دانش‌آموزی علاقه‌مند به گیاهان دارویی در باشگاه عضو می‌شوند

دانش‌آموزی علاقه‌مند به گیاهان دارویی در باشگاه عضو می‌شوند


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 39650
«باشگاه دانش‌آموزی گیاهان دارویی» همزمان با برگزاری چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب ایرانی (سنتی) به همت معاونت علمی افتتاح شد.


«باشگاه دانش‌آموزی گیاهان دارویی» همزمان با برگزاری چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب ایرانی (سنتی) به همت معاونت علمی افتتاح شد.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، چهارمین جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب ایرانی (سنتی) با افتتاح «باشگاه دانش‌آموزی گیاهان دارویی» همراه شد.
به گفته زهرا حیدری داویجانی رییس باشگاه دانش‌آموزی گیاهان دارویی، هرساله با برگزاری جشنواره گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب ایرانی (سنتی) دانش آموزان نیز طرح‌هایی به این جشنواره می‌فرستادند. همین امر موجب شد مسئولین به فکر راه‌اندازی جشنواره‌ای جداگانه برای دانش آموزان در حوزه گیاهان دارویی بیافتند. اما کیفیت اخبار دانش آموزان به حدی بالا بود که موجب فکری تازه شد.
وی بیان کرد: دانش آموزان پژوهشگران و آینده کشور هستند و هدایت آنان به سمت پژوهش و آشنایی آنها با اهمیت گیاهان دارویی می‌تواند موجب استقلال ایران باشد. به همین منظور رویکردی در نظر گرفته شد تا دانش آموزان به سمت پژوهش هدایت شوند.
داویجانی توضیح داد: به دنبال استقبال دانش آموزان در حوزه تحقیق و پژوهش محصولات حوزه گیاهان دارویی داشتند، فضایی فراهم شد تا دانش آموزان سراسر کشور برای حمایت بهتر تجمیع شوند. «باشگاه دانش‌آموزی گیاهان دارویی» به منظور هدفمندی، ساماندهی و ارتقا فعالیت دانش آموزان افتتاح شد.
این طرح به همت جامعه گیاه‌درمانی ایران با حمایت ستاد توسعه فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی در چهارمین جشنواره و نمایشگاه گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب ایرانی (سنتی) افتتاح شد. هدف از این رویداد این است که دانش آموزان اقصی نقاط کشور با ارتباط با این باشگاه فعالیت‌های خود را گسترش دهند.
از جمله فعالیت‌های این باشگاه می‌توان به برگزاری اردوهای علمی و تفریحی به منظور شناسایی و آشنایی با گیاهان دارویی، برگزاری اردوهای دانش‌آموزی برای بازدید از دانشکده‌ها و پژوهشکده‌ها گیاهان دارویی طب سنتی، برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی و همچنین برگزاری مسابقات علمی، نمایشگاه‌ها، جشنواره‌های دانش‌آموزی در حوزه گیاهان دارویی و طب مکمل اشاره کرد.
همچنین این باشگاه از طرح‌های تحقیقاتی و پژوهش‌های برتر دانش آموزان در حوزه گیاهان دارویی و طب مکمل حمایت می‌کند. دانش آموزان با عضویت در این باشگاه مشترک مجله الکترونیکی با موضوع شناخت گیاهان دارویی و طب مکمل نیست خواهند بود.
چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب ایرانی (سنتی) به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری 21 تا ۲۴ آبان ماه 97 در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) تهران در حال برگزاری است.
پایان پیام/29

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم