تغییر نگرش جامعه ایرانی برای مصرف کالای ایران ساخت با ابزار هنر
رئیس جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌هامطرح کرد:

تغییر نگرش جامعه ایرانی برای مصرف کالای ایران ساخت با ابزار هنر


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 40991
رئیس جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزاری جشنواره ملی، فرهنگی و هنری ایران ساخت آغازگر راهی برای فرهنگسازی مصرف کالای داخلی دانست که از ابزار هنر برای تغییر نگرش در فرهنگسازی مصرف کالای داخلی بهره می برد.

 

 

 رئیس جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها  برگزاری جشنواره ملی، فرهنگی و هنری ایران ساخت آغازگر راهی برای فرهنگسازی مصرف کالای داخلی دانست که از ابزار هنر برای تغییر نگرش در فرهنگسازی مصرف کالای داخلی بهره می برد.

 

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به نقل از ستاد خبری دومین جشنواره ملی، فرهنگی و هنری ایران ساخت، حجت‌الاسلام والمسلمين  مصطفی رستمی   رئیس جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در بازدید از نمايشگاه و آثار هنرمندان در دومین جشنواره ملی، فرهنگی و هنری ایران ساخت اظهار کرد: هنرمندان در تغییر نگرش جامعه ایرانی نقش پررنگی را دارند بنابراین باید جایگاه مهمی را برای آنها قائل شد. اگر مجموعه فرهنگی و هنری در خدمت این تغییر نگرش جامعه نسبت به مصرف کالای خارجی و سوق دادن آنها به سمت مصرف کالای ایران ساخت قرار گیرد شاهد توجه ومصرف بیشتر کالای ایرانی، رونق کارآفرینی، گردش سرمایه بیشتر در جامعه می شویم. پس با انجام فعالیت فرهنگی در این حوزه می توان شاهد رونق بیشتر باشیم.

 

رستمی در ادامه درباره برگزاری جشنواره ایران ساخت گفت: ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی با برگزاری این رویداد اتفاق شایسته ای را رقم زده است، معاونت علمی در کنار حمایت از ایده های خلاقانه جوانان و نخبگان با این اقدام به حوزه فرهنگسازی نیز توجه ویژه ای دارد. شاید در نگاه اول این اقدام رسالت مجموعه های فرهنگی کشور باشد اما این جشنواره ایران ساخت نشان می دهد که معاونت علمی به زیر ساخت های فرهنگی وهنري نیز توجه دارد.

 رئیس جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها  همچنین بیان کرد: پس ایران ساخت را باید آغازگر راهی برای فرهنگسازی مصرف و ترويج کالای داخلی بدانیم که در این مسیر ایده دادن به سایر نهادها را در کنار ترویج و فرهنگسازی مصرف کالای ایرانی انجام می دهد.

دومین جشنواره ملی فرهنگی، هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه‌های دیجیتال و ایده بازار و بخش دانش آموزی به همت ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» 4 تا 8 دی ماه سال جاری برگزار می شود.

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم