سی و دومین شرکت دانش بنیان بورسی شد

سی و دومین شرکت دانش بنیان بورسی شد


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 49252
پذیرش شرکت­ ها در بازار سرمایه یکی از روش­ های پایدار تامین مالی شرکت­ های دانش­ بنیان به شمار می­ رود و در سال­ های اخیر پذیرش شرکت ­ها در بازار سرمایه رشد چشمگیری داشته است به­ گونه ­ای که حدود 1/3 از این شرکت­ ها در 3 سال اخیر در بازار سرمایه پذیرش شده ­اند.

         تعداد 49.125.000 از سهام بازار شرکت کلر پارس (سهامی عام) ،پذیرفته شده در بازار دوم فرابورس، روز چهارشنبه 16 ام بهمن سال جاری به روش ثبت سفارش به عموم سرمایه ­گذاران عرضه شد. به گزارش دفتر تامین مالی و سرمایه­ گذاری، این سهام با ارزش تقریبی 145 میلیارد تومان مورد استقبال 1.292.789 شخص حقیقی و حقوقی قرار گرفت. این شرکت، جزو شرکت های تابعه شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین است و ارزش بازار شرکت در حال حاضر با قیمت تعیین شده بیش از هزار میلیارد تومان می­ باشد. محصولات کلر پارس در صنایعی نظیر آب و فاضلاب، شوینده و بهداشتی، نیروگاه ها، دارویی و غذایی، پتروشیمی، پالایشگاه نفت وگاز ، رنگ سازی، کاغذ سازی و نساجی مصرف می شود.

          شایان ذکر است تعداد 32 شرکت دانش ­بنیان در تابلوهای مختلف بورس و فرابورس درج شده ­اند و سهام آن­ها توسط سرمایه­ گذاران معامله می­شود. بعلاوه دو شرکت دیگر در حال گذراندن مراحل نهایی درج در تابلوهای فرابورس می­ باشند.

          پذیرش شرکت­ ها در بازار سرمایه یکی از روش­ های پایدار تامین مالی شرکت­ های دانش­ بنیان به شمار می­ رود و در سال­ های اخیر پذیرش شرکت ­ها در بازار سرمایه رشد چشمگیری داشته است به­ گونه ­ای که حدود 1/3 از این شرکت­ ها در 4 سال اخیر در بازار سرمایه پذیرش شده ­اند.

 

لیست شرکت های دانش بنیان بورسی و فرابورسی

 

 

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم