دانش‌بنیان‌های علوم شناختی دستاوردها را ارائه می‌کنند
در نشست خبری «هفته آگاهی از مغز» مطرح شد؛

دانش‌بنیان‌های علوم شناختی دستاوردها را ارائه می‌کنند


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 42349
دبیر علمی «هفته آگاهی از مغز» در نشست خبری این رویداد گفت: بیش از 30 غرفه با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان، دانش‌آموزان خلاق و کلینیک‌های تخصصی در باغ کتاب دور هم جمع می‌شوند تا دستاوردهای خود را در این هفته نمایش دهند.

 

دبیر علمی «هفته آگاهی از مغز» در نشست خبری این رویداد گفت: بیش از 30 غرفه با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان، دانش‌آموزان خلاق و کلینیک‌های تخصصی در باغ کتاب دور هم جمع می‌شوند تا دستاوردهای خود را در این هفته نمایش دهند.

 

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محمد تقی جغتایی دبیر علمی هفته آگاهی از مغز در نشست خبری این هفته بیان کرد: این رویداد 4 تا 11 اسفندماه سال جاری توسط ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی برگزار می شود. در این هفته برنامه های متنوعی برای افزایش آگاهی عمومی نسبت به ساختار و عملکرد مغز برگزار می شود.

 

جغتایی با اشاره به برگزاری چهارمین دوره این رویداد در سال جاری گفت: انجمن های علمی مرتبط با این حوزه، سازمان های مردم نهاد در حوزه هایی همچون آلزایمر، اوتیسم و وزارتخانه هایی همچون بهداشت، آموزش و پرورش و ورزش به عنوان مجری ستاد را در برگزاری این رویداد حمایت می کنند.

 

آگاهی دانش آموزان از ساختار و عملکرد مغز افزایش می یابد

وی به برنامه های این هفته اشاره کرد و ادامه داد: در بخش دانش آموزی چندین برنامه در تهران و سایر شهرستان ها برگزار می شود. یک برنامه مرتبط با سفیران مغز و شناخت است که دانشجویان آموزش دیده و نخبه به مدارس مختلف می روند و مربوط به حوزه مغز برای دانش آموزان سخنرانی می کنند. البته سمینارهای دانش آموزی «مغز و شناخت» با حضور اساتید برجسته نیز در دیگر برنامه های دانش آموزی در کشور است. طراحی و نصب روزنامه دیواری با موضوع مغز و توانمندسازی عملکرد مغز در مدارس و فرهنگسراها نیز در این هفته انجام می شود.

 

پردیس «مغز من» گشایش می یابد

دبیر علمی هفته آگاهی از مغز همچنین اظهار کرد: در بخش دانشجویی نیز در این هفتته برنامه های متنوعی برگزار می شود که می توان به سمینارهای تخصصی دانشجویی در حوزه های مختلف علوم شناختی اشاره کرد. البته همزمان با آغاز این هفته 8 اسفندماه پردیس «مغز من» با حضور معاون اول رییس جمهوریدر باغ کتاب افتتاح می شود. همچنین برندگان مسابقه دانش مغز نیز در این رویداد جوایز خود را از معاون اول رییس جمهوری دریافت می کنند که جایزه ای برای ترویج علم در حوزه دانش مغز است.

 

«کاپیتان من» اکران می شود

در بخش بعدی این نشست نیز سینا توکلی دبیر اجرایی هفته آگاهی از مغز به نمایش فیلم «کاپیتان من» اشاره کرد و گفت: پیش نمایش این فیلم به تهیه کنندگی و گویندگی بهرام رادان از دیگر برنامه های هفته است که در آن به تشریح مغز می پردازد. این اثر با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی تولید شده است تا عموم مردم استفاده بیشتری از توانایی های مغز خود داشته باشند. همچنین در این هفته برنامه هایی با موضوعات افسردگی و آلزایمر برای عموم مردم در فرهنگسراها برگزار می شود تا عموم مردم نیز آگاهی و  اطلاعاتشان در این زمینه ارتقا پیدا کند.

وی درباره اهداف ستاد از برگزاری این هفته نیز بیان کرد: تشخیص زود هنگام بیماری های مغزی (آلزایمر، سکته مغزی، اوتیسم و بیش فعالی)، انجام مداخلات درست و به هنگام برای این بیماری ها و توانمندسازی عملکرد مغز از اهدافی است که در این رویداد دنبال می شود که برنامه های این هفته همزمان در تهران و بیش از 10 استان کشور اجرایی می شود.

 

دستاوردهای حوزه علوم شناختی به نمایش در می آید

توکلی از برپایی نمایشگاهی همزمان با افتتاح هفته آگاهی از مغز خبر داد و گفت: بیش از 30 غرفه با حضور شرکت های دانش بنیان، آزمایشگاه ها، انجمن های فعال، دانش آموزان خلاق و کلینیک های تخصصی در باغ کتاب دور هم جمع می شوند تا دستاوردهای خود در حوزه علوم شناختی را در معرض نمایش قرار دهند.

 

انتهای پیام/۲۵

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم