خنک‌کننده‌های نسل جدید ایران‌ساخت 50درصد کم‌تر برق مصرف می‌کنند

خنک‌کننده‌های نسل جدید ایران‌ساخت 50درصد کم‌تر برق مصرف می‌کنند


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 47517
در چند سال اخیر طراحی و تولید تجهیزات و کالاهای مختلف و باكیفیت ایرانی توانسته رشد خوبی داشته باشد تا جایی كه برخی از این تولیدات علاوه بر رفع نیاز بازار داخلی، به كشورهای دیگر نیز صادر شود.

یکی از این کالاها که در مدل و توان‌های مختلف در بازار و در هر خانه‌ای پیدا می شود کولر آبی است.

بحث راندمان این‌گونه کولرها همیشه مطرح بوده و تولیدکنندگان مختلف در تلاش‌اند تا به طریق علمی و حساب شده راندمان این مدل از کولرها را بالا ببرند.

شرکت دانش بنیان "پژوهشگران الکترونیک خودرو کامیاب" توانسته با تولید کولرآبی هوشمند با برند اوتک اولین کولر با بدنه پلیمری و راندمان بالای 87 درصد را طراحی و به تولید انبوده برساند.

به گفته علیرضا پورگمرکی مدیرعامل این شرکت: در این مدل، تکنولوژی جدید و راندمان بسیار بالا و کاهش مصرف برق و آب  در آن لحاظ شده است به طوری که کاهش بالای 50 درصد مصرف برق و 20 درصد مصرف آب را درپی داشته است.

پورگمرکی ادامه داد: بدنه این مدل از پليمر مقاوم ساخته شده و اتصال مستقيم الكتروموتور به پروانه، بدون نياز به تسمه باعث شده ارتعاش و صداهای زائد گرفته شود که یکی دیگر از مزیت‌های این کولر است.

از دیگر مزیت‌های این کولر که پورگمرکی به آن اشاره کرد می توان به قابليت برنامه‌ريزي براي خاموش شدن خودکار، قابليت نمايش ميزان افزايش سرعت موتور، قابليت نمايش دماي محيط و دماي پيش فرض، اشاره کرد.

پورگمرکی ادامه داد: در طرح  این کولر از نسل جدید موتورهای BLDC استفاده شده است. مقدار سرعت، وضعیت پمپ آب، مقدار آب مخزن، وضعیت شیر تخلیه آب،  دمای محیط، دمای تنظیم شده و تایمر خواب قابل نمایش است.

وی گفت: این محصول دانش بنیان به کشورهای افغانستان و عراق صادر شده است و حدودا 800 هزار دلار ارز عائد کشور کرده است.

وی درباره میزان اشتغالزایی که در تولید این محصول شده است گفت: در روند تولید این محصول 50 نفر مستقیم و 30 نفر به طور غیر مستقیم مشغول به کار شده‌اند.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم