تولید محصولات دانش‌بنیان با خدمات آزمایشگاهی سرعت می‌گیرد

تولید محصولات دانش‌بنیان با خدمات آزمایشگاهی سرعت می‌گیرد


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 68067
«شرکت‌های دانش‌بنیان به خدمات آزمایشگاهی نیاز دارند، نه خود آزمایشگاه.» مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اعتقاد به این نکته، می‌گوید: اگر دسترسی شرکت‌ها به خدمات آزمایشگاهی مورد نیاز تسهیل شود، پیشرفت فرآیند طراحی، ساخت و توسعه محصولات، سرعت می‌گیرد.

 

 

رضا اسدی‌فرد مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اهمیت فعالیت زیست‌بوم فناوری و نوآوری در کشور، می‌گوید: بخش مهمی از رشد کشور با توسعه تعداد و تنوع محصولات دانش‌بنیان محقق می‌شود.

وی با اشاره به این‌که توسعه محصولات دانش‌بنیان به استفاده درست از خدمات آزمایشگاهی نیازمند است، بیان می‌کند: از ابتدای ساخت نمونه‌ تا رساندن محصول به بازار به خدمات تست و آزمایش نیاز داریم. انجام آزمون، نیاز به آزمایشگاه و تجهیزات آزمایشگاهی مناسب دارد. به همین دلیل ضروری است که خدمات آزمایشگاهی در کشور توسعه یابد.

به گفته اسدی‌فرد، بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان دارای جثه‌ای کوچک هستند و بیشترین دارایی آنها، دانش فنی ارزشمندی است که محصول بر اساس آن طراحی و ساخته می‌شود. بیشتر این تیم‌ها، از افراد فارغ‌التحصیل دانشگاه‌ها شکل گرفته‌اند که تازه در ابتدای راه پر پیچ و خم فعالیت‌های اقتصادی هستند و با فراهم کردن سرمایه‌ای اندک، شرکت دانش‌بنیان خود را تاسیس کرده‌اند.

مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دسترسی به آزمایشگاه و خدمات مطلوب آزمایشگاهی را اولویت اصلی این تیم‌ها می‌داند و می‌گوید: بیشتر آنها، توان ایجاد آزمایشگاه مورد نیاز خود را ندارند.

به اعتقاد وی، جدا از زمان قابل توجهی که برای یافتن آزمایشگاه مورد نظر آنها صرف می‌شود، این افراد سعی می‌کنند با استفاده از ارتباطاتی که با دانشگاه‌های محل تحصیل و یا اشتغال خود دارند، به شکلی، نیاز خود را برطرف کنند که این روش به دلیل ناپایدار بودن ارتباطات در طول زمان و تنوع نیازها، محدودیت‌هایی را هم به همراه دارد.

مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه می‌دهد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، به عنوان حامی اصلی شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور، به منظور تسهیل دسترسی پژوهشگران، صنعتگران و شرکت‌های دانش‌بنیان به خدمات آزمایشگاهی، شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی را تشکیل داده است.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/23

اخبار مرتبط:

پیوستن ۴۰ مجموعه جدید به شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی

معرفی نحوه استفاده از تخفیف‌ های شبکه آزمایشگاهی فناوری‌ های راهبردی

اعضای جدید شبکه آزمایشگاهی از تخفیف ویژه برخوردار می‌شوند

۱۴۰ مجموعه به شبکه آزمایشگاهی فناوری راهبردی پیوستند

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم