عبور از روش‌های سنتی؛ سامانه‌های رفتارشناسی به افزایش فروش واحدهای اقتصادی کشور کمک می‌کند

عبور از روش‌های سنتی؛ سامانه‌های رفتارشناسی به افزایش فروش واحدهای اقتصادی کشور کمک می‌کند


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 73758
شرکتی دانش‌بنیان موفق شد با استفاده از گزارش‌های تحلیلی و سامانه‌های آنلاین برای مشتری‌ مجموعه‌های اقتصادی گزارش رفتارشناسی ارائه کند.

مجتبی شفاعی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان مدیریت فردای اندیشه آرنا، گفت: در حال حاضر فرایند فروش به صورت سنتی، امکان پذیر نیست و باید از ابزارها و علوم امروزی برای پیشبرد و استراتژی فروش استفاده کرد. در این شرکت بر اساس سامانه‌های نرم‌افزاری و علوم مرتبط به رفتارشناسی مشتری، به واحدهای اقتصادی بزرگ کمک می‌شود که سطح فروش خود را افزایش دهند.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان مدیریت فردای اندیشه آرنا، در ادامه افزود: رفتارشناسی ترکیبی از چند علم مانند هوش مصنوعی و جامعه‌شناسی است. رفتار شناسی مقدمه‌ای است بر پیش‌بینی رفتار مشتری محسوب می‌شود. ما از طریق رفتار شناسی قادر می‌شویم تا حدی رفتار مشتری را پیش‌بینی کنیم و بر اساس این روش، سطح فروش را افزایش داده و میزان وفاداری مشتری را ارتقاء می‌دهیم.

این فعال دانش‌بنیان، ضمن تاکید بر وفاداری مطلق به اصول علمی در انجام فرایندهای رفتارشناسانه، گفت: در ابتدا تحلیل‌های لازم در مورد مشتریان و بازار هدف مشتری صورت می‌گیرد و بخش دوم کار استفاده از این گزارشات و تحلیل‌ها در راستای بهبود کسب و کار و ارتقاء عملکرد است.

شفاعی ضمن ارائه توضیحات بیشتر در مورد رفتارشناسی مشتریان، افزود: تا کنون مشتریان بسیاری از جمله فروشگاه‌های زنجیره‌ای و چند بانک از خدمات رفتارشناسی این مجموعه دانش‌بنیان استفاده کرده‌اند. رفتار شناسی مشتری، وجوه مختلفی دارد. برای مثال یکی از بخش‌های رفتارشناسی، تحلیل رفتار مشتری در هنگام خرید و استفاده از خدمات یک مجموعه اقتصادی است.

وی گفت: برای مثال طبق یک الگوریتم مشخص می‌شود که یک مشتری مشخص تقریباً هر دو هفته یکبار از این مجموعه خرید می‌کند، اگر دو هفته گذشت و این مشتری خرید نکرد، معلوم می‌شود که این مشتری در حال ریزش است. بر این اساس، صاحب کسب و کار، مثلاً با فرستادن پیام‌های به مشتری تلاش می‌کند تا از ریزش وی جلوگیری کند.

 

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان مدیریت فردای اندیشه آرنا، همچنین بیان کرد: در کنار گزارش‌های تحلیلی از سامانه‌های برخط و نرم‌افزاری هم استفاده می‌کنیم. در حال حاضر نیز در حال فعال کردن یک سامانه آنلاین هستیم که به شرکت‌ها و مجموعه‌های اقتصادی به صورت آنلاین خدمت‌رسانی کند و آنها گزارش‌های تحلیل رفتار مشتری را از این سامانه دریافت کنند.

 

مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری

پایان پیام/ 33

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
 استفاده شخصیت‌ها از تولیدات ایران ساخت در الگوپذیری مردم بسیار اثرگذار است
استفاده شخصیت‌ها از تولیدات ایران ساخت در الگوپذیری مردم بسیار اثرگذار است
97/08/22 - 10:52
کیفیت کالای ایرانی و ایران‌ساخت با تجهیز کارخانه‌ها به فناوری‌های روز افزایش می‌یابد
کیفیت کالای ایرانی و ایران‌ساخت با تجهیز کارخانه‌ها به فناوری‌های روز افزایش می‌یابد
97/04/29 - 21:37
دولت کار بسیار بزرگی راجع به شرکت‌های دانش بنیان شروع کرده است/40 هزار نفر به طور مستقیم در شرکت‌های دانش بنیان در  دو سال اخیر مشغول به کار و فعالیت شدند
دولت کار بسیار بزرگی راجع به شرکت‌های دانش بنیان شروع کرده است/40 هزار نفر به طور مستقیم در شرکت‌های دانش بنیان در دو سال اخیر مشغول به کار و فعالیت شدند
95/05/13 - 12:14
بیشتر بخوانیم