تحول حوزه آب با 200 طرح دانشجویی کلید خورد تا صنعت شاهد توسعه‌ای فناورانه شود

تحول حوزه آب با 200 طرح دانشجویی کلید خورد تا صنعت شاهد توسعه‌ای فناورانه شود


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 71520
بیش از 200 طرح دانشجویی در پاسخ به فراخوان حمایت از پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی در حوزه‌های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط‌زیست ارسال شد.

سومین دوره حمایت از پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی حوزه آب، خشکسالی، فرسایش و محیط‌زیست با ارسال 200 طرح، به پایان رسید تا توسعه فناورانه این صنعت با ایده‌های نو شتاب گیرد.

 بهره‌گیری از توان و ظرفیت دانشگاه‌ها و دانشجویان در اجرای طرح‌های کاربردی حوزه آب ازجمله اهدافی است که کارگروه تخصصی آب، خشکسالی، فرسایش و محیط‌زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای حمایت از پایان‌‏نامه‏‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکتری) در نظر گرفته است.

این کارگروه، هر سال به‌منظور جهت‌دهی به فعالیت‌های پژوهشی کشور در راستای حل چالش‌ها و گلوگاه‌های فناوری حوزه آب، پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی با موضوعاتی فناورانه و در راستای اولویت‌های اعلام‌شده را مورد حمایت خود قرار می‌دهد.

«تولید نیمه‌صنعتی انواع غشا مورداستفاده در صنایع مختلف ازجمله نمک‌زدایی از آب‌های شور»، «بهینه‌سازی سامانه آب و انرژی در گلخانه»، «مدل‌سازی و طراحی کندانسور برای نصب در گلخانه‌های دریایی در شرایط مختلف سطحی و زیرسطحی»، «سامانه هوشمند بهینه‌سازی مصرف آب کشاورزی»، «اثر سیکل‌های خورشیدی بر نوسانات بارندگی و خشکسالی» و «سن سنجی آب‌های سطحی و زیرزمینی به کمک فناوری‌های جدید» ازجمله اولویت‌های تعیین‌شده برای حمایت از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی است.

پس از انتشار این فراخوان، 200 طرح دانشجویی به کارگروه تخصصی آب، خشکسالی، فرسایش و محیط‌زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارسال شد که پس از بررسی‌های نهایی، عناوین طرح‌های منتخب و برگزیده اعلام می‌شود.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/23

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
تحول صنعت فولاد کشور با فناوری دیجیتال کلید خورد
تحول صنعت فولاد کشور با فناوری دیجیتال کلید خورد
99/07/05 - 11:38
8قرارداد فروش فناوری ثبت شد
8قرارداد فروش فناوری ثبت شد
98/07/22 - 17:19
تدوین طرح‌های توسعه‌ای فناورانه حوزه آب عامل اشتغالزایی است
تدوین طرح‌های توسعه‌ای فناورانه حوزه آب عامل اشتغالزایی است
97/12/01 - 13:09
بیشتر بخوانیم