صنایع بزرگ با توانمندی داخلی آزمون و کنترل می‌شوند
توسط یک شرکت فناور؛

صنایع بزرگ با توانمندی داخلی آزمون و کنترل می‌شوند


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 22073
آزمون‌ها و ارزیابی‌های کیفی محصولات و تجهیزات صنعتی، یکی از نیازهای تولید محصول فناورانه رقابتی است و توسط یکی از شرکت‌های فناور کشورمان به صنایع ارائه می‌شود.

 آزمون‌ها و ارزیابی‌های کیفی محصولات و تجهیزات صنعتی، یکی از نیازهای تولید محصول فناورانه رقابتی است و توسط یکی از شرکت‌های فناور کشورمان به صنایع  ارائه می‌شود.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛  گستردگی و تنوع وسیع محصولات تولیدی و تجهیزات تولیدکننده، رقابت تنگاتنگ دنیای صنعتی و ضرورت تولید محصولی با کیفیت و توانمند در عرصه رقابت، نیازمند تجهیزاتی است که بر اساس معیارهای استاندارد، تولیدات را آزمون و ارزیابی کنند.
به گفته محمد باقر پورزرگر مدیر عامل شرکت آزمونه فولاد مدیرعامل شرکت آزمونه فولاد، خدمات آزمونی که صنعت را در مسیر پیشرفت سوق دهند ، می‌توانند تولید رقابتی، اشتغال و ثروت آفرینی را برای صنایع کشور به همراه داشته باشند.
این فعال فناور، گا‌م‌های نخست را در ارائه خدمات آزمون مقاومت مصالح و بازرسی فنی عنوان کرد و گفت: دامنه فعالیت را با در حوزه‌های ژئوتکنیک، متالورژی گسترش یافت و بازار هدف از صنایع فولاد و ذوب آهن اکنون به گستردگی ایران بزرگ ارتقاء یافته است .
وی با بیان این‌که بدون در دست داشتن معیار و میزان کنترلی،کارکردن در دنیای پر شتاب امروز قابل تداوم نیست،  گفت: آزمون‌های کنترل، ارزیابی کیفیت و ارائه خدمات بر پایه استانداردهای معتبر و قابل قبول جهانی، نقش مهمی در توسعه محصول با کیفیت دارند و بدون در دست داشتن این ابزار کنترلی و میزان اندازه گیری هرگونه محصول یا خدمات، اگر فاقد اعتبار و ارزش نباشد حداقل قابل استناد نخواهد بود.
این فعال حوزه آزمایشگاهی و تحقیقاتی گفت: همه آن‌هایی که محصولی را تولید می‌کنند و به صنعت ارائه می‌دهند و همه آنهایی که خدماتی را به جامعه ارائه می‌دهند ، به این خدمات و آزمون‌های کنترلی نیاز دارند.
به باور این مدیر عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری، جامعه صنعتی روبه رشد ایران بدون در اختیار داشتن آزمایشگاه‌ها و سیستم‌های کنترلی حتی قادر به تولید در عرصه ملی هم نخواهد بود و اگر قصد ورود به عرصه های بین المللی را داریم بدون فراهم آوردن این مهم یعنی ابزار و لوازم کنترلی و آزمایشی مطابق استانداردهای پذیرفته شده جهانی محقق نخواهد شد.
ایجاد اشتغال و ارزش افزوده از زمینه‌های دیگری بود که پورزرگر به آن اشاره کرد و گفت: در بدو تاسیس با 30 نفر پرسنل شروع به کار کردیم اما طی 25 سال فعالیت بالغ بر 250نفر متخصص در حال فعالیت هستیم.

وی نقش کلیدی آزمون در بهبود و رشد کیفیت پژوهش را ضرورتی برای اهتمام دولت برای ایجاد بسترآزمون و کنترل جهت دانست و با تاکیدی بر ارتباط توانمندی‌های آزمایشگاهی موجود گفت: اگر توانایی های آزمایشگاهی موجود در کشور توسط شبکه‌های ارتباطی به همدیگر پیوند داده نشود این توانایی‌ها مانند جزایری بدون تاثیر عمومی فعالیتشان محدود می‌شود.

مدیرعامل این شرکت فناور راه رشد شرکت‌های فناور را از مسیر حمایتهای قانونی و حذف  قوانین دست و پاگیر حداقل برای دوره ای معین ممکن دانست و گفت: ایجاد و توسعه بازار رقابتی این شرکتها بهترین کمک به پایداری و توسعه آنها حیاتی است؛ به عبارت دیگر این گونه موسسات حداقل نیازمند بازار کار مطمئن و رو به هستند تا بتوانند سرمایه گذاری انسانی و مادی خود راپوشش اقتصادی بدهند.
برزگر، مشوق های سرمایه ای و ریالی در صورتی که بهره غیر قابل توجیه و بی بازگشت بازار سرمایه را انتظار نداشته باشد و از همه مهمتر ایجاد بازار کار و بستر مناسب برای این گونه خدمات و آزمونها از مهمترین کمک هایی عنوان کرد که می‌تواند به بالندگی و شکوفایی شرکتهای دانش بنیان کمک شایانی کند.

پایان پیام/24




تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم