تولید فرآورده‌های مراقبت از پوست و مو بر پایه خواص گیاهان دارویی
با فناوران سومین جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی؛

تولید فرآورده‌های مراقبت از پوست و مو بر پایه خواص گیاهان دارویی


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 17481
سینره به عنوان یکی از شرکت‌های فعال در حوزه تولید فرآورده‌های مبتنی بر گیاهان دارویی، امسال با محصولات متنوعی در حوزه فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی در سومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی حضور دارد.

 سینره به عنوان یکی از شرکت‌های فعال در حوزه تولید فرآورده‌های مبتنی بر گیاهان دارویی، امسال با محصولات متنوعی در  حوزه فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی در سومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی حضور دارد.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، مریم دیباجی مدیرعامل شرکت طبیعت زنده، به بهره‌گیری از دانش، فناوری و تجهیزات روز برای تولید محصولات دارویی، آرایشی و بهداشتی، اشاره کرد و افزود: استفاده از ظرفیت‌های بومی برای راه‌اندزی کسب و کار فناورانه، نه تنها زمینه اشتغال جوانان را فراهم شده است، بلکه به رونق اقتصادی حوزه فرآورده‌های دارویی کشور نیز افزوده است.
مدیرعامل این شرکت فناور با  بیان این‌که نخستین گروه از محصولات خود را تحت نام تجاری «سینره» به بازار عرضه کردیم، افزود: این شرکت با هدف تولید محصولات با کیفیت مراقبت از پوست و مو با منشاء گیاهی بنیان گذاشته شد و واحد تحقیق و توسعه با جذب نیروهای متخصص، بهره گیری از دانش عصاره های گیاهی و فناوری روز، محصولاتی را با کیفیت مطلوب به بازار عرضه کند.
وی با اشاره به بهره‌گیری از عصاره‌های گیاهی در تولیدات سینره افزود: از آن‌جایی‌که استفاده از مواد شیمیایی در تولید محصولات آرایشی-بهداشتی اثرات زیانباری در پی خواهد داشت در تولید شامپوها، انواع کرم ها، لوسیون ها و... از مواد موثره گیاهان دارویی (مانند اسانس‌ها، فلاونوئیدها، روغن‌ها و عصاره‌ها) استفاده‌ می شود.
دیباجی،  به تولید و عرضه فرآورده‌های تخصصی مراقبت از پوست و مو با بهره‌مندی از خواص گیاهان دارویی و منطبق با فناوری روز دنیا اشاره کرد و گفت: سرم ضد ریزش و تقویت مژه، لوسیون گیاهی ضد شوره سر (آنتی دندراف)، لوسیون گیاهی برطرف کننده چربی اضافی مو(آنتی گریس) در حوزه لوسیون‌ها، شامپوهای تخصصی برای تقویتی و ضد ریزش مو شامپو گریپ فروت و چای سبز مخصوص موهای چرب، شامپو آووکادو و ویتامین F مخصوص موهای خشک و شکننده و نیز محصولات دیگری چون کرم‌های زیبایی و ضد آفتاب روشن کننده و ضد لک، ماسک‌های پوست صورت و... با بهره‌گیری از خواص گیاهان دارویی تولید و عرضه می‌شوند.
این فعال فناور فلاونوئيدها، ويتامين‌ها، اسيدهاي چرب ضروري و بعضي اسانس‌ها را  از مهم‌ترین مواد گياهي مورد استفاده در كرم‌ها برشمرد و افزود: ويتامين‌هاي A و E كه از ويتامين‌هاي محلول در چربي هستند، با مهار آنزيم كلاژناز که سبب تخريب كلاژن پوست مي‌شود، افزايش تكثير سلولي و همچنین اثر آنتي‌اكسيدان را به همراه دارند.
سومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و طب سنتی ایران، به همت ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری 15 تا 18شهریورماه 1395، با مشارکت فعالان فناور و نهادهای نظام علم و فناوری در حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی در مصلی امام خمینی(ره) برپاست.
/پایان پیام/24

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم