راه‌اندازهای الکتریکی ایران‌ساخت مانع خروج 2 میلیون دلار ارز شد

راه‌اندازهای الکتریکی ایران‌ساخت مانع خروج 2 میلیون دلار ارز شد


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 47532
موتورهای الکتریکی در انواع و توان‌های مختلف سهم زیادی از مصرف برق در دنیا را به خود اختصاص داده است.

 

موتورهای الکتریکی صنعتی برای راه‌اندازی به یک دستگاه راه‌انداز نیاز دارند. به عبارت دیگر، دستگاه مترجمی که فرمان‌های الکترونیکی و یا مکانیکی را برای موتور قابل فهم کند.

 

این دستگاه‌های الکترونیکی در اصطلاح صنعتی به «درایوهای الکتریکی» معروف هستند. دستگاهی که هدایت و کنترل موتور الکتریکی را به عهده دارد.

 

محمد شمالی مدیرعامل شرکت «سنابرق توان»در تولید درایوهای صنعتی می گوید: هر موتور الکتریکی که در هر جایی از صنعت کاربرد داشته باشد نیاز به یک دستگاه واسطی برای راه‌اندازی و مدیریت نیازمند است که این دستگاه « درایو صنعتی » نام دارد.

 

به گفته این فعال کارآفرین، موتور الکتریکی کاربرد بسیاری در صنعت دارد. این کاربرد می تواند در تاسیسات نفتی، جرثقیل، خودرو الکتریکی، آسانسور و تجهیزات پزشکی و بسیاری دیگری از صنایع  باشد.

 

شمالی درباره وظایف درایو الکتریکی اشاره کرد و افزود: کنترل گشتاور موتور، کنترل سرعت موتور، ولتاژ و جریان از جمله وظایف یک درایو الکتریکی است.

 

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان سنابرق توان، ادامه داد: درایو الکتریکی از طریق پردازنده مرکزی، تمامی فرامینی که موتور الکتریکی باید انجام دهد را دریافت می کند. طراحی، برنامه ریزی و ساخت این دستگاه به صورت 100 درصد توسط شرکت «شرکت فنی و مهندسی سنابرق توان» صورت گرفته است.

 

وی به صادرات این محصول دانش‌بنیان به چند کشور اشاره کرد و گفت: محصول این شرکت به صورت غیرمستقیم به کشورهایی همچون: گرجستان، آذربایجان، عراق و تاجیکستان صادر شده است. و امیدواریم در سال جاری این صادرات به صورت مستقیم از طریق ایران صورت پذیرد.

 

به گفته شمالی با تولید این محصول دانش‌بنیان، از خروج 2 میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری شده است.

 

شمالی، به میزان اشتغالزایی که با ساخت این دستگاه صورت گرفته است اشاره کرد و گفت: با راه‌اندازی خط تولید این دستگاه برای 50 نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی ایجاد شده است.

 

وی از رقابت‌پذیری کیفیت و قیمت این محصول ایران‌ساخت گفت و ادامه داد: قیمت تمام شده این محصول در کشور یک سوم قیمت نمونه‌های مشابه خارجی است و این محصول از نظر کیفیت، با نمونه مشابه خارجی آن قابل رقابت است.

 

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

 

پایان پیام/

 


اخبار مرتبط:

× موتورهاي الکتریکی نسل جدید توسعه می‌یابد

×کانکتورهاي الکتريکي زیردریایی و کشتی تولید شد

×فناوری طراحی و ساخت رله‌های حفاظتی شبکه‌های برق در کشور بومی‌سازی شد

×فناوری بازسازی قطعات داغ توربین‌های گازی به داخل کشور رسید

×نقشه راه توسعه فناوری خودروهای هیبریدی عملیاتی می‌شود

 


تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم