریت کسب وکار، از مجموعه نرم‌افزاری راهکاران استفاده می‌کنند. همچنین برای اصناف و فروشگاه‌ها نیز نرم‌افزار دشت را ارائه کرده‌است. ضمن اینکه نخستین سخت‌افزار تولیدی این شرکت در حوزه مدیریت تردد  مبتنی بر تکنولوژی « RFID» نیز سال گذشته به بازار ارائه شده است.

این شرکت، با رصد مداوم بازار، مدل‌های خود را بازطراحی کرده و موفق شده‌ با ورود به بازارهای جدید، نیازهای نرم‌افزاری بخش‌های مختلف بازار از اصناف و کسب‌وکارهای کوچک، تا کسب‌وکارهای متوسط، بزرگ و بسیاربزرگ را پوشش دهد.

اصلی‌ترین فعالیت‌های شرکت همکاران سیستم، شامل «ارائه‌‌ی راهکارهای نرم‌افزاری برای سازمان‌های متوسط و بزرگ در صنایع مادر، تولیدی، خدماتی و بازرگانی؛ با محصول راهکاران (ERP+BI+BPM Tools)»، «ارائه‌‌ راهکاران بر بستر ابر ( ERP On the Cloud)»، «ارائه‌‌ راهکارهای نرم‌افزاری برای کسب‌وکارهای کوچک»، «ارائه راهکارهای نرم‌افزاری برای اصناف»، «ارائه راهکارهای خاص فناوری اطلاعات برای دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی؛ محصول بخش عمومی»، «ارائه‌ی راهکار اتوماسیون اداری تحت‌وب» و «ارائه‌ خدمات آموزش، استقرار و پشتیبانی راهکارهای نرم‌افزاری» می شود.

مهدی امیری مدیرعامل شرکت همکاران سیستم در خصوص فعالیت این شرکت می گوید: « تحول‌گرایی مهم‌ترین عامل موفقیت شرکت از ابتدا تاکنون بوده است و همواره هم‌سو با تغییرات فناوری حرکت کرده ایم. به‌کارگیری رایانش ابری در بازار نرم‌افزارهای سازمانی نیاز به فرهنگ‌سازی دارد و آگاهی‌رسانی محدودی هم دراین زمینه انجام شده است. در نتیجه بسیاری ازکسب‌وکارها هنوز با آن آشنا نیستند. براساس تجربه‌ی ما، مشتریانی که با این فناوری آشنا هستند، بسیار با علاقه آن را دنبال می‌کنند. ما درهمکاران سیستم موضوع فرهنگ‌سازی را پیش می‌بریم و پیش‌بینی می‌کنیم در یکی دوسال آینده شاهد رشد مناسبی باشیم. ما معتقدیم با جاافتادن این فرهنگ سازمان‌ها به‌خاطر مزیت‌‌هایی که برایشان به‌همراه دارد، از آن استقبال خواهند کرد. هم‌چنین در شرایطی که استفاده از سخت‌افزار هزینه‌ی زیادی برای سازمان‌ها دارد، رایانش ابری می‌تواند با پیچیدگی کم‌تر و صرف‌هزینه‌ی کم‌تر ارزش زیادی برای شرکت‌های متوسط به همراه داشته باشد.»

وی ادامه می دهد: « همکاران سیستم به دنبال استارت‌آپ‌هایی است که چرخه‌ی کسب‌وکار شرکت را کامل کنند. ما سال گذشته بیش از ۲۰ استارت‌آپ را ارزیابی کرده‌ایم. اما تعداد شرکت‌هایی که فناوری‌محور و مکمل خطوط محصولی همکاران سیستم باشند، محدود هستند. ما معتقدیم همکاران سیستم در این زمینه جوان است و باید به یادگیری و شناخت بازار بپردازد. رویکرد ما در سال ۹۷ هم بر همین نکته استوار خواهد بود.»

امیری با اشاره به وضعیت درآمدی شرکت، تصریح می کند: «در شرایط اقتصادی جدید شرکت‌ها به دنبال کاهش هزینه هستند اما همکاران سیستم به دلیل حضور در بخش‌های مختلف بازار این ریسک را کاهش می‌دهد. ما تلاش می‌کنیم با راهکارهایی که به‌طور خاص برای صنایع بزرگ طراحی کرده‌ایم، در کنار سهم بازاری که در کسب‌وکارهای کوچک و اصناف داریم ، ضمن کاهش ریسک‌ها به درآمد پیش‌بینی شده دست پیدا کنیم.»

این شرکت، نامی شناخته‌شده و معتبر و جایگاهی سرآمد در صنعت نرم‌افزار است و بیش از چهل هزار شرکت و سازمان در سطح کشور ذیل این شرکت فعالیت می کنند این شرکت هر ساله با بررسی و یادگیری مدل‌های برتر جهانی، شیوه‌های اداره‌ی کسب‌وکار و ساختار سازمانی همکاران سیستم را بازنگری کرده و بر اساس شرایط و نیازهای سازمان، آن‌ها را تغییر داده است. 

 راهکارهای نرم‌افزاری همکاران سیستم متناسب با نیازهای کسب‌وکارهاست و طیف گسترده‌ای از کسب‌وکارها، از شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ تا کسب‌وکارهای کوچک را پوشش می‌دهد. هم‌چنین همکاران سیستم متناسب با فرآیندهای سازمان‌های دولتی و نهادهای عمومی راهکارهای ويژه‌ی این سازمان‌ها را ارائه داده است. 

از جمله محصولات این شرکت می توان به محصول «راهکاران ابری» اشاره کرده که این محصول شامل پنج سیستم پر کاربرد حسابداری، دریافت و پرداخت، جبران خدمات، انبار، فروش و ابزار گزارش‌ساز (برای ساخت گزارش‌های مدیریتی) است. همچنین «هوشمندی راهکاران» محصول دیگر این شرکت است که نوعی بستر نرم‌افزاری هوشمندی تجاری (Business Intelligence Platform) است و مطابق با معیارهای جهانی نرم افزارهای هوشمندی تجاری (BI) و متناسب با نیاز بومی کسب‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌وکارهای کشور، طراحی و عرضه شده است.

همکاران سیستم در تعدادی از صنایع ۶۰ تا ۷۰ درصد و در برخی ۳۰ الی ۴۰ درصد بازار صنعت نرم افزار را در اختیار دارد . برای مثال ۵۰% از ۵۰۰ شرکت‌ بزرگ کشور که هر ساله توسط سازمان مدیریت صنعتی اعلام می‌شوند، از راهکارهای همکاران سیستم استفاده می‌کنند. یا در صنعت سیمان، بیش از ۶۰% کارخانه‌های سیمان از محصولات همکاران استفاده می‌کنند. محصول جدید این شرکت برای بازار دولت، نیز در آینده ای نزدیک ارائه خواهد شد.

پایان پیام/23

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم