توانمندی‌های داخلی حوزه علوم اعصاب تقویت می‌شود
با افتتاح هشتمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی

توانمندی‌های داخلی حوزه علوم اعصاب تقویت می‌شود


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 48127
هشتمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی به منظور انتقال یافته‌ها و ایجاد فرصت‌های علمی و تخصصی در این حوزه با حضور جمعی از مسئولان حوزه‌های پزشکی، دانشگاهی و تحقیقاتی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری در مرکزهمایش‌های بین‌المللی رازی درتهران گشایش یافت.

 

این رویداد علمی به عنوان جامع‌ترین هم اندیشی درحوزه علوم اعصاب برای کمک به حل مشکلات حوزه سلامت و همچنین ارتقای توانایی‌های شناختی آحاد مردم برگزار شده است.

در این همایش برای نخستین بار توانمندی‌ها در زمینه طراحی و ساخت سیستم‌ها و دستاوردهای فنی محققان و متخصصان حوزه علوم اعصاب ارائه و معرفی می‌شود که اقدامی برای توسعه و گسترش فناوری‌ها، بومی‌سازی تجهیزات و سیستم‌ها و تلاشی برای تقویت توانمندی‌های داخلی در حوزه علوم اعصاب به حساب می‌آید.

این نشست هم اندیشی با حضور یک هزار و پانصد نفر از متخصصان، محققان، اساتید، دانشجویان و صاحبنظران در حوزه‌های دانش علوم اعصاب پایه و بالینی برای  برقراری تعامل و همکاری دست اندرکاران حوزه‌های علوم اعصاب و نیز تقویت نقش روانشناسان و نیز آشنایی دانش آموزان با مباحث علوم اعصاب برگزار می‌شود و به مدت سه روز ادامه دارد.

همچنین همزمان با برپایی این نشست تخصصی، دومین المپیاد دانشجویی علوم اعصاب بالینی و شناختی نیز برگزار می‌شود و از تعدادی پژوهشگران جوان حوزه‌های علوم اعصاب با اعطای جوایز "اهوازی" توسط انجمن علوم اعصاب ایران با حمایت ستاد علوم شناختی معاونت علمی و فناوری سالیانه تقدیرمی‌شود. این جایزه که به یاد پزشک بزرگ ایرانی قرن چهارم هجری بنام جایزه اهوازی نامگذاری  شده است به سخنرانان و ارائه دهندگان پوستر دراین مسابقات تعلق می‌گیرد.

 از سوی دیگر امسال برای دومین دوره، سه جایزه ویژه از طرف انجمن علوم اعصاب ایران علاوه بر جایزه اهوازی به ارائه دهندگان مقالات ، آثار هنری و نیز پایان نامه برتر نیز اعطا خواهد شد.

 هشتمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری و شماری دیگر از مراکز علمی، تخصصی و دانشگاهی توسط مرکز تحقیقات سلولی و مولکولی دانشگاه علوم پزشکی ایران و انجمن علوم اعصاب  برپا شده است.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/25

 


 

اخبار مرتبط:

* تیم‌های برتر مسابقات ملی علوم اعصاب شناختی معرفی شدند

* کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی برگزار می‌شود

* ارائه دستاوردهای فنی متخصصان حوزه علوم اعصاب در یک رویداد علمی

 


تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم