دانش‌آموزان گیاهان دارویی را در تعامل با والدین و معلمان می‌شناسند

دانش‌آموزان گیاهان دارویی را در تعامل با والدین و معلمان می‌شناسند


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 43737
برگزاری مسابقه داستان کوتاه در حوزه گیاهان دارویی فرصتی است تا دانش آموزان در تعامل با والدین و معلمان گیاهان دارویی و کاربردهای آنان بشناسند.

برگزاری مسابقه داستان کوتاه در حوزه گیاهان دارویی فرصتی است تا دانش آموزان در تعامل با والدین و معلمان گیاهان دارویی و کاربردهای آنان بشناسند.

 

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در طول سال همواره برنامه های اموزشی و علمی مختلفی برای دانش آموزان برگزار می شود تا با فعالیت های ترویجی و فرهنگسازی شاهد رونق و پیشرفت کشور در آینده باشیم.

در حوزه گیاهان دارویی نیز برای دانش آموزان هر سال برنامه های متنوعی برپا می شود که ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری به فراخور از برخی این رویدادها حمایت می کند.

جشنواره بین المللی سینا یکی از این رویدادهای ترویجی است که با هدف جذب مشارکت دانش آموزان در فعالیت های پژوهشی در 130 گرایش مختلف علمی 29 تا 31 فروردین ماه سال جاری در محل واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد. 

 

از آنجا که گیاهان دارویی و کاربرد آن یکی از گرایش های رقابتی این رویداد بود بنابراین باشگاه دانش آموزی گیاهان دارویی و طب ایرانی در کنار دانش آموزان و مربیان در این جشنواره حاضر شد. این اتفاق از سوی دانش آموزان نخبه، پویا و علاقه مند بسیاری از سراسر کشور مورد اقبال قرار گرفت. به گونه ای که نه تنها دانش آموزان شرکت کننده در گرایش گیاهان دارویی در این باشگاه عضو شدند بلکه دانش آموزان شرکت کننده در سایر گرایش ها نیز پس از آشنایی اولیه با کاربردهای گسترده گیاهان دارویی در سایر رشته های علمی (مانند نانو، بیوشیمی، دامپزشکی، داروسازی، ژنتیک) به عضویت در باشگاه درآمدند.

 

در حقیقت هدف اصلی باشگاه دانش آموزی اعتلای سطح علمی دانش آموزان کشور پیرامون اهمیت گیاهان دارویی فلور ایران در دستیابی به خود کفایی دارویی، توسعه اقتصادی، اشتغال زایی و حفظ ذخایر ژنتیکی این سرزمین و نهادینه کردن سبک زندگی سالم برای بهتر زیستن و پیشگیری از بیماری است که با انجام فعالیت های علمی- ترویجی مختلف در قالب مسابقات، اردوها، کارگاه ها و دوره های آموزشی، ارسال مجلات علمی سعی در تحقق این اهداف دارد. یکی از این فعالیت ها مسابقه داستان کوتاه ویژه کلیه مقاطع تحصیلی است. این مسابقه با هدف تعامل دانش آموزان با والدین و معلمان در شناخت گیاهان دارویی و کاربرد های آن ها برگزار می شود. دانش آموزان شرکت کننده در این مسابقه بایستی در قالب یک داستان، خصوصیات یا کاربرد یک گیاه دارویی در محل زندگی خود ویا والدینشان را روایت کنند. دانش آموزان برای شرکت در این مسابقه و ارسال آثار خود تا 10 اردیبهشت فرصت داشتند اما با توجه به استقبال دانش آموزان بسیاری از سراسر کشور و درخواست دانش آموزانی که هنوز موفق به ارسال داستان خود نشده بودند مهلت ارسال آثار این مسابقه تا 25 اردیبهشت تمدید شد. 

پس دانش آموزان پس از مراجعه به سایت جامعه گیاه درمانی ایران در بخش باشگاه دانش آموزی زیربخش عضویت در باشگاه و ارسال اثر، اطلاعات فردی خود را وارد و کد رهگیری دریافت و سپس با ایمیل شخصی خود داستانشان را در فرمت PDF به آدرس ایمیل مسابقه که در پوستر مسابقه قید شده، ارسال می کنند.

 

همچنین دانش آموزان با مراجعه به سایت جامعه گیاه درمانی ایران در بخش باشگاه دانش آموزی زیربخش فرم عضویت و ارسال اثر، پس از وارد کردن اطلاعات فردی در قسمت انتهایی فرم ثبت نام، اثر خود را با فرمت PDF بارگذاری می کنند و در نهایت با کلیک روی عبارت "تایید اطلاعات و دریافت کد رهگیری"، علاوه بر ثبت نام و دریافت کد رهگیری، اثر خود را ارسال می کنند.

مسابقه داستان کوتاه در حوزه گیاهان دارویی ویژه دانش آموزان توسط باشگاه دانش آموزی گیاهان دارویی و طب ایرانی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری برگزار می‌شود.

پایان پیام/25

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم