شیرآلات صنعتی آب تولید شد تا در مصرف این ماده حیاتی صرفه‌جویی شود

شیرآلات صنعتی آب تولید شد تا در مصرف این ماده حیاتی صرفه‌جویی شود


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 71949
شرکتی دانش‌بنیان به طراحی انواع پمپ‌ها، ایستگاه‌های پمپاژ و شیرآلات صنعتی ورود کرد تا مصرف آب در کشور مدیریت شود.

شرکت مکانیک آب از سال 61 فعالیت خود را شروع کرد. در طی این سالها هم در تلاش بود تا صنعت آب کشور را با طراحی محصولاتی فناورانه ارتقا دهد. این تلاش تاکنون به تولید شیرهای توپی، شير هاول بانگر، شير غلافی، شير سوزنی، شير پروانه ای طرح T، شير پروانه ای فولادی، شير پروانه ای چدن داكتيل و غیره منجر شده است.

به گفته علی وکیلی تهامی مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان، شیرهای توپی به عنوان شیر قطع و وصل جریان آب در مسیرهایی که سرعت عبور جریان سیال و فشار کاری زیاد و افت فشار اندک مد نظر باشد استفاده می‌شوند. شیرهای توپی برای استفاده در خروجی پمپ‌ها، مخازن، ورودی توربین‌ها و شیرهای خروجی سدها (مانند شیرهای هاول بانگر، غلافی و سوزنی) بسیار مناسب است.

وی افزود: شير غلافی هم جزو شیرهای كنترل خروجی سدها هستند و كار كنترل كانال‌های آبیاری در پائین‌دست را به راحتی و با هزینه ای نسبتـا كم انجام می‌دهند. این شیرهـا در داخـل حوضچه بتنـی نصب می‌شوند و كار استهلاك انرژی در داخل حوضچـه صورت می‌گیرد و آب بعد از وارد شدن به حوضچه به كانالهای آبیاری انتقال می‌یابد.

این فعال دانش بنیانی ادامه داد: شيرهای سوزنی مكانیك آب در دو نوع با بدنه فولادی و بدنه چدن داكتیل، بصورت دو تكه یا سه تكه كه سهولت تعمیرات و نگهداری بیشتری دارند، تولید می شوند. محور، پیستون، دیسك و كلیه قطعاتی كه در معرض جت آب قرار دارند از جنس استنلس استیل و سطوح راهنمای پیستون در داخل محفظه سیلندر و خارج از آن از جنس برنز است.

وکیلی همچنین بیان کرد: شير پروانه‌ای فولادی محصول دیگر ما است. از شیرهای پروانه‌ای برای قطع و وصل جریان آب استفاده می‌شود به عبارتی این نوع شیرها در حالت تمام باز یا تمام بسته قرار می‌گیرند. از شیرهای پروانه‌ای برای کنترل جریان نباید استفاده کرد زیرا دیسک شیر دچار ارتعاش و به مرور زمان مستهلک شده و از آب‌بندی خارج می شود.

این فعال فناور در ادامه بیان کرد: شیر حفاظت شکستگی خط لوله برای حفاظت خط لوله در مقابل شکستگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. مزیت بسیار مهم این شیر در مقایسه با سایر شیرهای حفاظت که با جریان برق کار می‌کنند این است که مدار فرمان آن به صورت کامل مکانیکی است و در هنگام بروز حوادثی نظیر سیل، زمین لرزه، رعد و برق و غیره که همگی با قطع جریان برق همراه است نیاز به هیچگونه محرک خارجی و یا جریان الکتریکی جهت فعال شدن ندارد.

شير پروانه‌ای ویفری، شير كنترل پمپ، شير كنترل دبی، دریچه تخلیه، سه راه فولادی، زانو فولادی، اتصالات قابل انبساط، اتصالات قابل پياده كردن، سوپاپ مكش پمپ، صافی يكسر فلنج فولادی و غیره هم از جمله محصولات این شرکت است.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/23

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
  مهم‌ترین عامل فرسایش و خوردگی در ماشین‌آلات صنعتی چیست؟
مهم‌ترین عامل فرسایش و خوردگی در ماشین‌آلات صنعتی چیست؟
96/06/29 - 13:54
جلوگیری از آلودگی زیست‌محیطی و صرفه‌جویی در مصرف آب با بهره‌برداری از کارواش سیار
جلوگیری از آلودگی زیست‌محیطی و صرفه‌جویی در مصرف آب با بهره‌برداری از کارواش سیار
95/08/01 - 11:27
 شیرهای الکترونیکی با صرفه جویی 70 درصدی مصرف آب در کشور تولید شد
شیرهای الکترونیکی با صرفه جویی 70 درصدی مصرف آب در کشور تولید شد
95/04/09 - 11:28
بیشتر بخوانیم