دانش فناوران به نیاز صنایع پاسخ می‌دهد و تولید پمپ‌های فشار قوی شتاب می‌گیرد

دانش فناوران به نیاز صنایع پاسخ می‌دهد و تولید پمپ‌های فشار قوی شتاب می‌گیرد


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 72459
با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان، پمپ‌های فشار قوی در کشور بومی‌سازی می‌شود.

کارگروه تخصصی آب، خشکسالی، فرسایش و محیط‌زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با هدف بومی‌سازی پمپ‌های فشار قوی اقدام به برگزاری نخستین نشست مشترک با شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این حوزه کرد تا با بررسی امکانات و دانش این شرکت‌ها، این پروژه مهم در کشور را عملیاتی کند. این پمپ‌ها کاربردهای فراوانی دارند از جمله برای تهیه آب شهری، پمپاژ آب و زه‌کشی و آب‌رسانی در مصارف صنعتی، بوستر پمپ، آبیاری بارانی، پمپاژ کردن آب کندانس شده، پمپاژ کردن آب گرم و سرد تاسیسات صنعتی.

جهانگیر پرهمت قائم مقام کارگروه تخصصی آب، خشکسالی، فرسایش و محیط‌زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نخستین نشست بومی‌سازی پمپ‌های فشارقوی با بیان اینکه داخلی‌سازی سامانه‌های نمک‌زدایی یکی از اولویت‌های کارگروه است، گفت: بومی‌سازی پمپ‌های فشارقوی یکی از گلوگاه‌های فناورانه این سامانه‌ها است که در تلاشیم آن را با کمک شرکت‌های توانمند اجرایی کنیم.

وی افزود: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف افزایش تاب‌آوری اقتصادی در حوزه آب، اقدام به شناسایی گلوگاه‌هایی کرده است که باعث خروج ارز از کشور می‌شوند. همچنین با استناد به سند توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط‌زیست، به حوزه بومی‌سازی این تجهیزات ورود کرده‌ایم.

به گفته پرهمت، این کار خروج ارز از کشور را کاهش می‌دهد. تلاش می‌کنیم پروژه مذکور را با جلب مشارکت بخش خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور اجرایی کنیم.

ارائه توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان

در ادامه، علی رحیمیان مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان ماشین‌های دوار خاور طوس به ارائه توانمندی‌های شرکت در زمینه تولید پمپ‌های فشارقوی پرداخت و حمایت معاونت علمی از محصول بومی را دلیل توفیق در ساخت نمونه بومی و اعتماد بخش خصوصی در استفاده از محصول این شرکت عنوان کرد.

همچنین علی محمد قل‌بیگی، نماینده شرکت رعد آب جنوب به‌عنوان یکی از اعضای انجمن نمک‌زدایی ایران که بومی‌سازی این پمپ‌ها به سفارش این شرکت انجام شده است نیز در این نشست، گفت: اعتماد به محصول بومی از اقداماتی است که رعد آب جنوب با همراهی معاونت علمی در صنعت نمک‌زدایی آغاز کرد و کیفیت خوب و قیمت مناسب نسبت به نمونه خارجی، نتایج این اعتماد است که شرکت از آن بهره‌مند شد.

نخستین نشست بومی‌سازی پمپ‌های فشارقوی با حضور برخی شرکت‌های عضو انجمن نمک‌زدایی ایران و همچنین تعدادی از شرکت‌های توانمند داخلی در حوزه تولید پمپ برگزار شد. در پایان این نشست قرار شد ضمن شناسایی کامل‌تر توان شرکت‌های داخلی در زمینه پمپ‌های فشارقوی و ارائه مناسب این ظرفیت‌ها، برنامه‌ریزی و اقدامات اجرایی لازم برای تامین نیاز کشور با تکیه‌بر ظرفیت تولید شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور انجام‌ شود.

در گام بعدی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از صادرات این محصولات با کیفیت به بازار جهانی به خصوص خاورمیانه حمایت خواهد کرد.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/23

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
گامی برای اثبات توانمندی؛ پمپ‌های فشار قوی شیرین‌ساز آب دریا به سواحل جنوبی رسید
گامی برای اثبات توانمندی؛ پمپ‌های فشار قوی شیرین‌ساز آب دریا به سواحل جنوبی رسید
99/10/10 - 12:53
ایران‌ساخت| پمپ‌های فشار قوی به صنایع رسید
ایران‌ساخت| پمپ‌های فشار قوی به صنایع رسید
99/04/08 - 12:46
پمپ‌های سرنگی
پمپ‌های سرنگی "ایران‌ساخت" سیالات را دقیق منتقل می‌کنند
98/05/14 - 15:06
بیشتر بخوانیم