طرح‌های فناورانه در حوزه مواد پیشرفته و ساخت دریافت می‌شود
از سوی ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی؛

طرح‌های فناورانه در حوزه مواد پیشرفته و ساخت دریافت می‌شود


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 41582
ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت، براساس برخی نیازهای ارزیابی‌شده در حوزه مواد پیشرفته و ساخت کشور، با انتشار فراخوانی از فعالان این حوزه برای مشارکت در ارسال طرح‌ دعوت می‌کند.

ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت، براساس برخی نیازهای ارزیابی‌شده در حوزه مواد پیشرفته و ساخت کشور، با انتشار فراخوانی از فعالان این حوزه برای مشارکت در ارسال طرح‌ دعوت می‌کند. 

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی طی اعلام نخستین فراخوان دریافت طرح حوزه مواد پیشرفته و ساخت  از شخصیت‌های حقوقی (شرکت‌ها، دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و ...) دعوت می‌کند، که در حوزه‌ها و عنوان‌های ذیل، پیشنهاد‌های اولیه خود را حداکثر تا تاریخ 15 بهمن ماه سال جاری از طریق بخش ارسال طرح در سایت این ستاد، ارسال کنند.

توسعه پایلوت فناوری‌های جدید در استخراج فلزات، مواد و فناوری‌های پیشرفته در حوزه ساخت افزایشی( پرینتر سه بعدی)، مواد اولیه مورد استفاده در تولید انرژی‌های تجدید پذیر و فناوری‌های پیشرفته در فرایند ازدیاد برداشت مخازن نفتی همچنین تولید سرامیک‌های پیشرفته و در آخر تولید مواد هوشمند و پردازش پلاسمایی مواد از حوزه‌های اولویت‌دار در نخستین فراخوان طرح‌های مواد پیشرفته و ساخت است که می‌توان به آن اشاره کرد. 

از سویی دیگر عناوین طرح‌های اولویت‌دار در این فراخوان شامل تولید منیز رده نسوز از دولومیت، تولید پلی آل‌های موردنیاز در فرآیند تولید پلی اورتان، ساخت پیکمنت های جوهر چاپ کاشی و سرامیک همچنین ساخت پودر پلیمری مورد استفاده در فناوری ""sls می‌شود. 

همچنین تولید پلی لاکتیک اسید برای فیلامنت پرینترهای سه بعدی و ساخت پودر فلزی مورد استفاده در پرینتر سه بعدی، توسعه نرم افزار رابط ماشین چاپگر سه بعدی بومی و تدوین الگوریتم تشخیص مواد راهبردی کشور از دیگر عناوین طرح‌های اولویت‌دار در این فراخوان هستند که می‌توان از آن نام برد. 

تمامی متقاضیان علاقه‌مند و توانمند در اجرای حوزه‌ها و عنوان‌های فوق می‌توانند پس از مطالعه راهنمای ارسال طرح در سایت ستاد، ابتدا در سامانه اطلاعات فعالان ثبت‌نام کرده و سپس پیشنهاد خود را با تکمیل فرم اولیه پیشنهاد طرح، ارسال کنند.

لازم به ذکر است که استفاده از حمایت‌های این ستاد منوط به تأیید نهایی طرح پس از انجام ارزیابی، بررسی‌ و داوری‌های لازم است. تکمیل و ارسال فرم اولیه پیشنهاد طرح به معنای پذیرش قطعی و دریافت حمایت نخواهد بود.در صورت بروز هرگونه مشکل در تکمیل و یا ثبت اطلاعات می‌توانید با دفتر ستاد به شماره 22414193-021 داخلی 1211، تماس حاصل کنند. 

پایان پیام/32

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم