دستاوردهای فناورانه در حوزه نوین سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی تجاری سازی می‌شوند
همزمان با برگزاری دومین جشنواره و کنگره ملی و بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی؛

دستاوردهای فناورانه در حوزه نوین سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی تجاری سازی می‌شوند


زمان مطالعه : 4 دقیقه
کد خبر : 25044
تجاری سازی و ایجاد فرصت به منظور سرمایه گذاری دربخش سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی و همچنین استفاده از دستاوردهای تحقیقاتی در بخش سلامت

 تجاری سازی و ایجاد فرصت به منظور سرمایه گذاری دربخش سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی و همچنین استفاده از دستاوردهای تحقیقاتی در بخش سلامت، با برگزاری فن بازار اجرایی خواهد شد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دومین فن بازار تخصصی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، با حمایت توسعه علوم و فناوریهای سلول های بنیادی معاونت علمی، فرصتی استثنایی برای تبادل و تجاری‌سازی دستاوردهای فناورانه کشور در حوزه نوین سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در غالب فن بازار تخصصی فراهم آورده است تا دستاوردهای تحقیقاتی این حوزه نوین و تأثیرگذار بخش سلامت ارائه شود.
علی‌رضا شعاع حسنی، مدیر توسعه فناوری و بازار ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی بابیان اینکه فن بازار محلی برای عرضه دستاوردهای فناورانه نزد متقاضیان و حامیان بالقوه است گفت:  بازیگران اکوسیستم نوآوری شامل عرضه‌کنندگان فناوری، متقاضیان فناوری، سرمایه‌گذاران و حامیان توسعه فناوری، و کارگزاران توسعه فناوری هستند.
شعاع حسنی با اشاره به رشد تصاعدی شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه سلول‌های بنیادی گفت:  ازآنجاکه در چند سال اخیر، با رشد خوب شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه سلول‌های بنیادی مواجه شدیم و در حال حاضر بیش از 50 شرکت در این بخش در حال فعالیت هستند، تصمیم بر آن شد تا این دوره گسترده‌تر و هدفمندتر از دوره پیشین برگزار شود.
مدیر توسعه فناوری و بازار ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، فن بازار را مبحثی تخصصی خواند و گفت: در فن بازار، عرضه‌کنندگان فناوری همچون دانشجویان، اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و دیگر مبتکران و مخترعان به‌عنوان «عرضه‌کنندگان فناوری» آخرین دستاوردهای فناورانه خود را در معرض دید متقاضیان فناوری و سرمایه‌گذاران و حامیان بالقوه قرار می‌دهند، دراین‌بین بنگاه‌های اقتصادی و صندوق‌های خطرپذیری وجود دارند که متأسفانه نمتوانند تخصصی عمل ‌کنند و این معضل در بخش سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی بیشتر نمایان است به این منظور که سرمایه‌گذاران فعال در این حوزه، اطلاعات کافی را ندارند.
شعاع حسنی با اشاره به دریافت 15 طرح فناورانه در بخش فن بازار بیان کرد: خوشبختانه در قسمت پذیرش طرح‌های فناورانه به ستاد تاکنون روند کار به‌خوبی صورت گرفته و تاکنون بیش از 15 طرح فناورانه که قابلیت تجاری‌سازی دارند و یا به بازار نزدیک هستند به ستاد ارسال‌شده است.

وی از اقدامات صورت گرفته در خصوص مذاکره با بنگاه‌های سرمایه‌گذار سخن گفت و افزود: مذاکرات با مراکز متقاضی "محصولات فناورانه" در حال انجام است و در نظر داریم در این فن بازار، هلدینگ‌ها و شرکت‌های بزرگ و صنعتی حوزه‌های مرتبط با سلول‌های بنیادی به‌عنوان «متقاضیان فناوری»؛ و نمایندگان شتاب‌دهنده‌های تخصصی، پارک‌ها و مراکز رشد، صندوق‌های توسعه فناوری و سرمایه‌گذاران خطرپذیر به‌عنوان سرمایه‌گذاران و حامیان بالقوه حضور دعوت کنیم، همچنین از خیرین حوزه فناوری نیز در این فن بازار دعوت به عمل خواهد آمد.

شعاع حسنی بیان کرد: نکته‌ای‌ موردتوجه و بااهمیت در فن بازار امسال این است که ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی، قبل از جلسه نهایی فن بازار با هولدینگ ها در مورد طرح‌های ارسال‌شده وارد مذاکره خواهد شد و با دسته‌بندی طرح‌های دریافتی، موارد مشابه برای هولدینگ های علاقه‌مند ارسال خواهد شد تا قبل از برگزاری جشنواره قراردادها به امضاء برسد.

وی افزود: با توجه به رویکرد ستاد، بر اساس دسته‌بندی محصول فناورانه، مشتریان خود را جذب خواهیم کرد، و امیدواریم تا تاریخ 20 تیرماه سال جاری، نزدیک بیست طرح فناورانه جهت ارائه در دومین فن بازار تخصصی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی ارائه شود.


اهداف فن بازار

در بازار فناوری فن‌بازارها نقش واسطه‌ای برای رساندن اطلاعات فناوري به «عرضه‌كنندگان»، «متقاضیان»، «كارآفرینان» و «سرمایه‌گذاران» را دارند.
درضمن به ارائه‌ مشاوره در خصوص مراحل انتقال فناوري می‌پردازند. انتخاب و ارزیابی فناوری های پیشتاز عرصه سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی، آماده سازی طرح ها جهت ارائه به سرمایه گزاران علاقمند، ارائه پیشنهادات عملیاتی جهت رفع هرگونه نقایص موجود در طرح ها و شکل اولیه معاملات و تهیه قراردادهای لازم جهت حمایت حداکثری از شرکت های فناور این حوزه نوین دانش و فناوری از اهداف مدیریت بخش فناوری، تجاری سازی و بازار ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.
از سوی دیگر، تقويت و تسهيل تبادل فناوري، بهره گيري از فنون تجاري سازي انتقال و انتشار و همچنین فناوري با تاكيد بر فناوري های پيشرفته علوم سلولی از دیگر اهداف برگزاری این فن بازار به شمار میرود.
بر اساس این گزارش، همزمان با دومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی که در تاریخ 22 الی 24 تیرماه در سالن همایش‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران (سالن اجلاس سران) در تهران برگزار می‌شود، دومین فن بازار ملی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی برگزار خواهد شد.
پایان پیام/32

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم