طرح‌های نوآورانه حوزه کامپوزیت تجاری‌سازی می‌شود
با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی؛

طرح‌های نوآورانه حوزه کامپوزیت تجاری‌سازی می‌شود


زمان مطالعه : 3 دقیقه
کد خبر : 27402
جشنواره کسب و کار کامپوزیت ایران با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی برگزار می‌شود تا با حضور سرمایه‌گذاران و فعالان صنعتی تجاری‌سازی طرح‌های نوآورانه با سرعت بیشتری انجام شود.


جشنواره کسب و کار کامپوزیت ایران با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی برگزار می‌شود تا با حضور سرمایه‌گذاران و فعالان صنعتی تجاری‌سازی طرح‌های نوآورانه با سرعت بیشتری انجام شود.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛ انجمن علمی کامپوزیت ایران با حمایت ستاد توسعه فناوری های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی در راستای حمایت از تجاری‌سازی طرح‌های فناورانه در حوزه کامپوزیت و گسترش تفکر کارآفرینی و گذار به سوی تولید ثروت  از علم جشنواره ای را تحت عنوان جشنواره کسب و کار کامپوزیت ایران برگزار می کند.

فراهم کردن زمینه تعامل بین ایده پردازان و سرمایه گذار با برگزاری جلسات رودررو، معرفی نوآوری ها و فناوری های بدست آمده در زمینه مواد کامپوزیت، ایجاد انگیزه در بین ایده پردازان و ظهور ایده های نو در زمینه مواد کامپوزیت، گذر از مرحله موضوعات صرفا تولید علمی و محصولات آکادمیک و موضوعات کاربردی و محقق نمودن اهداف اقتصاد مقاومتی با فراهم نمودن بستر گذر از فضای تولید علم به تولید ثروت کارآفرینی از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

 

این جشنواره توسط پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران با همکاری شرکت پایدار ابتکار آرمینا 29 شهریور ماه سال جاری در پژوهشگاه برگزار می شود. این رویداد در حوزه‌هایی چون کامپوزیت زمینه فلزی، کامپوزیت‌های زمینه پلیمری، کامپوزیت‌های زمینه سرامیکی، نانو کامپوزیت‌ها و بازیافت مواد کامپوزیتی اقدام به پذیرش طرح‌های فناورانه کرده و هوافضا، دریانوردی و کشتیرانی، خودروسازی، لوله و مخازن، مواد پزشکی و زیستی، نساجی و بافت‌های ویژه، دکوراسیون و ساختمان، نفت، گاز و پتروشیمی، انرژی‌های تجدیدپذیر و صنایع دفاعی حوزه‌های کاربردی این  جشنواره تعیین شده است.

همچنین در روز جشنواره ایده ها و طرح ها پذیرفته شده توسط تیم ایده پردازی در مقابل سرمایه گذاران و صاحبان صنعت در حوزه مواد کامپوزیت و دیگر شرکت کنندگان بصورت حضوری ارائه می شوند. طرح های ارائه شده در قالب پاکت هایی در زمان برگزاری جشنواره توسط نمایندگان سرمایه گذاران و صاحبان صنعت به مزایده گذاشته خواهند شد و سرمایه گذاران آمادگی خود را برای صنعتی کردن طرح منتخب اعلام می کنند. این مزایده فقط جنبه نمادین برای کسب امتیاز نهایی دارد و قیمت گذاری نهایی طرح پس از ثبت در مجامع رسمی و در بازار فکری بورس ایران انجام خواهد شد.
همچنین پس از پایان برگزاری جشنواره درصورت موافقت تیم ایده پردازی و نماینده رسمی سرمایه گذار، طرح ها وارد عقد قرارداد و شروع کسب و کاری دانش بنیان و سودآور خواهد شد و کمیته برگزاری در صورت امکان جهت ثبت اختراع و مشاوره از تیم ایده پردازی حمایت های معنوی خواهد داشت.

در راستای اهمیت برگزای جشنواره نیز باید به این نکته اشاره کرد بسیاری از طرح­ها و ایده­های نو آورانه در جامعه فنی کشور ما به دلیل عدم وجود بسترهای مناسب برای معرفی و رشد و همچنین عدم تامین مالی مناسب نمی­توانند تبدیل به ارزش افزوده شده و به رشد اقتصادی برسند. بسیاری از طرح­ها به دلیل نا آشنا بودن خالقان آنها با روند ثبت اختراع دچار مشکل شده و قبل از آنکه فرصت مناسب برای تجاری شدن یا معرفی بیابند، از مالکیت آنها خارج شده و با مشکلات حقوقی عدیده­ای مواجه می­شوند. برگزاری هدفمند و عملیاتی چنین جشنواره­های کسب وکار که همراه با معرفی انواع حمایت و آموزش های مختلف از جمله تهیه طرح­های تجاری- اقتصادی و ثبت اختراع است، قطعا می­تواند منجر به ورود ایده های نو همراه با الگوهای صحیح اقتصادی و معرفی آنها به سرمایه گذاران و تولید کنندگان شود. طبیعی است که در چنین فضایی تعاملی، یک رابطه برد-برد در منافع اقتصادی و معنوی برای تمامی طرفین بوجود می­آید.

نخستین جشنواره کسب و کار کامپوزیت ایران با حمایت ستاد توسعه فناوری های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی با حضور سرمایه گذاران و فعالان صنعتی به منظور تجاری سازی طرح های نوآورانه در حوزه کامپوزیت 29 شهریور ماه سال جاری در پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی برگزار می شود.

انتهای پیام/25

تصاویر

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم