سایه سنگین کرونا بر مهاجرت‌های انگلستان گسترده است

سایه سنگین کرونا بر مهاجرت‌های انگلستان گسترده است


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 72007
با این‌که میزان ویزاهای دانشجویی و کاری انگلستان برای هندی‌ها افزایش یافته اما نگرانی و عدم اطمینان درباره کرونا همچنان بر این کشور سایه افکنده است.

دانشگاه های سراسر انگلستان برای پذیرش دانشجویان بین المللی، به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا به آمادگی نیاز دارند. تعداد ویزاهای دانشجویی انگلستان که در سال منتهی به ژوئن 2020 به هندی ها اعطا شده است ، در مقایسه با سال قبل دو برابر افزایش یافته است این موضوع اگرچه علاقه به مهاجرت برای کار و تحصیل را در سال 2021 نشان می‌دهد اما موج عدم اطمینان و نگرانی ناشی از شیوع ویروس کوید 19 همچنان به قوت خود باقی است.

از آن‌جایی که سال تحصیلی در ماه سپتامبر آغاز می شود، دانشگاه‌های سراسر انگلیس به دلیل نگرانی از بیماری همه گیر‌، خود را برای کاهش دانشجویان بین المللی و چشم پوشی از درآمدهای بالا آماده کرده‌اند. گزارش های مختلفی در مورد تعداد واقعی دانشجویان هند با شروع سال تحصیلی ارائه شده است.

کسانی که سال تحصیلی را در سپتامبر 2020 آغاز می کنند و دوره‌های خود را در سال 2021 به پایان می رسانند ، واجد شرایط ویزای محبوب «کار پس از تحصیل» خواهند بود ، که توسط  انگلستان و به عنوان تلاشی برای جذب استعدادهای جهانی احیا و اجرایی شده است.

 

کاهش میزان ویزاهای کاری

اداره ملی آمار انگلستان اعلام کرد تعداد کلی ویزای دانشجویان اعطا شده تا ژوئن 2020 برابر با 255هزار و 776 نفر بوده است که منعکس کننده یک درصد افزایش نسبت به سال قبل است. شهروندان چینی یک سوم از این میزان را تشکیل می دهند که در مقایسه با سال قبل 19 درصد کمتر است.

بر اساس این گزارش، تعداد هندی‌ها 19 درصد بیش‌تر است که نسبت به سال گذشته بیش از دو برابر شده است. با این حال تعداد ویزاهای کار برای متخصصان هندی در سال منتهی به ژوئن سال 2020 کاهش یافت. اتباع هند تقریباً نیمی (48 درصد) از ویزاهای کار تخصصی را به خود اختصاص داده اند، اما تعداد کمک‌های مالی آنها نسبت به سال قبل که بیش از نیمی از ویزاهای کاری صادر شده به هندی ها رسید، یک چهارم (25 درصد) کاهش یافته است.

انگلیس البته پس از یک دوره رکود، شاهد افزایش سطح مهاجرت در 12 ماه گذشته منتهی به بیماری همه گیر کرونا بود. این امر ناشی از افزایش ورود دانشجویان غیر اتحادیه اروپا، عمدتا از چین و هند بود. داده های نظرسنجی مهاجران بین المللی تا مارس 2020 جمع آوری شده اند و تأثیر قابل توجه همه گیری را از آن زمان بر مهاجرت‌های بین المللی در نظر نمی گیرند.

اگرچه مشخص است که شیوع ویروس کرونا، به طور قابل توجهی بر مهاجرت‌های دانشجویی بین‌المللی و کاهش میزان درآمدهای انگلستان تأثیرگذار بوده است.

منبع: پایگاه تخصصی hindustantimes

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/24

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
تاثیر ویروس کرونا بر راهبرد‌های جذب دانشجویان بین‌المللی
تاثیر ویروس کرونا بر راهبرد‌های جذب دانشجویان بین‌المللی
99/06/24 - 10:46
یک پژوهش؛ تأثیر شیوع کرونا بر مهاجرت‌های بین‌المللی شناخته شد
یک پژوهش؛ تأثیر شیوع کرونا بر مهاجرت‌های بین‌المللی شناخته شد
99/06/04 - 10:01
دو گزارش؛ وضعیت مهاجرت‌های بین‌المللی دانشجویان در دوران کرونا منتشر شد
دو گزارش؛ وضعیت مهاجرت‌های بین‌المللی دانشجویان در دوران کرونا منتشر شد
99/05/28 - 08:01
بیشتر بخوانیم