جراحان و پزشکان ایرانی در سطح بالایی هستند
شرکت کننده نیجریه ای در پنجمین سمپوزیوم جهانی مغز و اعصاب:

جراحان و پزشکان ایرانی در سطح بالایی هستند


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 14197
آنچه من از ایران دیدم نشان می‌دهد که جراحان و پزشکان ایرانی در سطح بالایی هستند. من به امریکا و اروپا هم سفر کرده‌ام و فکر میکنم که ایران نیز در سطح خوبی است.

آنچه من از ایران دیدم نشان می‌دهد که جراحان و پزشکان ایرانی در سطح بالایی هستند. من به امریکا و اروپا هم سفر کرده‌ام و فکر میکنم که ایران نیز در سطح خوبی است.

به گزارش ستاد خبری پنجمین سمپوزیوم جهانی مغز و اعصاب، «سینس» از نیجریه یکی از شرکت کنندگان خارجی در این سمپوزیوم است.

وی در گفت و گو با ستاد خبری پنجمین سمپوزیوم جهانی مغز و اعصاب درباره سطح علمی ایران و جراحانش گفت: من اولین باری است که به ایران می آیم و با جراحان اعصاب ایرانی ملاقات میکنم. آنچه من از ایران دیدم نشان می‌دهد که جراحان و پزشکان ایرانی در سطح بالایی هستند. من به امریکا و اروپا هم سفر کرده‌ام و فکر میکنم که ایران نیز در سطح خوبی است.

این پرفسور نیجریه ای با اشاره به آشنایی‌اش با پرفسور سمیعی توضیح داد: رابط ما در نیجریه برای ارتباط برقرار کردن با ایران یک نفر است و او کسی نیست  جز پرفسور سمیعی؛ من وقتی 15 سال قبل کار جراحی مغز و اعصاب را آغاز کردم با جناب پرفسور سمیعی آشنا شدم. او در رشته جراحی مغز و اعصاب یک پیشگام و پیش قراول است. پیش از این سمیعی را در کنگره‌های توکیو و چند کنگره دیگر ملاقات کرده بودم.

این جراح مغز و اعصاب در ارائه پیشنهاد برای بهتر شدن جایگاه ایران در زمینه مغز و اعصاب در سطح جهان، گفت: ایران باید همکاری هایش را با دیگر کشور ها، به خصوص با کشور های افریقایی بیشتر کند. به طور مثال ما در کشور نیجریه سفارت خانه ایران را داریم اما تا به حال ندیدم که سفارت ایران در کشور من به فعالیت های مربوط به جراحی مغز و اعصاب کمک کند. ایران باید سعی کند بین مراکز مغز و اعصاب  ایران و مراکز مغز و اعصاب در نجریه ارتباط ایجاد کند. من به همکاری ایران با سایر کشور ها مطمئنم.

وی در پایان صحبت‌هایش درباره سفر به ایران تاکید کرد:‌ ایران کشور بسیار خوبی است، من از فرودگاه تا اینجا مورد استقبال قرار گرفتم و با ایرانی ها صحبت کردم و از این بابت بسیار خوشحالم. من تعجب کردم چون آنچه رسانه‌های جهانی درباره ایران می‌گویند با آنچه من در ایران دیدم متفاوت است. متاسفانه رسانه‌ها تبلیغات منفی زیادی از ایران می‌کنند، اما آنچه من دیدم جور دیگری بود. دنیا منتظر ایران است و ایران مطالب و گفتنی های بسیاری برای ارائه دارد.

پنجمین سمپوزیوم فدراسیون جهانی انجمن های جراحان مغز و اعصاب از 29 فروردین تا 3 اردیبهشت توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تهران برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم