تشخیص سریع زمان انعقاد خون در حد ثانیه ممکن است
یک شرکت فناور حاضر در نمایشگاه استمراری دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان :

تشخیص سریع زمان انعقاد خون در حد ثانیه ممکن است


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 35748
یک شرکت فناور در نمایشگاه استمراری دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان، اقدام به طراحی و ساخت دستگاه تشخیص زمان انعقاد خون بر پایه فناوری‌ میکرو فلوئیدیک کرده است



یک شرکت فناور در نمایشگاه استمراری دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان،  اقدام به طراحی و ساخت دستگاه تشخیص زمان انعقاد خون بر پایه فناوری‌ میکرو فلوئیدیک کرده است،که درواقع خون به‌صورت قطره در ریز تراشه طراحی‌شده  قرار می‌گیرد و زمان انعقاد خون توسط یک سیستم نوری اندازه‌گیری می‌شود.
 به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ علی‌رضا نیک‌فرجام مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان ریزتراشه نوین ساختار خزر با اشاره  به اهمیت فراهم‌سازی نیاز کشور در حوزه پزشکی بیان کرد: دستگاه تشخیص زمان انعقاد خون به‌منظور تشخیص سریع زمان انعقاد خون هر فرد و تشخیص نرمال بودن وضعیت شخص به کار می‌رود.
وی با اشاره به شاخصه‌های اصلی این طرح ارائه‌شده بیان کرد: از ویژگی‌های این دستگاه می‌توان به زمان تشخیص کم(در حد ثانیه)، میزان خون مصرفی ناچیز(در حد میکرو لیتر)، کاربری ساده ، قابلیت نمایش آنلاین اطلاعات بااتصال به رایانه، قابلیت ذخیره‌سازی اطلاعات به‌دست‌آمده اشاره کرد.کاربردهای عمده این دستگاه در  بیمارستان‌ها، اتاق‌های جراحی، کلینیک‌های درمانی و حتی منازل افراد است.
دستگاه تست گاز با روش استاتیک و دینامیک
نیک فرجام با اشاره به دیگر محصول ارائه شده توسط این گروه تحقیقاتی گفت: حسگرهای گازی، سیستم های میکرو گاز کروماتوگرافی و دستگاه تست گاز در دو نوع دینامیک و استاتیک در آزمایشگاه MEMS دانشگاه تهران شده و به صورت صنعتی ارائه شده است و قابلیت  تست  حسگرهای گازی با گازهای مختلف شامل  NH3, CO, CO2, H2, N2, VOCs ,..  را دارد. محققان این مجموعه با ساخت انواع حسگرهای گازی و طراحی و ساخت دستگاه‌های تست اتوماتیک دینامیک و استاتیک  تست گاز را در شرایط دمایی ، رطوبتی و اپتیکی مختلف انجام می‌دهند. دستگاه تست دینامیک گاز که به‌صورت تمام‌اتوماتیک است دارای شیرهای الکتریکی و کنترل‌کننده‌های جرمی با دقت بالاست که قابلیت تنظیم نرخ عبور گاز و رقیق‌سازی گاز را با کنترل از طریق کامپیوتر و نرم‌افزار انحصاری آن دارد.
مدیر عامل این شرکت دانش بنیان با بیان اینکه این مجموعه آمادگی ارائه خدمات درزمینهٔ طراحی و ساخت انواع حسگرها را دارد اظهار کرد:  توانایی طراحی  و سنتز انواع نانو مواد  اولیه انواع حسگرها تا ساخت انواع میکرو چیپها و باندینگ آن را با توجه به نیاز محققان و مراکز پژوهشی و صنعتی داریم.  
بر اساس این گزارش؛ نمایشگاه استمراری دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان، باهدف فرهنگ‌سازی، ترویج و حمایت از دستاوردهای دانش‌بنیانی، در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، به‌صورت استمراری برگزار می‌شود.  
پایان پیام/32

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم