شرایط برای هم‌افزایی فعالان حوزه کاتالیست در کشور فراهم شد

شرایط برای هم‌افزایی فعالان حوزه کاتالیست در کشور فراهم شد


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 81416
بستری برای هم‌افزایی بازیگران و فعالان حوزه کاتالیست در کشور فراهم شد تا دستاوردهای نوین و ایران‌ساختی این حوزه به صنعتگران معرفی شود.

همه بازیگران و اثرگذاران در توسعه صنعت کاتالیست همچون تولیدکنندگان، تامین کنندگان، مصرف کنندگان، تصمیم سازان و تصمیم گیران، در یک رویداد فناورانه گرد هم جمع می شوند تا نیازها و پاسخ‌های فناورانه این حوزه را بشناسند و پل ارتباطی میان آنها ایجاد شود.

بومی سازی صنعت کاتالیست به عنوان یکی از عرصه‌های فناورانه‌ راهبردی و کاربردی در صنایع مختلف که بسیار تحت تاثیر اعمال تحریم‌ها است و عدم تامین آنها می‌تواند به فلج شدن صنایع منجر شود،  ضرورتی ملی است به همین دلیل شرکت‌های دانش‌بنیان با ورود به این عرصه، بخش بزرگی از نیاز داخلی کشور را تامین کرده‌اند.

در همین راستا برای ارائه دستاوردها و توانمندی‌های داخلی به صنایع و شرکت‌های بهره‌بردار از این کاتالیست‌ها، یکی از مجموعه‌های دانش‌بنیان تولیدکننده کاتالیست؛ اقدام به میزبانی از «دومین همایش تخصصی بومی‌سازی کاتالیست در صنعت پتروشیمی و پالایش» کرده است.

محمدامین ابراهیمی، مدیرعامل شرکت نفت و گاز سرو با اشاره به ضرورت برگزاری چنین رویدادهایی در کشور، گفت: یکی از عوامل اصلی توسعه صنایع، هم‌افزایی بخش‌های اصلی و تاثیرگذار در آن حوزه است. صنعت کاتالیست هم به عنوان یکی از صنایع راهبردی در کشور نیازمند شناسایی و دور هم جمع کردن این بازیگران است.

به گفته وی، همایش تخصصی بومی‌سازی کاتالیست در صنعت پتروشیمی و پالایش می تواند چنین فرصتی را برای فعالان این حوزه فراهم کند تا هم با نیازهای فناورانه این حوزه آشنا شوند و هم محصولات ایران‌ساختی تولید شده در این عرصه را بشناسند.

ابراهیمی ادامه داد: در این رویداد، آخرین دستاوردهای دانشی و تخصصی موجود در کشور در زمینه کاتالیست ارائه خواهد شد تا در تعاملی درست، توسعه بومی سازی کاتالیست و استفاده از پتانسیل های این صنعت در کشور محقق شود.

این رویداد فناورانه 22 تا 25 دی‌ماه سال 1400 در جزیره کیش برگزار  می‌شود و میزبان مدیران، متخصصان و صاحب‌نظران صنایع پتروشیمی و پالایشی از بیش از 50 مجتمع پتروشیمی و پالایشی خواهد بود.

«خودکفایی در تولید کاتالیست‌های چرخه گاز سنتز با خودباوری و دانش ایرانی»، «بومی‌سازی زنجیره تأمین در مسیر اقتصاد مقاومتی»، «حمایت از دانش‌های نوین با هدف بسترسازی تولید انبوه»، «توسعه کاتالیست در صنایع پایین‌دستی با نگاه ملی و فناورانه» و «توسعه دانش فرایند در صنایع پتروشیمی و پالایش نفت» از جمله اهداف این رویداد فناورانه است.

مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی وف ناوری ریاست جمهوری

#23

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
گام‌های بزرگ ایران در بومی‌سازی؛ زنجیره کاتالیست‌های پتروشیمی مسجدسلیمان تکمیل می‌شود
گام‌های بزرگ ایران در بومی‌سازی؛ زنجیره کاتالیست‌های پتروشیمی مسجدسلیمان تکمیل می‌شود
99/02/30 - 10:44
 نشست‌ تخصصی بررسی بازار نانوکاتالیست‎های صنعت نفت در ایران برگزار شد
نشست‌ تخصصی بررسی بازار نانوکاتالیست‎های صنعت نفت در ایران برگزار شد
97/09/21 - 12:45
 بازار کاتالیست‌های بازیابی گوگرد در کشور ساماندهی و مدیریت می‌شود
بازار کاتالیست‌های بازیابی گوگرد در کشور ساماندهی و مدیریت می‌شود
97/02/19 - 13:38
بیشتر بخوانیم