دانش‌بنیان‌ها در مسیری هموار محصولات خود را صادر می‌کنند

دانش‌بنیان‌ها در مسیری هموار محصولات خود را صادر می‌کنند


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 69585
با راه‌اندازی مراکز شتاب‌دهی صادرات در کشور، مسیر صادرات دانش‌بنیان‌ها هموار می‌شود. این مراکز فضایی برای جذب و حمایت از ایده‌های صادرات‌محور و ایده‌هایی که در مسیر توسعه و کمک به صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان توسط ایده‌پردازان فعالیت می‌کنند، هستند.

ایده‌های صادراتی در مراکز شتاب‌دهی مستقر می‌شوند و از امکانات مرکز و حمایت‌های بذری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری استفاده می‌کنند. این کار در نهایت ایده‌ها را به استارتاپ‌های صادراتی تبدیل و مسیر ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به بازارهای بین‌المللی را تسهیل می‌کند.

تهران هم پذیرای نخستین مرکز شتاب‌دهی صادرات در کشور شد. این شعبه با همکاری مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران افتتاح شد و راه‌اندازی سه شعبه دیگر در 3 استان کشور هم در دست بررسی است.

در این همکاری مشترک تامین فضا توسط اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران انجام می‌شود و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم از تجهیز و بهره‌برداری مراکز حمایت خواهد کرد.

رییس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همچنین گفت: از سوی دیگر این مراکز قرار است مکانی برای استقرار شرکت‌ها، کارگزاران و مجموعه‌های خدمات‌دهنده به شرکت‌های دانش‌بنیان باشد.

به طور مثال کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری، صندوق توسعه صادرات، بانک توسعه صادرات، صندوق ضمانت صادرات ایران، سایر صندوق‌های پژوهش و فناوری فعال در حوزه تامین مالی، شرکت‌های فعال حوزه دیجیتال مارکتینگ و شرکت‌های فعال حوزه تحقیقات بازار می‌توانند ضمن استقرار در این مراکز به شرکت‌های دانش‌بنیان خدماتی برای تسهیل مسیر توسعه صادرات ارائه کنند.

برگزاری نشست‌های تجاری بین شرکت‌های ایرانی و طرف‌های خارجی در محل این مراکز شتاب‌دهی صادرات، برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی، ارائه خدمات منتورینگ و مشاوره توسط شبکه تجار و بازرگانان اتاق به شرکت‌های دانش‌بنیان هم از دیگر خدمات ارائه شده در این مراکز است.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/23

اخبار مرتبط:

صادرات ۱۰۰ میلیون دلار محصول شرکت‌های دانش بنیان

جانی تازه به صادرات محصولات دانش بنیان

مرکز شتابدهی تخصصی صادرات افتتاح شد

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم